Armored Core 4 Článek Armored Core 4

Armored Core 4

Julius Rácz

Julius Rácz

14. 10. 2006 22:06 1
Reklama

Po úspěšném nástupu Chromehounds se ve fázi dokončovacích prací a usilovného testování nachází nový díl populární multiplatformní série Armored Core. Ti z vás, kteří již přišli do styku s touto podmanivou směskou konstruktérského umu a vzrušující akce, jistě hoří nedočkavostí a toužebně vyhlíží vydání evropské verze. Co hezkého nám přinese?

Když dojde uhlí

Děj hry se bude odvíjet v těžkém existenčním období Země, která se potýká s akutním nedostatkem nerostných surovin a pět let poté, co byl nastolen nový společenský řád zvaný „Pax Economica“. V podstatě se jedná o koktejl socialismu a otroctví, na němž očekávaně a zcela logicky parazituje skupina vyvolených. V tomto postapokalyptickém společenském uskupení vládne světu šest nadnárodních korporací, které „sdružují“ ostatní lidské jedince do táborů, v nichž je každý člověk loajálním stoupencem vybrané korporace. Společně se svým bojovým mechem budete co by hráči posláni do virtuálního dobrodružství, v němž budete muset podstoupit dlouhou anabázi s konečným cílem nastolení spravedlnosti a pořádku a svržení otrockého režimu. Systém hry by se neměl příliš lišit od předchozích částí série – i zde budete absolvovat bojové mise. Inovace by měla spočívat spíše v přepracování již zavedených herních prvků v souvislosti s hardwarovými parametry novodobého herního náčiní.

Tuning jako v GT

Jak prohlásil producent série Armored Core a zároveň CEO společnosti FROM Software Naotoshi Zin, již u zrodu série vysvitla myšlenka na vytvoření opravdu sofistikovaného systému úprav mechů. V dobách minulých však tato snaha ztroskotala na technických omezeních herního hardwaru. Teprve nyní, s příchodem next-gen konzolí, nastala vhodná doba na dokončení prapůvodní myšlenky a uvedení tvůrčího snu do reality. Tato inovace tuningu mechů by měla výrazně oživit situaci při jejich výběru, neboť bez ní by řada hráčů, a to zcela logicky, upřednostňovala silnější, třebaže méně pohyblivé mechy před rychlejšími, nicméně útočně slabšími nebo více mobilními typy. Takže co všechno půjde odšroubovat? Za účelem vybudování smrtonosné zbraně nesoucí pomyslný copyright pařana – konstruktéra bude možné smontovat desítky různých součástek, přičemž celkové množství by se mělo pohybovat v řádu stovek, ne-li tisíců. Potřebné náhradní díly budete moci získat zakoupením nebo jako odměnu za splněné bojové úkoly. V návaznosti na úpravy konstrukčního charakteru, spočívající ve výměně trupu, končetin, napájecích článků, zbraňových systémů atd. bude umožněno měnit řadu parametrů jako jsou rychlost, pohyblivost, útok, obranyschopnost a jiné.

Na bitevním poli

Inovací tuningu vylepšování nekončí, naopak. S ohledem na větší realističnost a variabilitu hry byl řádně vylepšen systém poškozování aktérů bitev. Hra by měla oproti předešlým dílům disponovat výraznější dynamikou a akčností, větším počtem CG sekvencí a mnohem větší četností nepřátel. Mezi protivníky se objeví nejen konkurenční mechové (v předchozích verzích bylo zázrakem vidět dva mechy současně), ale také menší mechanoidní jednotky nebo – obdobně jako v Chromehounds – i armádní stroje, například helikoptéry. Sem tam narazíte i na človíčka, ale podle dosavadních informací by všechna ta drobotina měla být spíše kosmetickým doplňkem v duelech kolosů. Útočit na protivníky bude možné i bez zaměřování, tak říkajíc „od pasu“. Možnost rapidního zrychlení by měla dát mechovi výhodu například v potyčkách mezi vysokými domy, kdy v jejich zákrytu bude moci rychle přeběhnout za záda útočníků a využít momentu překvapení k rozprášení nepřítele. Na TGS 2006 se v průběhu hraní preview verze objevovaly na obrazovce textové zprávy, informující hráče průběžně o stavu mecha – jeho zbraňové připravenosti či třeba aktuálním zaměření nepřítelem. V souvislosti s touto vychytávkou se v kuloárech spekuluje, zda onen neustále přítomný textový řetězec bude součástí finální verze hry a jestli v takovém případě nebude rušivým elementem, odvádějícím pozornost hráče.

Herní server nebo archiv?

Kromě singleplayer kampaně bude ve hře přítomen multiplayer až pro osm hráčů. Pokud jde o verzi pro Xbox 360, hráči budou mít plnou online podporu v rámci systému Xbox Live. Co se týče verze pro PS3, zde zatím žádné konkrétnější info nepadlo a na výsledek snažení vývojářů si budeme muset ještě chvíli počkat. Podstatným faktorem online multiplayeru bez rozdílu platforem by měl být fakt, že primárním úkolem tohoto rozšíření hry nebude zprostředkování mohutných vícehráčských bitev, ale spíše poskytnutí úložiště a vhodného prostředí pro prezentaci a využívání hráči vytvořených mechů.

Už i pod vodou

Od posledního střetnutí s Armored Core došlo k obrovskému pokroku v in-game grafice, zvláště pak při práci se světlem a stíny. Je sice pravdou, že lví podíl má na tom next-gen hardware, ale každou snahu o inovaci je třeba ocenit, i kdyby se jednalo o vylepšení vynucené okolnostmi. Ostatně, pozornosti hráčů určitě neujde přitažlivé ztvárnění postapokalyptického herního světa jako celku, například v podobě pískem zatopených měst, a vítaná rozlehlost herních oblastí. Zajímavě působí rovněž skutečnost, že ve hře se objeví mimo jiné i podvodní mise. Jelikož v dosavadních bitvách Armored Core byl kontakt s hlubokou vodou pro mecha rozsudkem smrti, nelze než uvedené vylepšení mobility a v souvislosti s tím i hratelnosti považovat za výborný posun vpřed.

Nejen vylepšený fyzikální engine a kvalitnější grafické zpracování, ale také rozšíření systému úprav mechů dává Armored Core 4 zelenou na cestě k srdcím hráčů. Pakliže se vývojáři neutnou při závěrečných pracích, můžeme očekávat další hodnotný přírůstek do zatím nepříliš početné rodiny žánru BattleTech a třeba i spontánní rozšíření tábora fanoušků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama