Baldur's Gate 3 - Dojmy z Early Accessu

16. říjen 2020 13:20 / Aleš Tihlařík / Preview / Diskuze (11)

Související hry

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 19. 10. 2020 v 11.44

IamShyNotScared: Tohle je ale normální součást Forgotten Realms. Vesmírná loď byla i v BG2 a dokonce se na ní podíváš na jiné planety (sféry). Akorát to nejsou vesmírné lodě ve scifi smyslu, jsou to spíš létající objekty, které se dokáží teleportovat mezi planetami (sférami).

Nahlásit nevhodný obsah

20898207
IamShyNotScared napsal 18. 10. 2020 v 21.29

Pád vesmírné lodi. Ok. Dál ani nečtu.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 17. 10. 2020 v 20.38

Mitsurugi: Ne tak úplně. dobře bavit se mohou i mizerní hráči (i když se na to ti dobří mohou dívat s opovržením), ale užít si zfailovaný hod kostkou, to už nějaké ty schopnosti chce.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 10. 2020 v 19.24

Jsoucno: Jo, level 1 mág s krásnými 4-6 HP, kterého všechno sundalo na jednu ránu :D

Nahlásit nevhodný obsah

20878639
Jsoucno napsal 17. 10. 2020 v 15.50

Tak BG 1 byl hardcore ze startu

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 17. 10. 2020 v 15.06

Smaug.: Je otázka, nakolik je to způsobeno omezeným levelováním v Early Accessu (přeci jenom maximální level 4 není nic drastického), ale subjektivně šel ten skok o level výš cítit hodně. Ne, že by ze mě udělal vyloženě supermana, ale dynamika souboje se viditelně změnila a nebylo pak třeba dávat takový pozor.

Abych to upřesnil - moje parta se většinu hry skládala ze dvou mágů zaměřených na destrukci, tanka a close-combat healera. Když jsem na lvl 3 vstupoval do soubojů s nějakým rozumným počtem nepřátel, tak ti na lvl 2 mi nedělali nějaké zásadní problémy a nebylo třeba moc taktizovat. Ti na lvl 3 mi obvykle dovedli jednoho z mágů/healera "sundat", ale většinou se mi jej podařilo společnými silami udržet při životě a potyčku zvládnout. Pokud jsem se ale v boji proti lvl 4 nepostavil nějak inteligentně, tak jsem nezávisle na taktice měl během minuty po dvou až třech postavách - a pak už nezbývá nic než načítat starší save.

Obecně se názory hráčů na tuhle problematiku dost dramaticky liší, ale za mě souhlas, osobně mám taky rád, když jde to vylevelování vidět.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 10. 2020 v 14.09

Smaug.: Veškerá zábavnost PnP RPG závisí na kvalitě hráčů, přišlo mi tedy zbytečné to takhle upřesňovat.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 17. 10. 2020 v 13.01

Mitsurugi: Zábavnost failů v PnP DnD záleží jen na kvalitě hráčů. Samotná pravidla nabízejí jen nějaké hinty, které se dají využít i zneužít. Jestli se s tím Lariani popasovali na výbornou i v počítačové verzi, tak klobouk dolů a všechna čest.

Aleš Tihlařík: Tohle mě docela těší. Trochu jsem se bál, že tam bude klasický level scaling. Trochu přitvrdit, když se nalevelovaná postava dostane do oblasti určené začátečníkům, není od věci, ale aby se uměle udržovala obtížnost na stejné úrovni, ať se hneš kam se hneš, to je velice otravné a frustrující, protože jedna je práce s levelováním k ničemu a druhak se jde dostat brzy i do oblastí, kde bys na nízkých úrovní neměl co dělat.

Nahlásit nevhodný obsah

20880825
Aleš Tihlařík napsal 16. 10. 2020 v 21.03

Mitsurugi: Máš pravdu, úplně mě s tím klasickým módem zblbla Mafia, Original Sin II měl vlastně ještě těžší, taktický mód.

Ten pocit opravdu obtížné hry jsem si mohl subjektivně vyvolat tím, že jsem se na levelu 2 na vlastní pěst pustil do prozkoumávání severu, kde se nachází potvory na levelu 4. Je pravda, že jakmile jsem je doleveloval, tak už to taková bolest nebyla, naopak vrácení se k příběhové linii do osady goblinů pak působilo možná až příliš jednoduše, minimálně v kontextu předchozího trápení.

veselykralicek: Klíč jsme bohužel obdrželi až dva dny po vydání, proto to zdržení :(

Nahlásit nevhodný obsah

20878723
veselykralicek napsal 16. 10. 2020 v 19.06

Díky za super článek, na tohle jsem se fakt těšil.:-)

A už jsem si myslel, že na to v té záplavě konzolových nesmyslů zapomenete.;)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 10. 2020 v 18.19

Nemyslím si, že obtížnost EA bude ve finální hře ta nejvyšší, protože sice není vůbec snadná, ale nijak zvlášť těžká taky ne, zvlášť s ohledem na to, že v DnD jsou low level postavy dost k ničemu.

Osobně bych se snažil neloadovat hru po každém selhání hodu kostkou v rothovorech, někdy jsou ty výsledky selhání taky zajímavé, což je ostatně děláno po vzoru PnP předlohy.

Nahlásit nevhodný obsah

Baldur's Gate 3

  • Výrobce: Larian Studios
  • Vydavatel: Larian Studios
  • Žánr: RPG
  • Datum vydání: 01. 01. 2021