Assassin's Creed 3 Článek Assasin's Creed 3

Assasin's Creed 3

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

18. 10. 2012 22:21 2
Reklama

Je tomu již nezvykle dlouho, co se na nás přiřítila poslední hra ze série Assasin's Creed. Důvod je však jasný – míří k nám něco nezvykle velkého a rozsáhlého, závěr jedné trilogie, konec příběhu Desmonda a tečka za dobrodružstvími Altaira i Ezia. Datum vydání konzolových verzí se kvapem blíží a jak je u Ubisoftu zvykem, PC verze se opět opozdí, nicméně i tak máme datumy již za humny a to je perfektní příležitost k tomu, abychom si provedli rekapitulaci toho, na co se má fanoušek této hašašínské série těšít.

Tajemstvím není, že po spin-offech v sérii ponecháme staré známé hrdiny minulosti a dostaneme do pazour zabijáka nového – Connora Kenwaye. Napůl domorodce, napůl Brita, co se chtě nechtě připletl do událostí větších, než je jeho dýka i on sám. Pochopitelně půjde opět o odvěký boj hašašínů a řádu templářů o nadvládu nad světovým pořádkem – boj, v jehož středu se bez očekávání Connor objevil.

Napněte plachty

Jedním z dozajista největších překvapení představených v rámci letošní E3 bylo obohacení chudého vozového parku série. Poletování si v režii mistra Leonarda a jízdu na vozech nově doplní možnost zúčastnit se námořních bitev – hráč dostane do rukou bárku větší než malou a vyzkouší si, jaké to je potýkat se s ostatními mořskými vlky i nepřízní počasí. Především pak zakusíte jedinečný pocit komplexního ovládání celé lodi a dočkat se pak prý máme i úprav vlastního plavidla.

Počasí taktéž již nehraje druhé housle a fakt, že příběh hry se rozkládá do několika let zapříčiní to, že se setkáte i se změnou ročních období. Spolu s počasím a ročním obdobím by se pak měla měnit i hratelnost a možnosti daného období. Těžko si představit, že se Connor bude ve sněhu pohybovat s ladností Legolase, i když – nechme se překvapit.

Lekce historie

Jak již bylo tisícekrát napříč médii zmíněno – vlastní Connorův příběh se bude odehrávat na pozadí zásadních dějinných událostí, jež zformovaly moderní Ameriku – boj za nezávislost. Příběh se tak přesouvá do doby a do míst západní civilizaci podstatně bližších, což se může lehko proměnit ve hlavní klad i zápor hry.

Connor se tak bude moci zúčastnit zásadních bitev a potkat spoustu historických postav, přičemž mluvíme o historii velmi čerstvé a naštěstí i barvitě zdokumentované – jistě se tak dočkáme šťavnatých porovnání reality s hrou a spousty ožehavých diskuzí o tom, zda-li dokáží hry vzdělávat, či zda-li jen poškozují jedincovo chápání reality. Ale nám je to jedno, my se jen těšíme, až ve velkém stylu nakopeme zadky autokratickým Britům a všechen ten jejich čaj vylijeme do oceánu.

Samotná herní mapa se pak skládá ze tří hlavních částí – New York, Boston, kde vypukla samotná revoluce, a poté krajina zvaná The Frontier, pro niž český dějepis nemá lepšího označení než západní hranice tehdejšího území kolonií a za níž se nacházela oblast obývaná divochy.

Ve dvou se to lépe táhne

A co teprve ve čtyřech! Ubisoft oznámil kooperativní multiplayer pro AC III – ten spočívá v kooperativním zabíjení cílů. Akce je to rychlá, svižná a když hráči spolupracují, tak skutečně plynule odsýpá.

Kooperace je zde nutná k tomu, aby se jednotlivé cíle nepoděsily navzájem a omylem tak hráči nezačali pracovat proti sobě. Těšit se též můžete i na odměny za zabití určitým způsobem či za použití určité zbraně.

Americký guláš

Co se herního obsahu týče, tak ten bobtná klasickým způsobem – osvědčené recepty se rozvinou, ty neosvědčené odstřihnou. Například soubojový systém se tak dočká, jak jinak, změn pouze k lepšímu a první ukázky naznačují jediné – těšit se můžeme na více krve a obecně na vyšší míru naturalismu. Ono také, dostat tomahawkem po palici asi není žádná sranda a ta krev tam prostě je. Novinkou je pak možnost vnikat ve větší míře do obydlí, avšak zde se má jednat o možnost využitelnou především při úniku před nepřáteli – žádné další taktické výhody se v tomto ohledu nerýsují.

Jenže vraždění to nyní nebude až tak jednostranné a hráč by neměl mít problém dostat tak říkajíc přes čumák. Může tomu tak být například od medvěda či od smečky vlků, čímž se dostáváme k jedné z dalších velkých novinek – již se neocitáte pouze v roli lovce, ale i zvěře, přičemž lov samotný naskýtá nejen kratochvíli, ale měl by hráči přinést i užitek a cenné zkušenosti.

A jak hráč získává zkušenosti s gamepadem či klávesnicí v ruce, tak si i Connor získává stále větší jméno v nově vznikající americké společnosti a buduje si své sídlo. Zde hledejte paralelu s Eziovým dobrodružstvím, nově však s řadou nových prvků v čele s vlastní malou loděnicí, odkud budete spravovat svoji již zmíněnou plachetnici.

Pastva pro oko

AC III je vyvíjen interně již velmi dlouho, déle, než jsou na světě spin-offy typu Revelations či Brotherhood, a to se, hráčovu oku ku potěše, vedle počtu nových herních prvků, projevilo na technickém zpracování hry. Interně vyvíjený Anvil engine třetí generace tak nyní dokáže vykreslit až tisíc postav najednou a obecně vykouzlit takové scenérie, až se hráč diví, že je něco takového možného na současné generaci konzolí. Příkladem může být změna ročního období, kdy na podzim romanticky padá listí a v zimě pak vítr roznáší prašný sníh a zahlazuje tak stopy vaše i vaší kořisti.

Nelze než dodat, že koncem října se na nás přiřítí něco velkého – možná závěr jedné trilogie, možná začátek něčeho nového, ale každopádně se bude jednat o zatím největší, nejrozsáhlejší a různými dalšími nej protkaný díl série Assasin's Creed. A my se již teď těšíme – nové prvky vypadají v kontextu hry parádně, vše do sebe zapadá a Connor je tak na nejlepší cestě oživit jednu skvělou sérii.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama