Battleborn Článek Battleborn

Battleborn

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

10. 8. 2015 15:45 2
Reklama

Na světě asi není člověk natěšenější na vydání Battleborn víc než Randy Pitchford, generální ředitel Gearbox Software. Když jsem se s ním poprvé střetl v potemnělé místnůstce na Gamescomu, jeho reputace jej předcházela. S rezervami jsem si vyslechl půlhodinovou prezentaci, kdy Pitchford společně se dvěma vývojáři úplně poprvé (první prezentace prvního dne výstavy) představovali nové postavy, nová prostředí, a jak se vlastně Battleborn hraje.

Ostatně samotný Pitchford zněl, jakoby si ani nebyl jistý, že jsme o Battleborn kdy slyšeli. Možná si od hry sliboval při oznámení loni v červenci větší odpich, ale zatím to vypadá, že hře se zapomenutelným názvem vzala vítr z plachet podobně barevně laděná multiplayerovka Overwatch od Blizzardu.

Battleborn
i Zdroj: Hrej.cz

A popravdě, není divu, kdyby si někdo z dosavadních prezentací Battleborn s Overwatch zaměnil. Vlastní hraní mě však docela příjemně přesvědčilo, že spíše než aby byl považovaný za konkurenci Blizzardu, měl by se Battleborn začít skloňovat jako nástupce Borderlands. Prakticky každý prvek Battlebornu je v podstatě rozvinutější a dotaženějí kus Borderlands, a tak nějak tuším, že Battleborn převezme žezlo šílené kooperační zábavy plné osobitosti a přehnané akce.

ZROZENI PRO BITVU

Kde se Borderlands spoléhá na kvanta zbraní, tam se Battleborn soustředí na hrdiny, kterým se říká jednoduše battleborni, neboť byli zrozeni pro bitvu a každý z nich má trochu odlišný styl hraní. Někteří mají střelné zbraně, jiní bojují na blízko, další jsou mrštní, pomalí, ovlivňují stavy parťáků a nepřátel, zatímco čtvrtí sesílají mocná a destruktivní kouzla, takže v nich můžete spatřit inspiraci MOBA žánrem. Battlebornů však bude ve hře na výběr jen 25, z čehož 10 již známe a na Gamescomu došlo k odhalení dalších čtyř.

Reyna je drsná hláškující pirátka s plasmovou puškou místo jedné ruky. Dále byla představena tajemná Ambra, jež vzhledově připomíná egyptskou kněžku a umí vyvolávat ničivá, leč pomalá kouzla. Mellka je mrštná elfí dívka s magickou dřevěnou rukou, která se umí proměnit v různé sečné zbraně, a čtveřici uzavírá sokolí voják Benedict vybavený raketometem a schopností plachtit a poletovat nad bojištěm.

ZÁKLADEM JE TÝMOVÁ SOUHRA 

Každá z postav disponuje unikátním stromem dovedností, které se odemykají při postupech na vyšší levely. Strom je vlastně špatné pojmenování - jedná se spíše o dvojitou spirálu představující volbu mezi dvěma možnostmi na nové úrovni. Někdy se jedná o pasivní boost statistik, jindy o změnu klíčové schopnosti, ale vždy si hráč může vybrat jen jednu z voleb. Tím dochází ke snadné specializaci, kdy si lze během hry postavu upravovat například více na support nebo třeba na elementární zranění, podle toho, jaké dovednosti ji vyberete. Levelování akci nepřerušuje a kdykoliv lze jedním klikem vývojovou spirálu otevřít a pomocí triggerů zvolit novou vlastnost z nabídky. Při hraní delších, zhruba půlhodinových scénářů, je údajně možné s postavou dosáhnout až maximální desáté úrovně a mít tak přístup ke všem upgradům. Pokud vám postava ani tehdy nesedne, příště můžete ozkoušet jinou.

Zásahy od nepřátel bolely víc než bych čekal a byl jsem tak nucen využívat léčivých a defenzivních schopností mých spoluhráčů.

V hratelné ukázce jsem se pustil s dalšími čtyřmi hráči do jedné z příběhových kampaní, jejíž průchod dal vzpomenout na akční průzkumy prostředí a zábavnou likvidaci řad nepřátel na Pandoře. Každý z nás si vybral jednoho hrdinu, což pro mě byla elegantní Phoebe, která vládne kordům a dokáže je ve smrtelném roji poslat na nepřítele. Jako jeden ze dvou hráčů s postavou, která se soustředí na boj nablízko, jsem obstarával první řadu naší party a často přišel s příšerami do styku tváří v tvář. Díky možnosti teleportace na středně dlouhou vzdálenost jsem se byl schopný dostat za záda bossů a v případě, že obrátili svoji pozornost na mě, zase uskočit pryč z jejich dosahu. Zásahy od nepřátel kupodivu bolely víc, než bych čekal, a byl jsem tak nucen využívat léčivých a defenzivních schopností mých spoluhráčů, spíše než abych se schovával a mimo boj čekal na regeneraci štítů. Každý hrdina představoval určitou roli v naší bandě a i přesto, že jsme všichni hru hráli poprvé, už u druhého konfliktu jsme skrze naše skilly víceméně přišli na to, jak dosáhnout týmové synergie.

MOŽNÁ AŽ PŘÍLIŠ SNADNÁ ZÁCHRANA SVĚTA

Mise nás provedla po zamrzlé planetě a futuristické stanici plné nepřátel, kteří vylézali z nedalekého portálu. Nepříšlo mi, že bychom se nacházeli v části otevřeného světa. Spíše to vypadá, že kampaň bude sestávat z lineárních misí v širších a uzších koridorech s arénami. Tradiční postup - přijď do lokace, vystřílej nepřátele a pokračuj dál - narušil až příchod přátelského pavoučího tanku s velice vytříbeným vyjadřováním a možností boostovat schopnosti hráčů kolem něj. Z ukázky jsem dostal pocit, že humor Battlebornu bude spočívat v originálních postavách a jejich hláškách. Situaci ve hře často komentuje nějaké NPC přes komunikátor a dodává tak život jinak vcelku rychlému tempu průchodu misí.

Battleborn
i Zdroj: Hrej.cz

Náš přítel tank potřeboval doprovodit blíže k portálu, zatímco invaze příšer z jiné dimenze nabírala na obrátkách. Tedy alespoň by logicky měla, ale nepříšlo mi, že bychom byli v nějakém kritickém ohrožení života. Doufám, že v plné hře půjde nastavit obtížnost misí, protože v mém případě občas padla pod útoky nepřátel jen postava, která se měla držet vzadu a z bezpečí protivníky ostřelovat. Průchod několika zástupy nepřátel, kteří útočili ze všech stran, vyvrcholil na schodech k ruinám, které skrývaly hlavní portál. Zde jsme měli možnost postavit několik obranných věží a čelit vlnám nepřátel, zatímco tank ve vší slušnosti hledal cestu dovnitř. Zde už jsme zažili menší problémy s nepřáteli, kteří vylézali z dimenzionálních trhlin přímo před našimi nosy. Velkou akcí ukázka také skončila a popravdě jsem z ní odcházel s velkým pocitem nenaplnění, neb na velké finále s portálem si asi budu muset ještě počkat.

PROZATÍM JEN KOOPERAČNĚ

Bohužel jsem ani neměl možnost vyzkoušet PvP, které pro Gearbox tvoří druhou, stejně důležitou polovinu hry. Dokážu si představit, že především v bitvách proti dalším hráčům dojde na pečlivé vybírání vybavení, které nabízí další možnost, jak upravit vlastnosti své postavy. Gear padá z nepřátel jako trochu vzácnější loot a funguje v podstatě jako zbraně v Borderlands. Je rozdělen do několika kategorií dle vzácnosti a jeho atributy vypočítává podobný algoritmus, který generoval zbraně v Borderlands. S novým vybavením se hráči dostanou k nepřebernému množství odlišných kombinací a možnostem boostování atributů dle vybraného herního stylu.

Battleborn
i Zdroj: Hrej.cz

Battleborn vyjde 9. února 2016 a přiznám se, že krátká ochutnávka mě vážně namlsala na mutliplayerovou švandu s přáteli i neznámými hráči. Namíchání tempa a přístupnosti Borderlands se strategickými možnostmi například Doty 2 je trefa do současného trendu a působí svěžím, zábavným dojmem. Bude zajímavé zjistit, jak dopadne PvP část hry, o které jsem se na Gamescomu nedozvěděl zhola nic. Příběhová kampaň až pro pět hráčů by však mohla dopadnout velice dobře, tedy pokud nabídne dostatek misí na těch dvacet třicet hodin, na které jsme z Borderlands zvyklí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama