Klášter na kraji lesa

Datum vydání: 30. 6. 2011
Autor: Error Games
Žánr: 2D adventura
Multiplayer: Ne
Hardwarové nároky: CPU 800 MHz, 128 MB RAM
Ovládání: myš
Jazyk: čeština

Info o hře

Jeník se řadí k flákačům, kteří se každý týden po výplatě schází v hnojnické hospodě, kde lemtají oblíbenou chmelovou pochoutku. Po jedné obzvlášť povedené degustaci opilého štamgastu osvítí anděl. Vyslanec nebe Jeníka navede na cestu do vesničky jménem Růženec, kde se má život hospodského povaleče radikálně změnit. Právě v tu chvíli se hrdiny chopíte vy, a tak začne další ujeté adventurní dobrodružství domácí produkce. Klášter na kraji lesa je typická kreslená česká point & click adventura, která sází na všudypřítomný humor. Ten se proplétá téměř všemi scénkami, a je tak hlavním motorem, který vás zhruba hodinku herní doby vydrží bavit. Hra je jinak založená zejména na plnění drobných úkolů pro jednotlivé postavy, jež vás postupně navádí k celkové proměně života hlavního hrdiny. Přestože jsou kombinace předmětů mnohokrát překvapivé, zásek způsobí spíše různé nejasnosti a drobné logické nedostatky. Postupně budete kupříkladu shánět okurku pro nadržené jeptišky nebo péct steak pro lesní vílu, přitom se na pozadí začne odvíjet stěžejní dějová linka – odhalování záhady kláštera a jeho opata Opárka.
Jednadvacet ručně kreslených lokací Kláštera na kraji lesa skvěle sedí k příběhu, vtipně zpracovaná místa dají vzpomenout na časy u klasických českých adventur. Ty připomene i dabing, o nějž se postarala známá skupina Perla Group. Velkým plusem je povedený výkon hlavního dabéra, potěší i několik menších rolí, některé bohužel nejsou dobře slyšet. Vše běží na známém adventurním enginu Wintermute, jenž zajistil bezproblémové ovládání pomocí měnícího se kurzoru. Občas ale pozlobí špatné namapování některých předmětů, nebo krkolomný pohyb Jeníka a zdlouhavé přesouvání po lokacích. 
Podobné menší chyby by jistě vyřešilo několik dalších týdnů betatestu a ladění, tvůrci se ale práci rozhodli už dále neprodlužovat. Klášter na kraji lesa prošel náročným dlouholetým vývojem, vždyť poprvé jsme o projektu psali už v roce 2005. Ve hře tak zůstává několik drobnějších nedostatků (dále např. pravopisné chyby v textech), které sice zábavu výrazně nekazí, ovšem výsledný dojem rozhodně snižují. I tak si ale hra zaslouží maximální pozornost všech fanoušků českých adventur. Podobně ujetý a vtipný kousek jsme tu totiž už dlouho neměli!