assassin-s-creed-revelations
Assassin's Creed: Revelations Článek Assassin’s Creed: Revelations

Assassin’s Creed: Revelations

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

12. 5. 2011 22:53 6
Reklama

Vývojáři z Ubisoftu mají napilno. Rozruch kolem dosud posledního dílu série Assassin’s Creed vlastně ještě ani neutichl a kola se roztáčí nanovo. Okaté náznaky a indicie totiž na přelomu dubna a května jasně naznačily, že pro nás Spojené týmy ubisoftí mají další pokračování. O názvu už máte jasno, třeba díky našemu novinkovému servisu, na první konkrétnější informace ohledně Assassin’s Creed: Revelations se podíváme právě teď.

Za jeden provaz

Pokud jste byli z nějakého důvodu zklamaní, že Bratrstvo nesnese označení Assassin’s Creed 3, budete na tom stejně i v případě Revelations. Prostý fakt, že si znovu zahrajete za Ezia, dává jasně vytušit, že ani v tomto případě neutíkají vývojáři daleko a soustředí se na uzavření už vcelku solidně nabobtnalé kapitoly. V žádném případě to ale neznamená, že by měl být aktuálně připravovaný díl bezduchým přívěškem, kopírujícím již zaběhnuté mechanismy. Změn se chystá opravdu hodně a bez nadsázky celý Ubisoft spojuje síly, aby bylo možné vyřčené sliby splnit. Konkrétně to znamená, že ačkoliv hlavním týmem zůstává ten z Montrealu, dílčí části Revelations připravují také v divizích ve Francii, Švédsku, Singapuru a Rumunsku.

Tato spolupráce umožňuje rozdělit síly a v relativně krátkém čase připravit to, co by menší firmě trvalo několikanásobně déle. Assassin’s Creed: Revelations tedy bez nějakého velkého překvapení vyjde už letos v listopadu a hráči se mají nač těšit. Jedním z nejdůležitějších prvků série je důraz na historické pozadí a Revelations tomuto snažení nasadí korunu. Ezio se totiž přesouvá do Konstantinopole, tehdejšího centra Osmanské říše, které stojí na křižovatce kultur, náboženství i způsobech života. „Jde o město kontrastů. Mix civilizací. Působí přeplněně a exoticky,“ snaží se pro časopis Game Informer charakterizovat své pocity kreativní ředitel Ubisoftu, Alexandre Amancio. Dále naznačuje, v čem dalším bude tkvít změna oproti předchozím hrám a postupně se dostává ke geografickým faktům. Konstantinopole totiž není placka a na hráče tak čekají velice zajímavé výlety po čtyřech kopcovitých distriktech, na které bude město rozděleno.

Proti všem

Kromě Konstantinopole se Ezio dostane také do podzemního města Cappadocia, kde už narazí na tuhý odpor, a kde bude už i ten nejméně bystrý hráč schopný pojmenovat nepřítele. „Cappadocia není město kontrolováno Templáři ¬– jde o templářské město,“ naznačuje Amancio a dodává, že výlet do podzemních chodeb tohoto komplexu se v podstatě rovná píchnutí do vosího hnízda. Právě zde totiž Ezio narazí na své úhlavní soky, s nimiž bude muset po celou dobu bojovat. Příběh hry se však bude točit kolem vznešenějších událostí, než je pomsta vlastní rodiny, a i z toho důvodu se vývojáři rozhodli přesunout se v čase o notný kousek dál. Ezia tedy hráči potkají coby padesátiletého assassínského mistra, který se vydává na pouť do pevnosti Masyaf, tehdejší bašty celého řádu a místa, kde si své prožil také Eziův předek Altaïr.

Bohužel, 300 let, které dělí život Ezia a Altaïra, je příliš dlouhá doba na to, aby mohlo zůstat vše při starém, a tak místo odpovědí na nevyřčené otázky ohledně Assassínů nalezne Ezio pevnost pod kontrolou Templářů. Důvod se Ezio dozví záhy, při výslechu jednoho z členů znepřáteleného řádu. V pevnosti se totiž nachází mocný artefakt, pomocí kterého je možné zlikvidovat všechny Assassíny, a to jednoduše nelze dopustit. Naneštěstí pro oba soupeřící tábory je ale nejprve nutné najít pětici klíčů, aby bylo možné artefakt získat a vtip je v tom, že nikdo neví, kde mohou být. Tedy přesněji řečeno, jeden už Templáři získali a právě to bude nutit hráče rozjet nejenom pátrání, ale také vysokou politickou hru. Při ní bude nutné odhadnout, kdo patří do templářského řádu a přes koho se k prvnímu artefaktu dostat.

Bratrstvo žije

Na cestě za složitým úkolem ale Ezio přeci jen nebude sám. Postupem času si získá přízeň vysoce postavených konstantinopolských vůdců a spolehnout se bude moci i na své bratry ve zbrani. Co víc, setká se s dalším mistrem, Yusufem, se kterým si vymění několik cenných informací a užitečných novinek. Kromě toho všeho ale bude moci Ezio čerpat ze vzpomínek již několikrát zmiňovaného Altaïra, a to právě prostřednictvím oné pětice „klíčů“, zaručujících přístup ke vzpomínanému artefaktu. Jedná se totiž o sady vzpomínek, které bude moci Ezio používat podobně jako Desmond v přítomnosti. Díky středověké verzi Animu proto bude moci Ezio zjistit o životě Altaïra mnohé podrobnosti, a ty by mu měly ve finále posloužit jako výhoda proti nepříteli.

Vrátíme-li se ale k Yusufovi, daruje Eziovi jedno velmi podstatné technické vylepšení, od kterého si lidé v Ubisoftu velmi slibují. Jedná se o upravenou vystřelovací čepel, která je na svém konci zahnutá a umožňuje tak svému majiteli klouzat po lanech, spojujících jednotlivé budovy. Nejde tedy o vystřelovací hák, jak byla informace původně interpretována, ale i tak by se hráči měli dočkat zrychlení pohybu po městě a výhod v boji: „Systém činí běh po městě mnohem plynulejší, rychlejší a zábavnější,“ dodává Amancio.

Do útoku!

Co se týče boje, hák umožní hráči nesoustředit se tolik na defenzivu a někoho skutečně napadnout. Například takovým způsobem, že se Ezio v pravý moment pustí a napadne vybraného nepřítele shora. A naopak, pokud se bude Ezio cítit ohrožený, může pomocí několika rychlých pohybů vyskočit k nejbližšímu lanu a boj na chvíli, nebo kompletně přerušit. Další novinkou bude možnost vyrobit si vlastní bombu a tu pak nastražit, nebo přímo použít během potyčky: „Chceme dát hráči možnost experimentovat s jednoduchým rafting systémem,“ říká Amancio a dále vysvětluje, že každá nová kombinace ingrediencí dá Eziovi něco užitečného v dané situaci. Tímto způsobem bude možné vyrobit až 300 různých druhů bomb, které se hodí jak pro odlákání stráží, nebo vytvoření kouřové stěny, tak pro vlastní destrukci prostředí a útočení na křehkou schránku lidského těla.

Posledním z výrazných vylepšení bude změna systému tzv. Eagle Vision. Jak už bylo řečeno, z Ezia se stal mistr, je mnohem moudřejší, a tak se logicky vytříbil jeho úsudek a schopnost předvídat. Po přepnutí do nového Orlího smyslu tak bude možné odhadnout, kam se stopovaný subjekt přesunuje a v jeho trase připravit léčku, past, nebo jen přepad.

Řízená kontrola oblastí

Kromě přímého boje, v němž bude Ezio vystupovat sám za sebe, přijdou ke slovu také mnohem zdlouhavější a komplexnější boje, vyžadující spoustu času a trpělivosti. Ano, na mysli tím máme systém podobný tomu, který byl představen v Bratrstvu. I Revelations nabídne možnost kontrolovat určitou oblast města, s tím rozdílem, že takovou je nutné také dostatečně bránit. Pokud tedy Assassíni na daném místě přemohou Templáře a obsadí assassínské centrum, mohou těžit z různých vylepšení, ale jen do té doby, dokud kontrolu neztratí. V počátcích tak budou hráči bránit doupě sami, později ale Ezio jednoduše zaúkoluje ostatní bratry, nebo dozorem pověří jiného mistra, což je zároveň ta nejlepší varianta.

S výskytem jednotlivých tříd je pak logické, že ke slovu přijde již zaběhnutý a oblíbený systém levelování s tím, že se budou moci všichni vyhoupnout až na 15 úroveň. Samozřejmostí bude také možnost upravit jednotlivé vlastnosti a charakteristiky jednotlivých assassínů a udílet jim specifické rozkazy. Proč se snažit i tímto směrem vysvětluje Amancio vcelku jasně: „Mnoho měst může být kontrolováno jak Assassíny, tak Templáři. Vyšlete vojáky do těchto měst, získáte je distrikt po distriktu a získáte tak přístup k penězům nebo novým ingrediencím pro výrobu bomb.“ A aby byla tahle šachová partie ještě únosnější, nebude již nutné vysílat nevycvičené assassíny na náhodné mise kamsi do světa. Jejich zkušenosti porostou právě skrze bránění již získaných částí měst, což je jednak elegantní, tak přísně logické rozhodnutí.

Prožít příběh

Ačkoliv se to třeba nemusí z předchozích vět znát, hlavní důraz bude přeci jen kladen na linku točící se kolem trojlístku Altaïr/Ezio/Desmond a vývojáři se snaží, aby měli hráči ze hraní trochu jiný pocit, než doposud. Jde zejména o to, že hráč musí mít pocit naprosté kontroly nad celým děním, a právě to by měl Revelations zaručit. Vyjma toho se mohou hráči těšit také na perfektní prezentaci, a to i v takových detailech, které zatím většina vývojářských domů přehlíží. Částečně tím narážíme na animaci postav a zejména pak obličejů, kde by měl nový díl připomínat celkový dojem, který dosud máme ze hry L.A. Noire. Jak vysvětlil Amancio, vše bude možné díky použití nového systému Mocam, který snímá obličej herce a grimasy v reálném čase aplikuje na modely ve hře. Tím by měl vzniknout především během rozhovorů autentický dojem, na základě kterého si bude moci hráč vytvořit vlastní úsudek o dění na obrazovce.

A věřte nebo ne, Mocam byl použit také proto, aby se hráči mohli dobře zorientovat ve všech třech (a více?) dějových rovinách. Dosud jsme totiž mluvili pouze o Altaïrovi a Eziovi, zapomínat však nesmíme ani na Desmonda. S ohledem na to, že Bratrstvo vyšlo teprve nedávno, nebudeme prozrazovat žádné detaily, jeden je ale nutné vyřknout. Pro popis dalších informací je nutné uvést na pravou míru, že Desmond v poslední hře skončil v kómatu. Jeho mozek již nezvládl myšlenkovou a vzpomínkovou rozpolcenost a přestal správně fungovat. Protože však byl Desmond i přes svůj neblahý stav umístěn znovu do systému Animus, budete jej moci ovládat. Desmond se však bude nacházet v temné verzi bílého prostředí Animu, které složí jako čekárna před zapojením myšlenek. Desmond tedy bude ve značně surrealistickém prostředí zpracovávat útržky všech vzpomínek a na hráči bude, aby mu je pomohl utřídit. Vývojáři v tomto ohledu nechtějí sdělit žádné podrobnější detaily, jasné ale je, že na hráče čeká dosti unikátní způsob hraní Assassin’s Creed.

MK – Multiplayer a Konec

Pokud jste dočetli až sem, zbývá vám zjistit poslední z dosud známých věcí. A jak už napovídá mezititulek, jedná se o multiplayer. Uvedení tohoto herního režimu v Bratrstvu sklidilo pozitivní ohlas a Revelations půjde v tomto ohledu ještě o chlup dál. Skrze postupné vylepšování schopností dostupných postav bude možné vytvářet týmy, lépe řečeno guildy, které budou i na tomto místě odhalovat další detaily o sporu Assassínů a Templářů. Amancio tvrdí, že právě příběh je tím, co mají hráči na této sérii nejraději, a proto se všechny týmy snaží o to, aby ti, kdo si Revelations koupí, nepřišli zkrátka.

My se o to nakonec snažíme také, takže očekávejte, že už brzy přineseme také obrazovou galerii a snad i další podrobnosti, které plánují vývojáři zveřejnit na blížící se výstavě E3. Budeme u toho!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama