battlefield-4
Battlefield 4 Článek Battlefield 4

Battlefield 4

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

9. 4. 2013 22:36 6
Reklama

Pietní chvilky pro třetí Battlefield jsou již pomalu za námi, poslední DLC naznačilo nadcházející potupný úpadek péče o tento multiplayerový moloch. Tedy, skoro jen multiplayerový, oficiální představení dalšího titulu série je za námi a spolu s ním i sedmnáctiminutová pasáž přímo ze hry pro jednoho hráče. Zkrácená verze videa nesoucí status TV spotu pak ukazuje to nejlepší z výše uvedeného za doprovodu Barbadoské Rihanny a celé to dostává punc nestoudně lákavého titulu. My se nyní zaměříme na to, co všechno jsme měli možnost vidět a co snad můžeme i očekávat ve finální verzi hry, kterou spatříme již letos na podzim.

Exploze šité na míru

Stejně jako před lety nás Battlefield 3 posadil na zadky prezentací enginu Frostbite s číslovkou 2, tak o to samé se dnes pokouší i Battlefield čtvrtý s technologií stejného jména a s číslovkou 3. Frosbite 3 předvádí divy a slibuje mnohé, je však otázkou, nakolik jsou viděné záběry pouhým skriptem a nakolik reálně počítané scény vyvolané samotným přičiněním hráče.. Něco nám ale našeptává, že na nedávnou prezentaci od Nvidie nový Frostbite, alespoň co se týče fyziky destrukce, ještě mít nebude.

Vůbec nám to ale nevadí – však to málo viděné už teď bere dech. V DICE totiž moc dobře vědí, že je to právě frenetická akce a celkový pocit ze střelby, čím mohou nalákat davy – není tedy divu, že jsme se nedočkali traileru jako klasické formy upoutávky, ale právě záběry přímo ze hry. Opít se rohlíkem je dnes tak snadné!

Zážitek pro jednoho hráče tak, zdá se, bude opět spočívat v co možná nejintenzivnější formě akce, neustálých úniků před jistou smrtí, skriptech a všudypřítomném patriotismu. A ať už se nám to líbí nebo ne, na udičku DICE skočíme opět více než rádi. Frostbite třetí generace sice nenaznačuje tak výrazný odskok od konkurence jako tomu bylo v případě toho druhého, i tak ale slibuje více než vizuálně lákavý zážitek a hodiny zábavy napěchované něčím, co se začíná nebezpečně přibližovat realismu. Tedy alespoň tomu grafickému – není si třeba dělat iluze, válka není med a tak, jak nám ji představují videohry, tak samozřejmě neprobíhá. Snad jedině se světlou výjimkou v našich luzích a hájích vytvářenou.

Sundej si svého kamaráda!

Pětihodinovým singleplayer zážitkem ale není Battlefield živ – ta pravá zábava přichází v síťové složce hry. O té sice zatím bohužel víme velmi málo, ale něco již přeci jen tušíme. Novinkou oproti dílu minulému je absence kooperativní hry – důvodem je prý vlažné přijetí kooperace v předešlé inkarnaci značky. Slzy však zřejmě neuroníme, sliby o zaměření se na kampaň pro jednoho hráče bereme v kontextu dnešní doby s patřičnou rezervou a těšíme se na módy kompetitivní, jelikož jsou to právě ty, kde leží hlavní síla značky.

Battlefield lákal mnohé hráče na zážitek konkurenci odlišný, mnohé pak dokonce i úspěšně odlákal , a to právě především díky tomu, že již od začátku svých věků se tato hra prezentuje jako komplexnější prezentace bitev. 64 hráčů v případě PC verze na technologicky velmi pokročilém enginu za podpory celé řady vojenské techniky – to je přesně ten důvod, proč se Battlefield stále prodává tak, jak se prodává a proč jej mají mnozí raději než konkurenci od Activision Blizzardu.

Ale i přes zjevné výhody nad konkurencí má Battlefield 4 stále co vylepšovat a co napravovat – neutuchající DLC podpora měla slabiny a trhliny v nedostatečné péči o chyby. Jejich velká spousta byla objevena a napravena v rámci otevřené betaverze hry, ale i tak se do finálního produktu spousta protlačila a mnohé tam zůstaly dokonce i dodnes. Přáním nás i fandů po celém světě pro čtvrtý Battlefield je tedy nejenom umocnit zážitek z bitev, ale věnovat větší péči ladění a deratizaci – v obojím mají DICE ještě značné mezery.

Stejně tak by se mnozí hráči jistě nezlobili za pozornější vybalancování jednotlivých stran – přeci jen, Battlefield je stále jen hrou, a ne válkou skutečnou. Otázkou také je, zda a jakých změn se dočká jinak vcelku funkční systém tříd a jednotek. Co však ze zatím dostupných informací vyplývá je fakt, že by se měla vrátit role velitele. To je chlapík, který má pomocí notebooku kontrolu nad situací na bojišti a má moc vysílat jednotlivé jednotky na určená místa a sesílat na bojiště zásoby. Pokud se vše podaří jak má a role komandéra se skutečně vrátí, bude vybalancování stran důležitější, než kdy předtím.

Komunitě vstříc

Situace ale vypadá nadějně – DICE jsou v přímém kontaktu se svojí komunitou a aktivně se zapojují – zářným příkladem budiž fanoušek s přezdívkou Wintergore pozvaný na Q&A přímo do vývojářského studia. Ten svůj výlet popadl za správný konec, postavil se k němu jako chlap a na redditu zveřejnil výzvu k tomu, aby jeho dotazy doplnili i ostatní hráči.

Zkrátka, zatím ten Battlefield 4 vypadá parádně, větší péče singleplayeru s podstatně menším počtem koridorů vyznívá moc dobře. Prostředím, ve kterém se budeme moci prostřílet je zatím potvrzený Ázerbájdžán a Čína – další nás však jistě neminou. A pokud v DICE k vylepšené kampani přidají odladěný multiplayer bez větších designových i technických přešlapů, tak kdoví – třeba se dočkáme i vysněného CoD zabijáka!

Na závěr by rád autor vyjádřil ještě velký dík za cenné informace týkající se jak zkušeností harcovníka se třetím dílem, tak i se sérii celkově, a to týmu weKNOW a především hráči YoudaCZ.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama