Assassin's Creed: Rogue Článek Assassin's Creed Rogue

Assassin's Creed Rogue

David Sillmen

David Sillmen

3. 9. 2014 15:29 15
Reklama

Přechod mezi dvěma generacemi konzolí není pro tvůrce her jednoduchá věc. Nové konzole toho hodně umí a vývojáři chtějí hráče nalákat na jejich nové možnosti. Zároveň ale nechtějí přijít o ty, kterým zatím stará konzole bohatě stačí a novou si koupí třeba až za pár let. Kompromisy ve stylu - vydejme to všude, kde to jen jde - obvykle nevedou ke kýženému výsledku. A tak Ubisoft u své dvorní série Assassin's Creed volí nový přístup: na nových konzolích se ukáže a sérii posune graficky i herně o kus dál (Zdravíme AC: Unity!) a na těch starých uspokojí choutky hráčů tím, co už dobře znají a co se řadě z nich snad ještě nepřejedlo, tedy Assassin’s Creed Rogue. S trochou štěstí se oba projekty navzájem podpoří, a pokud půjde vše opravdu hodně dobře, budou spokojení nakonec všichni.

PROČ NEBÝT TEMPLÁŘEM?

Assassin's Creed Rogue představuje nového hrdinu, což je tak trochu jedno, protože s nimi od dob Ezia stejně nebyla žádná sláva. Tak jako tak, jde o Ira jménem Patrick Cormack, kterého si po vzoru předchozích dílů přehazují jednotlivé strany konfliktu, tentokrát v učebnicích dějepisu vedeného jako francouzsko-indiánská válka, ve které v letech 1756 až 1763 bojovaly Anglie s Francií o nadvládu nad severoamerickými koloniemi.

Po určujícím zážitku se totiž Patrick přidává na stranu templářů a namísto svobody bojuje za pořádek.

Za nitky v pozadí pochopitelně netahá nikdo menší než asasíni a templáři. Bude vám připadat jistě podezřelé, když začnete jako asasínský účeň - že by zápletka byla až tak banální? Nikoliv! Jako díl, který tolik neexperimentuje v rovině herních mechanismů a technologií, se Assassin's Creed Rogue snaží zaujmout převrácením naučených hodnot. Po určujícím zážitku se totiž Patrick přidává na stranu templářů a namísto svobody bojuje za pořádek. Na kodex kašle a řídí se heslem - účel světí prostředky. A neříkejte, že jste si nikdy nemysleli na to být opravdovým templářem! Do karet Rogue hraje fakt, že mytologie řádu templářů byla minulými díly budována jen o fous méně důsledně než ta asasínská, a tak je o co se opírat a také co nového ukázat.

OPEPŘENÁ OSVĚDČENOST

Při samotném hraní na vás dýchnou předchozí díly, ale třeba také Watch Dogs. Vaším nejdůležitějším pomocníkem ale nebude smartphone, nýbrž svého druhu multifunkční puška. S její pomocí vystřelíte nejen uspávací šipky, ale třeba i granáty a dokonce světlice k odlákání pozornosti. Ve spojení s větší interaktivitou prostředí se otevírají širší možnosti řešení misí. Můžete si tak například všimnout sudu s jedem - pomocí světlice do jeho okolí nalákáte nepřátelé a dobře mířená kulka se pak postará o zbytek.

Assassin's Creed Rogue
i Zdroj: Hrej.cz

Ve svůj prospěch lze využít i medvěda potulujícího se v blízkosti tábora. Stačí ho trefit šipkou se sérem vzteklosti a po chvíli vidíte, jak vbíhá do tábora a ničí na co přijde. To pochopitelně láká pozornost odstřelovačů, kteří se soustředí jen na něj, což kromě toho, že občas zasáhnou své parťáky, vede k tomu, že je můžete v tichosti jednoho po druhém vraždit. Na bojovém systému se přitom změnilo pramálo. Pravděpodobně tak i Assassin's Creed Rogue postihne neduh všech dílů série - bude moc jednoduchý.

Tvůrci se tomu alespoň částečně snaží bránit. Ve hře se tak střetnete s mnoha špičkovými asasíny, a to i v obyčejných táborech, nikoliv jen v závěrech jednotlivých misí. Asasíni se přitom chovají mnohem důvtipněji než běžní pěšáci. Schovávají se, snaží se útočit z úkrytů, střílet do sudů apod. Jakmile je zraníte, začnou utíkat, házet za sebou kouřové bomby a alarmovat spojence. Mohou dokonce i utéct. Nebo také nemusí. Každý takový souboj probíhá odlišně.

LODĚ TROCHU JINAK

Příjemnou zprávou je skutečnost, že Ubisoft v Assassin's Creed Rogue nepolevuje a oproti Black Flag ještě rozšířil herní svět, jakkoliv to nelze brát za průkazné kritérium kvality. Rogue by tak měl být největším dílem série. Podíváte se do River Valley s mnoha jezery a řekami, do New Yorku i na zamrzlý sever.

Assassin's Creed Rogue
i Zdroj: Hrej.cz

Vzhledem k tomu, že námořní souboje v Black Flag se osvědčily, budete nemalou část hry trávit opět na palubě lodi - Morrigan. Ta je menší než Jackdaw a lépe se hodí na jezera a řeky. Radovat se mohou všichni ti, pro které bylo plavení se po moři, jakkoliv romantické, přeci jen trochu rozvláčné a dlouhé. Rogue nabídne dynamičtější zážitek z lodních bitev.

K Assassin's Creed Rogue je obtížné přistupovat bez předsudků. Nemá cenu si nalhávat, že je to pro Ubisoft důležitější z obou souběžně chystaných pokračování série. Není. A přesto se zdá, že je mu věnována náležitá péče. Už to není o novinkách, byť nějakých se dočkáme. Je to mnohem více o tom, že se jedna z nejlepších a nejkonzistentnějších sérií posledních let ukáže pravděpodobně naposledy ve staré osvědčené fazóně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama