Army of Two: The Devil’s Cartel Článek Army of Two: The Devil's Cartel

Army of Two: The Devil's Cartel

Vladislav Burian

Vladislav Burian

15. 8. 2012 22:41
Reklama

Společnost Electronic Arts oznámila nový díl ze série Army of Two ještě před začátkem probíhajícího GamesComu. Už dopředu jsme proto věděli, že připravované pokračování ponese podtitul „The Devil’s Cartel“, že navštívíme nehostinné ulice Mexika ve střetech s drogovými kartely i že ústřední dvojice hrdinů prošla významnou obměnou. Až nyní u západních sousedů se nám však dostalo detailnějších informací, a co hlavně, mohli jsme zhlédnout působivý trailer a gameplay záběry.

Noví hrdinové, nová zábava

Od EA se dalo čekat hodně, od Battlefieldu 4 (viděli jsme jen kratičkou zmínku) až po Mirrors Edge 2. Včera však došlo na úplně jinou, ne tolik výraznou a očekávanou sérii Army of Two, pod níž si fanouškové představí hlavně všudypřítomnou kooperaci. Za připravovaným třetím dílem stojí zkušené studio Visceral Games (dříve známé jako EA Redwood Shores), jež se nyní má co ohánět. Vedle Army of Two: The Devil’s Cartel totiž kutí také Dead Space 3 (únor 2013), a jak jsme se v Kolíně nad Rýnem dozvěděli, Army of Two má vyjít pouze o měsíc později. Tedy v březnu 2013.

Titul pohání v poslední době oblíbený Frostbite 2 engine. Nikoho proto ve videosekvencích nepřekvapila notná podobnost kupříkladu s Battlefield 3, a to hlavně v interface či efektním destrukčním modelu. Pokud jste prezentaci (třeba v našem komentovaném přenosu) sledovali, dáte nám nejspíš za pravdu, že šlo o jednu velkou jízdu plnou výbuchů. Ve Visceral Games si jsou vědomi toho, že mají k dispozici výkonný motor, a nebojí se ho použít.

Haló, tady Bravo

Pravděpodobně největším úkrokem od původních dílů, alespoň pro zaryté fanoušky série, je absence známých hrdinů v hlavní roli. Ústředními personami nového pokračování totiž nebudou Elliot Salem a Tyson Rios - v příběhu se s nimi počítá, dokonce budou zastávat důležitou roli, jejich herní část však bude upozaděna -, ale nově odhalené duo protagonistů Alpha a Bravo (pravá jména jsou zahalena tajemstvím). A o téhle povedené dvojici už stihly prosáknout první detaily. Bijec Alpha nabral rozsáhlé zkušenosti ve speciálních silách americké armády, a tohle je jeho první výprava jakožto žoldáka. Zato Bravo při první příležitosti z armády odešel. Pochopil, že jinde mu bude lépe. Než aby sloužil vlasti, raději své služby pronajímal soukromým bezpečnostním společnostem po celém světě, například na Balkáně.

Nyní se oba jako příslušníci jednotky Tactical Worldwide Operations přesouvají do Mexika na žádost starosty Juana Angela Cordovy, jehož rodina byla zavražděna a on se teď snaží zabránit (pravděpodobně dalším) obětem násilí drogového kartelu La Guadana, jehož zakladatelem je Esteban Bautista. Těmhle chlapíkům, co dodávají drogy a zbraně ze svého sídla v La Puerta, se není radno stavět do cesty. Už jen proto, jak velký vliv kartel má. Jeho prsty sahají na policii, na politický aparát a kdo ví kam ještě…

Over-Over-Overkill!!!

Po několika statických obrázcích došlo také na živé gameplay záběry – ovladačů se přímo na pódiu chopili dva vývojáři a ve split-screenu divákům předvedli, co připravovaný titul dokáže. Demo začalo v prostorách zchátralé budovy, kde „kupodivu“ nechyběla kupa nepřátel. A nutno podotknout, že prostředí bylo působivé, v paměti nám utkvěly třeba graffiti na stěnách. Hned v prvních sekundách došlo na masivní přestřelku. Vývojáři tak mohli demonstrovat vlastnosti hry - destrukční model, viděli jsme třeba zničení krabic či pilířů, za nimiž se protivníci schovávali, hrátky s grafickými efekty a světlem, respektive Overkill mód. Jedná se o sbírání bodů do baru nahoře obrazovky, po jehož naplnění můžete spustit (LB/L1) hotové peklo - na omezenou dobu (okolo 15 sekund) získáte skoro až nadlidskou sílu.

Videoukázka též demonstrovala vylepšený model krytí, kdy prakticky každý výstupek lze použít pro ukrytí těla. Viděli jsme i to, že k ukládání pozicí dojde na předpřipravených místech a že se dočkáme i jakéhosi bullet-timu. Ten jsme zhlédli těsně před nástupem Alpha do helikoptéry, odkud z gatlingu s neomezeným zdrojem nábojů kosil všechno živé. Krásně byla v tuto chvíli vidět kooperace - Bravo bojoval nadále na střeše, přičemž seshora pálící Alpha mu proti obrovské přesile notně vypomohl.

K dispozici nebude jen split-screen, ale i on-line režim. To vše na Xboxu 360 a Playstationu 3. A perlička na závěr – o hudební stránku se postará mimo jiné uznávaný hudební skladatel Brian Tyler, jenž má na svědomí kupříkladu The Expendables, Fast Five či Call of Duty: Modern Warfare 3.

Co se kutí na Frostbite 2?

Když jsme zjistili, že Army of Two: The Devil’s Cartel využívá engine Frostbite 2, poohlédli jsme se i po dalších projektech, o nichž se ve spojení s DICEovským motorem mluví. Patrick Soderlund, šéf EA Games, se netají tím, že engine vznikl především pro tituly na další generaci konzolí Sony a Microsoftu, a tak je zajímavé plejádu Frostbite 2 projektů sledovat.

Z dokončených her engine využívá Battlefield 3 či Need for Speed: The Run. Z těch nadcházejících to bude právě Army of Two: The Devil’s Cartel, Medal of Honor: Warfighter nebo Command & Conquer: Generals 2. A s výhledem do budoucna se diskutuje také o Mirror’s Edge 2, již zmíněném Dead Space 3 a Battlefield 4.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama