Stáhnout hru (9 MB)
Hodnocení5

Space Fury

Datum vydání: 27. 12. 2008
Autor: SEGA (tvůrce originálu), Sokurah (remake), Robert "Oddbob" Fearon (hudba), Rich Douglas (namluvení, zvuky)
Žánr: Arkáda
Multiplayer: Ne
Ovládání: gamepad / klávesnice: [směrové šipky] pohyb, [Alt] zažehnutí motoru, [Levý Ctrl] střelba.
Jazyk: angličtina

Info o hře

Kdo má rád dobré remaky, ať zaostří očima! Vesmírné Běsnění (jež si bere na paškál stejnojmennou střílečku „asteroidového nádechu“ z roku 1981, stvořenou šikovnýma ručičkama SEGY, vydanou pod hlavičkou Gremlinů), se totiž povedlo předělat moderně ve staromilském duchu. Znáte-li originál, vůbec nic mi nepovídejte a račte stahovat. Já jdu zatím honit znaky.
Změn oproti originálu by se pár našlo. Tak za prvé, počet úrovní s počtem bossů se zečtyřnásobil. Pokud patříte mezi pamětníky, pak tedy nepočítejte s pěti úrovněmi a jedním „šéfíkem“, nýbrž rovnou úrovněmi dvaceti a čtyřmi zdrsnělými bossáky. A to mi věřte, že dát všecky na jeden zátah, bude vyžadovat „nekonečno“ pokusů-omylů, s notnou dávkou zkušeností a štěstí v závěsu.
Vyjma klasického střílení potvoráků (kteří hráče konstantně prudí v neustálých přívalech, vzájemně se spojují a formují zajímavé sestavy, čímž se pro něho stávají smrtelnější) ve vesmírném prostředí vzoru Asteroids, jak jsem již nadnesl, bylo Space Fury na svou dobu vychytralé jednou příjemnou legráckou. Totiž, interaktivitou mezi hráčem a úhlavním nepřítelem. Toho jste měli šanci vidět jednak v hlavním menu (v tzv. době nečinnosti = pokud jste na nic neklikali), ale především jste ho slyšeli před každou novou vlnou nepřátelských letadel. A zatímco v menu na vás halekal: „Cožpak se nenajde mocnější válečník, než jsem já?“ nebo: „Troufne si někdo vyzvat mojí majestátní letku?“, během hraní jste zas tekli z hlášek jako: „Ááá, zvířátko si chce hrát. Připrav se bít!“ či: „Zvířátko, už mne začínáš unavovat… teď tě mé torpédoborce rozdrtí.“ Prostě padouch k pohledání… hned je touha a větší motivace sprovodit dalšího parchanta ze světa; remakovaná verze se nespokojila se syntetickým původním hlasem, a tak byl hlas masterminda předabován do lidštější podoby, ve které vás hlášky nejenže nakrknou, ba přímo naserou.
O audio/video kvalitách bych mohl básnit na několik A4ek (a vy se beztak raději podíváte na obrázky přímo, nemám pravdu?), tak snad jen abych uvedl poznámky pro hráče zasvěcené a zaujaté: Hudba? na ní dělal Robert Fearon aka Oddbob. Že neznáte? zná se s Trevorem Storeym, jemuž se přezdívá Smila. Pořád nic? The Nameless,Wizball… Grafika? vektorová, hranatá, uhlazená a barevná, jak to máme my z oldskoolu rádi. A komu se to nelíbí, ať nám … přesně tak.

Ochutnávka z minulosti.