Aliens: Colonial Marines Článek Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines

Petr Kadlec

Petr Kadlec

2. 5. 2008 22:00 6
Reklama

Nové krvavé dobrodružství vetřelců s názvem Aliens: Colonial Marines si tentokrát vzala do parády vývojářská společnost Gearbox Software, která má na svědomí například vydařenou bondovku James Bond 007: Nightfire nebo sérii Brothers in Arms. Jejich bohaté zkušenosti s tvorbou akčních her tak dávají jistou záruku kvality. Pokud jde o příběhovou stránku, zdá se, že se také není čeho obávat. Scénáře se chopila sehraná dvojce Bradley Thompson a David Weddle, která stojí za seriálovými sci-fi skvosty Star Trek: Deep Space Nine a Battlestar Galactica. Noví Aliens tak mají všechny předpoklady stát se skvělou hrou. Na co konkrétně se tedy těšit?

Jak jsem zmínil v úvodu, Aliens: Colonial Marines mají, díky slavné dvojici televizních scénáristů, velký příběhový potenciál. Detaily temné sci-fi story zatím nebyly zveřejněny, nicméně základní kostra známá je. Děj Colonial Marines volně navazuje na alternativní konec druhého filmu. Nikdo nepřežil a o událostech na LV-426 neexistuje žádný záznam, který by dorazil na Zemi. Společnost se proto rozhodne vyslat průzkumnou jednotku mariňáků, která má za úkol prošetřit události v kolonii a příčinu zmizení výsadku poručíka Gormana, jehož členkou byla také Ellen Ripleyová.

Mariňáci, tvrdí kluci

A právě vy se chopíte elitního výsadkového komanda koloniálních mariňáků a vyrazíte po stopách ztracené lodi U.S.S. Sulaco. K dispozici budou čtyři postavy, z nichž každá bude obdařena určitou specializací. Abyste přežili, musíte vhodně využívat každou z nich. Naštěstí to neznamená, že budete po celou dobu odkázáni na inteligenci počítačem řízených kolegů. V průběhu hry půjde hrát za kteréhokoliv člena výsadku. Jedinečnost každého z mariňáků spočívá především ve vybavení, které s sebou nese. Na celý tým tak připadá pouze jeden velký reflektor, hackovací zařízení, detektor pohybu či jeden medical kit. Proto ztráta byť jediného mariňáka znamená nezvratný konec pro všechny. Smrt sice není vždy definitivní (za určitých podmínek lze raněného kolegu „zvednout“), ovšem i krátké vyřazení z boje může zvrátit vývoj událostí ve váš neprospěch. Na čem ale tvůrci nešetřili, to je arzenál zbraní. Každý voják unese dvě zbraně – primární a sekundární, k tomu navíc malou pistoli a různé druhy granátů. Primární zbraň bude pro každou postavu pevně dána, ale sekundární půjde libovolně měnit. Jistá je přítomnost hraček jako je ZX Shotgun, M-41A Pulse Rifle, M56 Smart Gun nebo nepostradatelného plamenometu M240 Flame Unit. Nicméně ani s takovouhle palebnou silou nebudete uprostřed vetřelčího světa v bezpečí. Vítanými spojenci se tak stanou androidi, na které během misí narazíte. Vzpomeňte například na model Bishop 341-B (Lance Henriksen) nebo Call – Auton (Winona Ryder).

Bude vám horko

Pro větší realističnost a prohloubení atmosféry strachu a všudypřítomného nebezpečí, rozhodli se autoři zcela vynechat herní HUD. Zůstanete tak odkázáni jen sami na sebe a své vybavení. Udržovat si přehled o pohybu nepřátel, stavu munice a zdraví tak bude o něco náročnější a díky tomu vás hra dokáže lépe vtáhnout do děje. Přehled o dění a koordinace týmu přitom hrají klíčovou roli v přežití jednotky a dalším postupu. Taktických možností bude v Colonial Marines celá řada a v jádru půjde především o využívání výhod prostředí a bránění přístupu vetřelcům (například tak, že pomocí nakladače P-5000 zatarasíte dveře těžkým nákladem, díky čemuž se budete moci soustředit na ostatní přístupové cesty). Vetřelci se prý nebudou řídit žádným skriptem, ale jejich chování zcela ovládne umělá inteligence. Ta slibuje nepředvídatelnost a chytré chování nepřátel. Držet si tak uslintané vetřelce od těla nebude vůbec jednoduché a v případě, že se setkáte s krvechtivým emzákem tváří v tvář, přijde na řadu jednoduchá minihra. V ní půjde o klasické stisknutí předem určených tlačítek. Při správném provedení útok odrazíte a vetřelce čeká smrt. Vzhledem k absenci HUDU, bude požadovaná kombinace symbolů zobrazena decentně na kraji obrazovky, aby nerušila nastolenou atmosféru hry.

Autoři také slibují přítomnost kooperativního módu až pro čtyři hráče. Každý se přitom chopí jednoho z mariňáků a společnými silami se pokusí splnit všechny určené cíle. Ve vývoji je rovněž multiplayer, o němž se toho zatím mnoho neví. Datum vydání hry bylo stanoveno na rok 2009, objeví se na PC, Xboxu 360 a PS3, distribuci má na starost Sega. Aliens: Colonial Marines se jeví jako velice slibný titul a pokud autoři dostojí všem svým slibům, čeká na nás jedna z nejlepších FPS příštího roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama