assassin-s-creed-revelations
Assassin's Creed: Revelations Článek Assassin's Creed Revelations

Assassin's Creed Revelations

Maggot

Maggot

19. 6. 2011 22:00 3
Reklama

Ačkoliv bývá vysoký věk distinktivní známkou blížící se smrti, spousta bytostí před svým skonem vykoná jednu poslední pouť, díky které bude moci svůj život považovat za úspěšně zakončený. Někdo se vydá na poslední cestu do Mekky, někdo obětuje poslední koťátko a někdo se prostě vydá na cestu do neznáma. V sérii Assassin’s Creed ovšem neexistuje nic jako důchod pro vrahy, proč také, i Ezio, hlavní hrdina druhého dílu a nedávno oznámeného pokračování s podtitulem Revelations spíše zraje jako víno. Býti mistrem svého řemesla není lehký úkol, o čemž nás přesvědčila i předváděčka Ubisoftu na letošní E3. Pokud bychom dění v hratelné ukázce nazvali explozivním, budeme možná ještě pár kroků od toho správného výrazu, jelikož tento se nemůže ani fonologicky řadit mezi běžná slova.

Ubisoftí konference samozřejmě předvedla hned několik trháků, mezi něž patří oznámení Far Cry 3, nebo nových Brothers in Arms, i přesto bylo již oznámené pokračování Assassin’s Creed tím největším tahákem výstavy. Spoustu klíčových informace o hře jsme vám přinesli v našem obsáhlém preview, nyní se přesuňme na samotnou prezentaci, která obsahovala 2 části. První z nich byla fešná CGI animace, kterou po několika minutách divokých záběrů vystřídala hratelná ukázka.

5 klíčů, 2 lidi, mraky mrtvých

Existuje veliká šance, že se právě tento trailer stane i samotným intrem hry, případně to budou alespoň jeho části. Na což má ostatně právo, jelikož obsahuje vše, co by měla taková, hru navozující ukázka obsahovat. Začíná ovšem vcelku netradičním retrospektivním pohledem na samotného Ezia, který je z vězení doprovázen eskortou elitních templářů, což se mění v následujícím střihu, kde naopak vidíme vraha s bradkou, jak teprve míří ke Konstantinopoli. Vývojáři ještě před odhalením potvrdili, že region Konstantinopole bude velice hornatý, přičemž se podíváme i pod samotné město, jehož zdejší prostory jsou jako sémě templářů. Po sérii záběrů vidíme Ezia přímo ve víru akce s hordou templářů. V ten moment do hry vstupuje i flashback obraz Altaira, hrdiny z první dílu, který v této oblasti také zabíjel, ovšem před třemi sty lety. Klíče, které Ezio hledá, vedou až k samotnému Altairovi, přičemž jeho obraz budete ve hře samotné vídat mnohem častěji. A samozřejmě si zahrajete i v jeho kůži. Celá ukázka končí pohledem na odhaleného Ezia, stojícího na vysoké lávce v horské věži s oprátkou kolem krku. Na jeho tváři jsou už znát léta, jeho schopnosti a možnosti se ovšem jen a jen zlepšily, což potvrzuje hratelná ukázka.

Vývojáři z Ubisoftu nastoupili na pódium a hru předvedli ve vší parádě a takovém stylu, jako to dělají ti z Activisionu – scénkou, která dostatečně ohromí a zaujme svou bipolaritou a lehkou parafrází celé série. Scéna začíná pohledem na předměstí, kde vidíte spoustu měšťanstva, tahajícího břemena všeho druhu. Život v roce 1511 nebyl lehký a to ani v Konstantinopoli. Přesto se scénka pomalu stáčí až k samotnému Eziovi, který si pomalu kráčí uličkami města s jedním velice důležitým detailem. Na zádech má totiž kuši, která by se měla dostat i do plné verze hry, jedná se tak o nový způsob boje s templáři, který doprovodí použití vystřelovacích lanek a po domácku vytvořených bomb. Pohled na město vypadá jako obvykle úžasně, z každé uličky sálá teplo a budovy jsou navrženy tak, aby působily přirozeně, ale daly se využít jako body hodné interakce v podobě šplhání a gymnastických úkonů. Po několika vteřinách ovšem potkáváte váš kontakt, který vám dává do ruky jednu z bomb s varováním, že se jedná o mimořádně silný kousek.

Tanec se smrtí

Při pohybu po městě si můžete všimnout dynamičtějších pohybů samotného hrdiny, ale také několika variací okolních čumilů, mezi něž se řadí desítky stánkařů, potulných šašků, žebráků a obyčejných lidí. Po chvilce chůze stavujete až u přístavu, přičemž vám cestu kříží dvojice stráží. V rámci série Assassin’s Creed byste pravděpodobně měli vymyslet alternativní cestu kolem nich, abyste si ušetřili další potíže. Ezio ovšem vytahuje bombu a pomocí ukazatele, připomínajícího značení hodu míče ve Fifě, vrhá uspávací nálož směrem k dvojici potížistů. Okolní čumilové se na moment zaseknou a poté se vydají na zběsilý útěk, zatímco Ezio v klidu kráčí po schodech směrem k majáku a dalšímu hloučku vojáků. Reakce NPC postav je možná trošku zarážející, jelikož se okamžitě rozeběhnou jako slepice s říznutou hlavou a běží, dokud je nezastaví konec cesty. Co jiného také dělat, když vidíte podivného týpka v kápi, který velice hlasitě uspává dva stráže, reakce by ovšem mohla být o něco méně spontánní.

Bojovou sekvenci začíná Ezio letmým přeskokem přes soupeřova záda, mnohem zajímavější ovšem je, že následně používá kouřový granát, který kompletně mění perspektivu této situace. Obraz se náhle mění, a zatímco neutrální postavy svítí modře, nepřátelé jsou označeni zářivě rudou barvou, jelikož jsou zahaleni oblakem hustého kouře. Nejenže máte lepší přehled o dění kolem vás, ale všichni zainteresovaní jsou také částečně omámeni působením plynu. Jedná se vlastně o derivovanou podobu orlího zraku, tzv. Eage Vision, díky kterému vidíte nepřátele mnohem jasněji a pokud jej použijete na vyvýšené plošině, hra vám naznačí i možné pasti a cestu cíle. Jak vývojáři potvrdili, hráč si může vytvořit až 300 různých druhů granátů kombinováním různých přísad. Matka všech bomb ovšem stále čeká na svůj moment, který přichází vzápětí – Ezio lepí bombu na stěnu vysokého majáku, který se okamžitě hroutí k zemi za doprovodu padajících sutin, ohně a prachu. Je to přesně ta scéna, kterou byste čekali od dnešních FPS hitů. Megalomanství hýbe světem!

Ta práva zkáza ovšem teprve přijde! Výhodou je, že vám hra označí i úkolové objekty, tudíž nebudete muset bloudit po několika kilometrech čtverečních, abyste našli to, co hledáte. Finále celé prezentace bylo opravdu grandiózní, typická macho akce, která hráči dodává pocit, že má přirození z betonu. Ezio se totiž dostává na jednu z místních lodí, která se pyšní fešným plamenometem, připevněným na její přídi. Plamenomet + přístaviště = absolutní zkáza. Lodě hoří, nebe se plní kouřem a červený nádech sálajících plamenů je všude kolem vás. Pravděpodobně se jedná o jednu z těch "nejepičtějších" scén z celé hry, stále je ovšem diskutabilní, zdali zkáza takto velkého měřítka patří do primárně tiché hry jako je Assassin’s Creed her. Jak je vidno, hráči se nemají čeho obávat. I Revelations přinese spoustu příjemných novinek a hlavně nadstandardní hratelnost v příjemném grafickém kabátku. Pokud máte zájem, hra vyjde v celkem 4 (!) edicích a to přesně 15. Listopadu. Zůstaňte tiší!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama