Batman: Arkham City Článek Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

8. 6. 2011 22:21 4
Reklama

Jak udělat z Batman: Arkham Asylum ještě lepší hru? Mnozí by řekli, že to už není možné, protože znovuzrození největšího komiksového detektiva bylo naprosto perfektní a bezchybné. Ovšem když už děláte pokračování, tak se prostě chcete prezentovat spoustou novinek, které ale zároveň neodradí původní publikum. Když se o tom bavíte s lidmi z Rocksteady, tak je vám naprosto jasné, že vědí, co dělají. A stejně jako režisér Christopher Nolan nadvakrát resuscitoval temného rytíře po „barvitém“ experimentu Joela Schumachera, přičemž pokaždé rozevřel ústa fanouškům dokořán o trochu víc, hry nechtějí ani náhodou zůstat pozadu. Klíčovým prvkem nového Batmana bude možnost proběhnout se po městě. Koneckonců, arkhamský blázinec byste ani navštívit nemohli, protože po vašem (a hlavně Jokerově) předchozím řádění jsou jeho brány zavřené a všichni vězni přesunutí do klasických městských věznic. Ne na dlouho…

Od Fifinky po Wonder Woman

To, že je původ Batman: Arkham City v komikových příbězích, šlo při prezentaci odtušit hned z prvního záběru. Už samotné úvodní menu, kde se střídalo několik extrémně zpomalených batmanovských obrázků, by se mohlo objevit v lecjakém papírovém příběhu. Stačí však jen jedno klepnutí do tlačítka a už jsme přeneseni přímo do virtuální reality e-trojkové demoverze. Změna oproti Arkham Asylum je znát na první pohled. Namísto uzavřených koridorů nyní máte k dispozici celé město. To je pořádně rozsáhlé a než se dostanete z jednoho konce na druhý, tak uplyne pěkných pár minut. Překvapila nás však velmi výrazná komiksová stylizace. Oproti dnes zažitému (filmovému) standardu Gotham City, které vypadá prakticky jako kterékoliv americké velké město, vypadají zdejší ulice jako z hodně fantaskních snů Tima Burtona. Rozpadlé domy, křivolaké střechy, děsivé chrliče, to vše a mnohem víc budete moci objevovat. A když říkáme objevovat, tak to myslíme doslova. Batman totiž může létat skrz ulice prostě tím, že nastraží svou pelerínu do vlajícího vzduchu a už je několik metrů nad zemí, odkud se může prostě jenom kochat životem v ulicích, nebo mlátit jednoho pohůnka za druhým.

Ještě předtím, než se dostaneme k tomu, komu ti pohůnci vlastně slouží, tak je třeba zmínit několik nových vychytávek. Při létání v ulicích určitě využijete grapple boost. Tak trochu jako kolega Spider-Man se budete přitahovat za okraje střech, abyste nabrali trochu toho větru do zad. Změny doznal také souboj muže proti muži, v Batmanově případě spíše proti mužům. Jednička měla velmi propracovaný systém navazujících komb, která se mohla vrstvit v desítkách. Dvojka rovněž používá tento systém, ale díky novým animacím, které skutečně navazují na to, z jaké strany a jakou silou je veden úder, působí daleko realističtěji. Tou zdaleka největší novinkou, která všem přítomným novinářům na prezentaci vzala dech, je však zapojení Catwoman jakožto hratelné postavy. Stačí, aby Batman kdekoliv v Gothamu našel malá roztomilá koťátka a okamžitě k němu přiťapká mrouskající kočičí žena. Přítomný vývojář z Rocksteady její nakráčení na scénu sice komentoval tak, jako by s Batmanem měla začít okamžitě souložit. Ve skutečnosti si ale netopýří muž pouze na chvilku odpočine a otěže příběhu, svého vlastního, pochopitelně, přebírá právě Catwoman.

Mourovaté překvapení

Kromě toho, že má neskutečně sexy zadeček, samozřejmě disponuje zcela jinými pohyby než Batman. Nemá kápi, takže se nemůže po městě přesouvat létáním, nemá batarangy, kterými by mohla omráčit nepřítele, a nedisponuje spoustou technických gadgetů. Namísto toho se ale dovede pohybovat neslyšně jako kočka, do křížku s těmi špatnými jde rukou šmátralkou napřed, a když už je nejhůř, tak se dovede bezpečně plazit po stropě. Ano, po stropě. Na čtyřech. Jako kočka. To samozřejmě otevírá zcela nové možnosti hratelnosti, kdy například komando chlápků s pistolemi není nezbytně nutné zlikvidovat, ačkoliv to jde také. Namísto toho se k nim potichu zezadu přimňoukáte, seberete jim přístupovou kartu a v klídku zase odhopkáte pryč. Jak už bylo řečeno, Catwoman sleduje trochu jiné zájmy než Batman. Uzavřela totiž velmi křehké spojenectví s Poison Ivy ohledně získání vzácné orchideje (a hromady dolarů) ze sejfu nejpřísněji střežené banky ve městě. Přímo v prezentovaném demu jsme se do toho sejfu dokonce podívali a správně tušíte, že nepůjde o zcela černobílou záležitost. Každopádně pocit z hraní za Catwoman je zcela odlišný od toho, kdy jsme hráli za Batmana. Samozřejmě je možné se na její mise zcela vykašlat a plnit pouze ty nejnutnější, které posunou celý příběh kupředu. Důrazně to ale nedoporučujeme.

Vraťme se ale k otázce z úvodu. Kdo je za chaos v Gothamu zodpovědný? Jméno Poison Ivy tu už zaznělo, stejně tak už dlouho víme o nekalých praktikách Harveyho Denta, alias Two-Face. To ale stále není všechno. Definitivním záporákem, který byl ohalen v průběhu prezentace, se stal distingovaný Pan Tučňák. Herní podoba jednoho z nejoblíbenějších padouchů batmanovského univerza má daleko do té, kterou ve filmu ztělesňoval Danny DeVito. To ale vůbec nevadí. Jeho rádoby vznešené způsoby v kombinaci s buranským zjevem a zlověstným sklíčkem, zaraženým přímo v lebce, vyvolaly v sále vlnu nadšení. A my si také nemůžeme pomoci.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama