At the Mountains of Madness Článek At the Mountains of Madness – první dojmy

At the Mountains of Madness – první dojmy

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

10. 8. 2016 12:00 7
Reklama

V zásadě jsou dva druhy her spadajících do kategorie early access. Jsou tu tituly dobré i odladěné, kam patřil například nedávno prezentovaný Phantaruk, ale stejně tak lze narazit také na zážitky vyloženě mizerné, ve kterých člověk jen vyloženě kroutí hlavou nad tím, kde se bere odvaha jít v daném stádiu hry do světa. Ale takový už zkrátka program předběžného přístupu je, a o to více je třeba míti se na pozoru.

NÁVRAT DO REALITY

At the Mountains of Madness má v základu velmi dobrou premisu a přináší do počátku 20. století zasazenou first person survival akční adventuru, ve které se v roli vysokoškolského profesora vydáváte do tajemných prostor a zamrzlých končin prozkoumávat mýty a děsivé události inspirované světy H. P. Lovecrafta a E. A. Poea. Kvalitní nápad by tedy byl na svém místě, a to i se slavnou předlohou, jež by mohla sečtělým fanouškům hororu v uších příjemně rezonovat. Jenže je to bohužel zpracování, co nahání strach větší, než třeba hned trojice Prastarých naráz.

At the Mountains of Madness je nedodělanou hrou každým coulem.

První obrázky a videa slibují parádní podívanou, v pohybu je však hra spíše utrpením a vpravdě ledovou sprchou – nedodělky zatím ze hry čouhají každým coulem a nezřídka se tak stane, že jednoduše nevíte. Vůbec nic. Zastavil vás bug, nebo snad jen bezcílně bloudíte prázdným prostředím s mizernou nápovědou? Mně se stávalo obojí a když řeknu, že to bylo frustrující, tak jsem zcela upřímně ještě velmi slušný. At the Mountains of Madness je nedodělanou hrou každým coulem, tvůrci se však nebojí si za ni říci rovnou o 20 eur.

MOHLO BÝT I HŮŘE

Za tu cenu se hráčům dostane celkem zajímavého příslibu atmosféry, leč co naplat, díky chybám dojde tak akorát na ty sliby. Hra má být v zásadě horor, má mít mrazivou atmosféru (děj hratelné verze se také víceméně celý odehrává v zamrzlé krajině) a možná dojde i na poutavý příběh v čele s mnou osobně velmi oblíbeným Cthulhu. Nicméně současná podoba hry je zkrátka zprzněná a nepomáhá jí skutečně takřka nic.

Titulek nad předešlým odstavcem by tak mohl sice naznačovat prudký obrat k lepšímu, ale nic takového neočekávejte – to jsem se jen pokoušel poutat vaši pozornost k další snůšce kapitol slzavého údolí. Z technického hlediska hra sice vypadá celkem obstojně – autoři použili engine Unreal čtvrté generace – jenže tento také trestuhodně nevyužili. Dočkáte se tedy vypadajících textur, nesedících modelů, neviditelných bariér na nesmyslných místech, rovněž nesmyslného rozmazání obrazu při rychlém pohybu, zasekávající se myši v menu (na avizovanou podporu gamepadu raději rovnou zapomeňte) nebo obrovského množství bugů. Korunu všemu nasazuje strašlivý zvuk a dabing se zcela ujetým a snad i lehce sjetým přízvukem a další detaily, z nichž zamrazí snad více, než ze samotného prostředí a z atmosféry.

DEJ SI PLACKU NA ČELO

S nedostatky bych mohl pokračovat donekonečna a zlí jazykové by možná jen podotkli, že jsem vlastně ještě nepředstavil samotnou hru a její náplň, ale vězte - ono zkrátka není co představovat. Jistě, chápu, že každý má právo prezentovat své nápady a své myšleny, a to třeba i formou nedodělané hry, ale čeho je moc, toho je zkrátka příliš. At the Mountains of Madness je survival first person adventurou a střílečkou, ve které zřejmě dojde na survival prvky a dost možná i na ono střílení (nalezl jsem brokovnici i náboje a dokonce i konzervu s jídlem), jenže nic z toho nefunguje, jak má, a leccos navíc působí těžce nepatřičně.

Někdy jsem něco hledal, jindy něco zkoumal, ale smysl mi to zkrátka to pražádný nedávalo.

Má postava náhodně zamrzala (doslova), nápověda mi nefungovala, a já tak jen bezcílně bloudil líně (a také velmi vágně) vymodelovanou krajinou a nikdy jsem neměl vlastně ani sebemenší tušení, co mám sakra dělat. Někdy jsem tak něco hledal, jindy něco zkoumal, ale smysl mi to zkrátka to pražádný nedávalo.

NEZDRAVÝ NESMYSL

At the Mountains of Madness sice může mít potenciál do budoucna, v současné podobě se ale jedná o ryze nehratelný titul, který snad lze doporučit jen masochistům a nadšeným streamerům, kteří se vyžívají v komentování mizerných zážitků. Nic ve zlém, ale takto to zkrátka nemá fungovat.

At the Mountains of Madness – první dojmy
i Zdroj: Hrej.cz

Hře jsem věnoval několik cenných hodin svého života, hleděl na její příběh o výzkumné expedici kamsi za polární kruh zleva i zprava a zkoumal její náplň horem dolem, nicméně nic jiného než jen rozbitou hru se zajímavým námětem jsem zkrátka nenacházel. Škoda, ale na druhou stranu, i od tohoto early access je – získat tu zpětnou vazbu a polepšit se. Ostatně, již během týdne mých divokých experimentů bylo vidět, že se hře někdo věnuje a vydává aktualizace. Naštěstí. Jestliže hledáte kvalitní horor, byť rozdělaný, poohlédněte se však prozatím raději někde jinde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama