Patent naznačuje chytřejší NPC v GTA 6

19. leden 2021 13:24 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (3)

Rockstar zatím o Grand Theft Auto VI neprozradil zhola nic. Jediné informace přichází skrze profily bývalých zaměstnanců, spekulace a nyní i z patentů. Hráči totiž na reddit zveřejnili patent společnosti Take-Two, který by se měl týkat dalšího dílu ze série GTA.

Patent má na svědomí technický ředitel David Hynd a vedoucí AI Simonem Parrem. Oba dva pracují ve studiu Rockstar North, což společně se zaměřením patentu na zlepšení řízení AI má potvrzovat zaměření na GTA VI. O čem tedy samotný patent pojednává?

Rockstar už údajně nechce využívat „hloupé AI“ v rámci dopravy. V současné době totiž řidiči využívají jen několika málo faktorů okolo sebe, díky čemuž může doprava vypadat vždy stejně. Navíc se NPC po dosažení konce renderovací zóny zkrátka despawnou. To se ale má změnit. Patent v sobě obsahuje informace o tom, že by řidiči měli brát do úvahy mnohem více faktorů, a to z celého světa. Doprava by se měla měnit podle počasí, hustoty i bouraček. Jednotliví řidiči by měli umět využívat zkratek nebo by se za určitých situací vyhýbali určité oblasti ve městě.

Patent jde ale ještě dále. Každý řidič by měl mít jiné schopnosti a styl jízdy by se měl měnit i podle typu auta, ve kterém zrovna řidič sedí. Někteří by tak mohli za určitých situací zrychlovat, předjíždět nebo naopak zpomalit. Pokud by se blížila odbočka z dálnice, NPC by se před ní mělo zařadit do pravého pruhu. Velkou novinkou by také mělo být to, že NPC by existovala i za renderovací zónou.

Zdroj: reddit

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20870418
Slig napsal 20. 1. 2021 v 08.45

JabJab21: Pro mě je TOP AI a fyzika v GTA IV. To je tak nadčasový, že mi to lichotí i dnes. A když si člověk uvědomí, že poprvý to vyšlo na konzole už v roce 2008, tak se to zdá neuvěřitelný. Každopádně tahle verze neměla podle všeho takový úspěch a tak se GTA V nakonec více zaměřilo na grafiku, 3 postavy a celkově větší možnosti vyžití. To ale znamenalo poměrně zásadní downgrade v realističnosti světa (AI i fyzika) oproti světu GTA IV, viz. video od Crowbcat

Editováno: 20. 01. 2021 v 08.47

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 19. 1. 2021 v 21.58

Tak evidentne NPC lives matter. Sam budu rad pokud NPC budou existovat i mimo renderovaci zonu. U takovejch veci jsem vzdycky rad kdyz je ve hre min lzi a iluzi a vic reality. Ve starsich GTA me vzdycky tocilo jak jsem se podival dopredu, pak dozadu, pak zase dopredu a byly tam najednou uplne jiny auta! Ale to je extremni pripad.

V kazdym pripade si ale myslim ze za prvy AI respektive muska a rizeni zlych NPC je uz ted v GTA Online na urovni Terminator a nevim proc by je meli delat jeste lepsi :D (ale samozrejme chapu ze lepsi muze znamenat naopak horsi musku pokud by to bylo realistictejsi). Za druhy AI ridicu ve starsich dilech byvala i lepsi nez je v GTA V/O. Ted mi to prijde takove osekane. Staci si pustit srovnavaci video starsich a novejsich dilu a hned uvidite jak reagovaly i sanitky atp. ktery ted proste uz nereagujou apod.

Editováno: 19. 01. 2021 v 22.00

Nahlásit nevhodný obsah

20923408
OldSnakeBOSS napsal 19. 1. 2021 v 15.02

CDprojekRed by se mohl něco přiučit. :-D

Nahlásit nevhodný obsah