Batman: Arkham City Článek Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

6. 9. 2010 22:00 2
Reklama

Christian Bale JE Batman. Alespoň takhle se o něm v nejrůznějších diskusích vyjadřují dlouholetí fanoušci netopýřího kultu. Obzvláště pak, připomeneme-li si scénu z filmu Batman Begins, ve kterém se Batman snaží dozvědět, kam putují drogy z přístavu. Vyděšený fachman visící hlavou dolů a se smrtí v očích přísahá na Boha, jenže Batmanovi to je málo. S neskrývanou zlobou v maskované tváři vykřikne hlubokým nadpřirozeným hlasem: „Přísahej na mě“ a pustí nebožáka z výšky jen proto, aby ho mohl vyděsit k smrti, když jej za pár vteřin zastaví pouze několik centimetrů nad zemí. Tyto okamžiky z prvního, či druhého „nového“ Batmana nás tlačí k tvrzení, že Batman je po letech zase v kurzu a nezbývá než poděkovat vyšší moci, že svěřila herní adaptaci do rukou svědomitým lidem z Rocksteady. Lidem, kteří kašlou na filmovou licenci a přiživují tepající kult po svém.

Vzhůru dolů do Arkhamů

Uvědomit si, že Batman vychází v první řadě z komiksu, bylo pro vývojáře Arkham Asylum klíčové. Jedině v tom totiž tkví největší síla hry, která zaskočila svou kvalitou i nadšené netopýří optimisty. O tom, že Arkham Asylum obsahoval navíc i povedené herní prvky, nápaditý design úrovní a v neposlední řadě také perfektní hudbu včetně dabingu, už sami dobře víte, proto se k němu již nebudeme dále vracet. Mnohem podstatnější jsou totiž informace o plánovaném herním pokračování, které na vás znovu dýchne upršenou tmavou atmosférou, sem tam proříznutou šíleným smíchem jednoho z Batmanových protivníků. Batman: Arkham City má vyjít ve třetím čtvrtletí příštího roku a troufáme si tvrdit, že drtivá většina z vás by po přečtení prvních výživných informací chtěla mít svůj malý stroj času, aby si to třetí čtvrtletí 2011 udělala už teď, v září.

Hranice se posouvají

Příběhem se druhý díl posune o necelý rok kupředu a sleduje události, které následovaly po vpravdě radikálním vyřešení problémů v Arkhamském ústavu. Ředitel Quincy Sharp se koupe ve slávě, která mu právem nenáleží, ale tohle až na výjimky nikoho v prohnilém Gothamu nezajímá. Ze své pozice si proto může dělat takřka, co chce, a rozhodně nás nepřekvapuje, že tak i doopravdy činí. Stále častěji dává hlasitě najevo, že Gothamská zařízení pro blázny, kriminálníky a jiné živly nedostačují, a že je potřeba s tím něco udělat. Jedním z plánů, který se nakonec dočká realizace, je odkoupení příměstských slumů, obehnání lokace vysokou zdí, povolání elitní skupiny strážců a konečně, vpuštění všech jmenovaných individuí do jednoho rozlehlého semeniště zločinu. Takhle vzniklo Arkham City.

Perfektní nápad, říkáte si, ale nesmíte zapomenout na jeden podstatný fakt. Bývalí vězni a štamgasti nejrůznějších psycho zařízení spolu mohou komunikovat, domlouvat se, spolčovat, a když už nemají co na práci, vraždí se navzájem. Z tohoto důvodu rozdělili vývojáři město na několik částí, vždy podle úrovně vlivu některého z větších úchylů batmanovského světa. Slíbeni jsou například Riddler, Two-Face, Hugo Strange, Joker, Harley Quinn a velká spousta dalších. Díky nové schopnosti hlavního hrdiny se mezi nimi budete moci navíc hezky orientovat, což vám umožní rychle odlišit, kdo ke komu patří. To bude údajně velmi důležité pro různé vyjednávání a také stopování pěšáků do sídla velkých šéfů, se kterými se dříve nebo později budete muset utkat tváří v tvář. V případě Harveyho Denta to navíc bude setkání hned třech tváří, a to především proto, abyste z jeho schizofrenních pracek dostali Kočičí ženu.

Kočičí žena a zástup dalších

Ano, právě kolem ní (a také kolem šíleného Huga Strange) by se měla točit hlavní zápletka a vývojáři slibují, že dojde i na pověstné kočkování. Co tím máme na mysli? Předně vyhraněné osobnostní rysy obou hlavních hrdinů, kdy on je spíše uzavřený a navenek maximálně chladný a ona hravá, až rozpustilá. Citům však poručit nejde, a ať už jste příznivci netopýro-kočičí lásky, nebo nejste, tihle dva na sobě budou hodně závislí. Ostatně, jak by nebyli, když jde zřejmě o poslední dva lidi v Arkhamu, kteří ještě neztratili všechen rozum. Z herního pohledu pak automaticky vyvstává otázka případné kooperace, kterou však v tuto chvíli nemůžeme potvrdit. Spekulanti však mají jasno a dohadují se pouze o tom, zda tou druhou hratelnou postavou bude sama vyšňořená Čiči, nebo vlezdoprdelka Robin. I ten by se mohl stát součástí příběhu, to už jsou ale jen čiré a nepodložené dohady.

S Batmanem na férovku

Vrátíme se proto zpátky k potvrzeným informacím, a to ohledně soubojů, které by měly hrát mnohem důležitější roli než v předchozím Arkham Asylum. Kromě nových pohybů a animací přibude do systému podstatná novinka, kterou není nic menšího, než souboj s více cápky najednou. Jistě, v náznacích jsme už mohli něco podobného zažít uvnitř Arkhamského blázince, až v ulicích města ale dostane souboj tolik potřebný záběr do šířky i výšky. Pikantně se jeví také sliby ohledně využívání gadgetů v rámci boje, což vývojáři demonstrují momentem, kdy Batman namatlá záda protivníka explozivním gelem, nechá jej naběhnout mezi skupinu soukmenovců a pak se postará o ohňostroj. Abyste si ale nemysleli, že z Batmana bude nepřemožitelný stroj na likvidaci nepřátel, uvrhnou jej vývojáři často do velmi složitých situací. V nich byste pak měli naplno ocenit nové pohyby a rozšířený systém letu, resp. volného pádu. Toho bude v Arkham City více, než v předchozí hře, neboť Batman bude moci roztáhnout svá obří křídla až těsně nad zemí a použít je jen jako vzdušnou brzdu před dopadem.

Bůh není!

Co se týče nebojové složky, do které spadá vyšetřování a vyslýchání, ani zde nepřijdou hráči zkrátka. Logické hádanky budou mít více řešení a rozhovory s vystrašenými zloduchy pro změnu větší hloubku. Pokud by vám to ale náhodou nestačilo, vývojáři do hry zakomponovali nenápadný a přirozený způsob, jak si hraní hlavní příběhové linie zpestřit vedlejšími úkoly. Díky radiopřijímači bude totiž Batman schopný naladit policejní frekvenci a z rozhovorů se čistě náhodou přimotat k nějaké akci. Užitečné by mělo být i gothamské rádio, ve kterém čas od času dostanete nějakou tu indicii. No a pak už není nic snazšího, než se za úderných zvuků soundtracku spustit z mrakodrapu, ponořit se do tmou oplývající atmosféry a do noci zakřičet: „SWEAR TO ME!“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama