Ancestors Legacy Článek Ancestors Legacy - dojmy z hraní

Ancestors Legacy - dojmy z hraní

Adam Zámečník

Adam Zámečník

14. 11. 2017 19:00
Reklama

Po Hatred a IS Defence se od polských Destructive Creations očekávalo mnoho bizáru, ale nikdo zřejmě nepočítal s Ancestors Legacy, historickou strategií z dob temného středověku. Nebyli by to však Destructive Creations, kdyby i jejich nová hra přímo nepřetékala krví, a že jí tentokrát zase budou litry.

SÝPAVÝ VIKING

Když bylo loďstvo vikingských drakkarů spatřeno, tak už bylo pozdě. Za bití hromů se z jednotlivých plavidel vylodili desítky Vikingů a mimo jiné bezejmenný hrdina úvodní scény Ancestors Legacy. Obrněný huskarl se chytá své válečné sekery a po hlavě se vrhá na zteč. Jeden pěšák, druhý, třetí, pak ještě bezbranný mnich. Ve chvíli, kdy už je církevní lup na dosah, se kamera náhle zastavuje a kopí anglického vojáka propichuje hrdlo našeho huskarla, který poslední chvíle svého života stráví topením se ve vlastní krvi a pomalým umíráním na rozbláceném bojišti.

I tentokrát se Destructive Creations budou vyživovat v krvavých detailech a explicitním násilí

Tak začíná první mise Ancestors Legacy, která dává najevo dvě věci. I tentokrát se Destructive Creations budou vyživovat v krvavých detailech a explicitním násilí. Zároveň jsou však pryč časy dlouhovlasého podivína v koženém kábatu, Ancestors Legacy si totiž dalo za úkol zpracovat středověkou historii skrze perspektivu čtyř národů – Anglosasů, německých království, Slovanů a posledně I staronorských Vikingů. Po zhruba dvouminutové animaci mě hra pouští ke slovu a k mému překvapení není to, co jsem čekal. Ancestors Legacy totiž není velkou bitevní strategií ve stylu Total War, nýbrž real-time strategií s důrazem na taktiku. Samotný nájezd na pobřežní vesnici a kostel záhy končí drtivou porážou vikingských nájezdníků a hráč je donucen k útěku. Hra rychle střídá tempo a z krvavého nájezdu se stává plíživý boj o přežití, kde budete krást zásoby anglickým vojákům se svými pozůstalými nájezdníky. Co si počneme?

KÁMEN, NŮŽKY, POCHODEŇ

Po chvíli loupení dřeva a jídla se z několika stanů plných raněných pěšáků stává základna a Ancestors Legacy tím konečně odhaluje, jaká hra přesně je. Slova taktická strategie je totiž třeba brát s lehkou dávkou nadsázky, Ancestors Legacy je totiž v jádru dosti tradiční real-time strategie se vším všudy, včetně jednotek postavených na systému kámen, nůžky, papír. Kopiníci jsou tudíž skvělým základním stavebním kamenem pořádné armády, ale jít s nimi do boje proti zkušeným šermířům je sebevražda. Přestože v dobách vikingské Anglie nebyla kaválerie zrovna tou nejpočetnější složkou armády, v Ancestors Legacy na ní také samozřejmě přijde řada. Jen s ní nejezděte do řady oštěpů.

Přestože se jednotkové rozdělení na systému kámen, nůžky, papír může zdát jako archaický a přinejmenším nudný, boje v Ancestors Legacy rozhodně nenudí. V první řadě za to může notná fyzičnost každé bitvy, kde se i úvodní malé šarvátky mezi raněnou jednotkou vikingských kopiníků a nevinných anglických nevolníků mění v brutální a dosti dlouhé utkání. Syrovosti jednotlivých bojů samozřejmě dopomáhá už teď detailní grafika Unreal Enginu 4, díky níž je každý člen jednotky pečlivě propracovaný, ale hlavně také animace samotného boje. Kopiníci proti nevolníkům se sice mohou zprvu zdát jako celkem jasná bitva, avšak v Ancestors Legacy se z ní stává krvavá bitka plná řevu, krve a dostatečně řízných fatalit. Společně s animacemi je třeba vyzdvihnout i zvukové zpracování bojů, které se po chvíli zvrtnou v řevu, pořádně tupým mlácením štíty a masitými zásahy sekerou. Přímo labužnický zážitek.

Ancestors Legacy - dojmy z hraní
i Zdroj: Hrej.cz

Při hledání zásob pro základnu se zároveň postupně odemykají některé z dalších schopností každých jednotek a hra nabývá na velikosti. Jednotka sekerníků se štíty je tudíž nejenom dobrá v boji proti kopiníkům, ale také se s ní lehce rozpráší taková jednotka nepřátelských lučištníků, stačí se krýt štítem. Sice jsem vyzdvihl tradiční základ hratelnosti Ancestors Legacy, přesto v ní, obzvláště ze začátku, dosti záleží na taktice. I s nově uzdravěnou jednotkou kopiníků a k tomu sekerníků si hráč nemůže dovolit na čelní útok, místo toho se musí nenápadně prodírat křovinami a postupně odchytávat nepřátelské jednotky, ať už rychlými nájezdy či odlákáním pozornosti pomocí zapálení nejbližší chatrče. Ve chvíli, kdy se hráči povede zabrat vesnici a donutit anglické nevolníky k práci pro své nové vikingské utlačovatele, se pro změnu musí připravit várka zrádných pastí. Jinak se těm anglickým osvoboditelům snad i povede zachránit své nebohé rolníky.

A TEĎ VE VELKÉM

Záchrana rolníků se vašim anglickým sokům samozřejmě nepovede a mapa Ancestors Legacy se pomalu zvětšuje. Co původně byly plíživé nájezdy tlupy vikingů, jsou nyní dobyvatelská tažení několika jednotek po mnohem větší mapě. Na rozdíl od kraťounkého intra či plíživé druhé mise ukazuje třetí mapa hru v celé své kráse. Kámen, nůžky, papír dále doplňuje tradiční sběr svaté trojice surovin “Dřevo, jídlo, kov” a výstavba základny. Ovšem tyto klasické prvky jsou v Ancestors Legacy zpracovány trochu jinak – základny se často zabírají nepříteli, zdroje pro změnu není třeba aktivně sbírat, stačí přikázat nevolníkům. Přesto je až překvapivé, jak tradiční RTS Ancestors Legacy. Pokud jste čekali obří boje ve stylu Total War, hledejte dál, Ancestors Legacy lze popsat jako něco mezi prvním dílem Company of Heroes a Warcraftem III. Jednoduše řečeno - jedna jednotka obvykle obsahuje do deseti mužů a hrdinské jednotky dokáží rozhodnout o vítězství. Každou jednotku lze pochopitelně dále vylepšovat a levelovat, příjemným detailem pro pár nadšenců rozhodně je výrazná změna zbroje po vylepšení. Hratelnost jako takovou lze shrnout jako kombinaci zabírání bodů, základen a zdrojů. I když mi v betaverzi nebyla dána možnost zkusit multiplayer, lze odhadnout, že se vše bude točit okolo zabírání těchto bodů a nikoli plížení pšenicí.

Pokud totiž Destructive Creations stráví více času nad brutálními animačkami a nedají dostatečné množství práce do samotných misí, Ancestors Legacy může velmi lehce skončit jako poměrně nezáživný titul bez něčeho skutečně zajímavého.

Přestože se o kampani za zbylé národnosti příliš neví, už teď je Ancestors Legacy solidním zážitkem. Opět musím vyzdvihnout syrovost bojů, které do budoucna určitě budou ještě šťavňatější a drsnější. Stealthové pasáže s jednou či dvěma jednotkami překvapivě nejsou vůbec frustrující, ba naopak, úspěšné zneškodnění nepřátelských jednotek pomocí pastí a bleskových útoků dosti baví. Samozřejmě, po vypulírované úvodní animačce s probodnutým jícnem jsou zbylé mise o poznání méně upravené, ale přesto netrpí očekávanými porodními bolestmi a bugy. Jediná hlavní obava je možný nedostatek dalších prvků a rychlý nástup nudy. Pokud totiž Destructive Creations stráví více času nad brutálními animačkami a nedají dostatečné množství práce do samotných misí, Ancestors Legacy může velmi lehce skončit jako poměrně nezáživný titul bez něčeho skutečně zajímavého. Krom krve tedy, u Destructive Creations se nedostatku krve člověk opravdu bát nemusí.

TAKŽE?

I když ukázka z Ancestors Legacy nebyla zrovna tou nejdelší, už teď je zjevné, že se polští Destructive Creations dali na mnohem větší a ambicióznější titul. Ovšem, na hře jako takové zbývá ještě dost práce, zejména v případě dodatečných prvků a propracovanější systému levelování, ale už teď vývojáři umně zachytili atmosféru hratelnosti klasických real-timeových strategií. Teď jen doufejme, že se z hry stane něco víc než ortodoxní real-time strategie s více skřeky a všudypřítomnou krví. A hlavně…co tedy bude se Slovany?

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama