Stáhnout hru (13 MB)
Hodnocení4

You Found The Grappling Hook!

Datum vydání: 28. 4. 2008
Autor: Mark Essen aka messhof (kód), A.A. Kurtz (hudba)
Žánr: Plošinovka
Multiplayer: Ne
Ovládání: gamepad / klávesnice: [směrové šipky] pohyb, [X] skok / příchyt kotvou, [Z] speciální pohyb.
Jazyk: angličtina

Info o hře

Víte, jaká je potíž s chytrými hrami? Jsou moc chytrý. Což je super, pakliže takovou hru sami hrajete, ale děsnej průšvih, máte-li jí někomu představovat. To se týká zejména těch dílek, která jsou autorem vystavena na několika vtipných nápadech a hráč by si k nim měl najít cestu sám; recenzent coby rozcestník by měl v těchto případech zas na oplátku mlčet ani nedutat. Takže budu mlčet ani nedutat, jen občas něco pípnu po vzoru Matěje Habarty – i ten byl zahnán do kouta, když si nakoupil jednu z těch větších rybek rychlovýlovny jménem cactus. (viz. Mondo Medicals)
Mimochodem, taková odbočka, víte, že messhof s cactusem kují v zákulisí indie scény velké pikle? No vážně. A jak znám oba dva chlapce, tak to bude instantní káva toho nejhrubšího zrna; hořká, že budeme nuceni neustále dolévat a fantasticky barevná, že nás to ke všemu bude snad i bavit. Takže si dejte na čas, pánové, ať je z toho pořádný „mess“. A já jdu teda pípat.
YFTGH! přichází mezi fanoušky jako ideální vata. Vycpává němý prostor mezi „merkur venuše země mars jupiter saturn uran neptun pluto teď slunce náraz a pak prásk“ a očekávaným pokračováním roztomilé série „dostaneš co proto!“. Messhof se loučí s oscilátorovým mágem Jordanem Stonem. Ten si balí svůj přepálený kufřík a na jeviště pouští potapěče s 8bitovou mašinou A.A. Kurtze. Přece jenom se osmibit hráčům zarývá líp pod kůži než skřípající skučení; to dá rozum. Jak také lépe podbarvit atmosféru limonádového retro světa s příměsí vanilky než pěkně hezky postaru? Kurtz se poslouchá dobře. Zezačátku se tak obyčejně rozehřívá, jen aby vás posléze z něho polil nečekaný pot. Tenhle pán dokáže hráči pěkně zatopit a zvukovými linkami umí i leckdy doslova znervóznit. Pevně věřím, že ho v souvislosti s nezávislými hrami nezmiňuji naposled.
Všímáte si, jak se zatím docela suverénně vyhýbám zodpovězení otázky: „O co jde?“ Zkusím pípat dál a nepokazit to.
Ujmete se role bílého čerta s rozžehnutými duhovkami a párem zlatých rohů na hlavě (zjevně pokus o interpretaci stejné herní postavy ale odjinud). S tímto tvorem propadnete do útrob obrovské nažloutlé jeskyně, o které víte, že skrývá cosi, po čem bažíte – to ale zpočátku ještě nevíte. A tak chodíte, vystřelovací kotvičkou se stropů chytáte, ze stalaktitů se houpáte, proklínáte se, když dolů padáte a sem-tam si v duchu brbláte. Nebo to k vám mluví někdo jiný? Mlčím jak hrob.
S messhofovým batoletem si musí pohrát každý sám. Zjistit si, o co mu jde, co vám chce říct. Je to přesně ten typ prcka, se kterým si okusíte na živo tzv. double twist. Za sebe i triple twist; někoho obohatí i o další překvapení. Připravit vás o ně nemůžu, tak mi to nemějte za zlé. Nechci cítit palčivé výčitky svědomí a pak, znáte to, první dojem může být jen jednou.
Lopatky do ruky a hurá na pískoviště!