assassin-s-creed-iv-black-flag
Assassin's Creed IV: Black Flag Článek Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed IV: Black Flag

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

6. 3. 2013 23:00 1
Reklama

Po rumu a roky nemytém podpaží bude cítit nedávno odhalený čtvrtý díl série Assassin's Creed. Zavede nás totiž do časů pirátských tažení. Děj se bude odehrávat v Karibiku a máme se těšit na řadu námořních bitev. Jedním z hlavních prvků hry bude ježdění lodí mezi jednotlivými lokacemi, tedy karibskými ostrovy, kterých má být přibližně padesát. Prostředí hry má být opravdu hodně velké a hodně otevřené. Ústřední hrdina Edward Kenway se dokonce bude moci i potápět za vraky zničených lodí a hledat v nich poklady. Čtyřka je ve vývoji i pro novou generaci konzolí. Pro tu starou a také pro PC vyjde 29. října. Next-gen verze snad až koncem letošního roku. Na čtvrtý díl vynakládá Ubisoft téměř veškeré svoje síly, na hře pracuje od roku 2011 osm jeho studií.

Podrobný informační souhrn a rozbor dvojice vydaných trailerů - dvouminutového premiérového a minutového představení hlavního hrdiny - nabídlo už naše pondělní videopreview. Prohlédnout si ho můžete níže. Zároveň jsme se ale pokusili zhodnotit, jak se nám líbí nový směr vývoje značky Assassin's Creed, její každoroční vydávání a soulad pirátské tematiky s hlavními motivy, které značku Assassin's Creed provázely od nepaměti.

Petr Strecker: "Těším se na exotický Karibik!"

Assassin's Creed IV: Black Flag
i Zdroj: Hrej.cz
Nemám rád rum. Popravdě, dělá se mi z něj zle. Ani to mi ovšem nezkazí nadšení z Assassin’s Creed IV: Black Flag, která se na rozdíl od mnoha jiných a podobně zaměřených her prezentuje jako vážná pirátská záležitost, po většinu času se odehrávající na moři obtékajícím ostrovy v Karibiku. Sakra, je to právě exotické prostředí Karibiku, díky kterému se na nový AC tak moc těším. Ostatně, z podobného důvodu jsem si zamiloval i aktuální hru s indiánským Connorem v hlavní roli.

Ubisoft nám hned zkraje představil epickou scénu, kde posádka lodi v čele s Edwardem Kenwayem doslova vymlátí jinou pirátskou bárku. Typickou reakcí hráčů bylo okamžité opovržení, protože „tohle přece vrah nedělá.“ Pravda, toho plížení moc nebylo, ale jak jinak dnes oslnit epickou akcí rozmlsané hráče, než právě pompézními výbuchy? Věřím, že si Black Flag zachová koncepci původních her, ostatně, ze trojky si nebere pouze příběhový základ.

Otázkou je, zdali je to skutečně špatně. Dostane se nám velkého a do detailu propracovaného světa, který na rozdíl od jiných open-world akcí skutečně žije. Nejspíš jsem ale přišel na důvod, proč celkový obsah posledních Assassins’s Creed her přijde hráčům nevyhovující. Když totiž každý rok vyjde hra, která byla ještě v nedávné minulosti považována za přelomovou, leckomu se zají. Na druhou stranu, zrovna tato série na tento efekt nikterak netrpí. Naopak, rok od roku se vrací větší, lepší a silnější. Kdybych měl z místa vypíchnout jeden z nejdůležitějších aspektů Assassin’s Creed IV: Black Flag, budou to právě silné historické odkazy propletené atraktivní fikcí…

… a také exotický Karibik, neurvalí piráti, tiché vraždy, lovení velryb, zacházení s parádním „asasínským“ náčiním, notně vylepšené námořní bitvy převzaté ze třetí hry, nový hrdina, parádní grafika a perfektní prezentace. Věřím, že se tato série mnohým přejedla, zároveň jsem si ale jistý tím, že i ti hráči, kteří teď nad čtyřkou ohrnují nos, budou v listopadu vrnět blahem a prosit o vlastní kopii hry.

Ondřej Švára: "Asasín s papouškem na rameni?"

Assassin's Creed IV: Black Flag
i Zdroj: Hrej.cz
Ubisoft začíná mít obrovský problém se základním konceptem hry. Asasínské báje a bajky, kterým se jakžtakž dalo věřit v herně zpracovaném Orientu, začaly dostávat s dalšími tématy (a to ani nepočítám zástup spin-offů) jako je americká válka za nezávislost opravdu na frak. A frak, který je teď navíc politý karibským rumem, už vážně smrdí. Smiřme se s tím, že se Assassin's Creed od svého základního tématu skoro až komicky vzdaluje. Brzy mu bude původní námět opravdu stát v cestě a možná, že letošní Karibik je předěl, po kterém Ubisoft zapřemýšlí o nové a obecnější myšlence pro celou sérii. Asasínská hra už nebude o Asasínech, vždyť v budoucnu by se ústřední postavou značky mohla stát žena.

Assassin's Creed má vycházet každý rok a není tajemstvím, že na značce odděleně pracují dvě skupiny vývojářů, což asi uklidní věštce, kteří předvídali pokles kvality pro nedostatek času k vývoji. Problém je ale jinde. V sériové produkci bude muset Ubisoft zajistit, aby se každý nový díl od toho předchozího aspoň nějak lišil. Místo vyloženě městské akce a pobíhání americkou divočinou nás tedy v Black Flag čeká pohupování po mořské vodě. Může to vadit. Na palubě lodi bychom měli strávit asi polovinu kampaně a na hladině nebo pod ní se má odehrávat i většina bočních questů. Náběh na fádnost je evidentní.

Pakliže se z AC stane seriál na rychlá pokračování, nese to s sebou i riziko jisté technické strnulosti. Jestliže uvnitř série dosud vyšlo pět her na jednom (a jedenkrát upraveném) enginu uvnitř jediné konzolové generace, znamená to, že si jsou všechny díly velmi podobné. A co se stane, když bude her v další generaci dvojnásobek? Zážitek z grafiky by pak mohl připomínat mořeplavcův pohled na nekonečný horizont.

Soubojový systém v Black Flag je od prvního pohledu impresivní, hlučný, výbušný a... tak trochu neasasínovský. Opět je to zásadní změna, která nám nemusí být po chuti. Padající stěžně, oheň na palubě, řádící děla a vybuchující soudky střeleného prachu nás sice vyloženě neodpuzují, ale snad se při misích na souši najdou i místa pro tiché zabíjení. Pokud ne, AC ztratí mnoho ze své prestiže.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama