CP2077 proti launchi hraje jen pětina hráčů
RPG Cyberpunk 2077, které vyšlo v první polovině prosince loňského roku, zaznamenalo výrazný propad množství současně hrajících účtů na Steamu. Ten je dle všeho třikrát rychlejší, než tomu bylo v případě třetího Zaklínače v roce 2015.
Konkrétně mluvíme o 225 tisících hráčů, kteří v současnosti brázdí ulice Night City, proti zhruba milionu v době vydání. K tomuto propadu došlo během tří týdnů, dle statistik analytického webu GitHyp trval stejný propad Zaklínači 3 více než tři měsíce. Lze tak říci, že Cyberpunk ztrácí hráče více než třikrát rychleji.
Na druhou stranu je třeba zmínit hned několik polehčujících faktorů. Takový propad je u singleplayerových her poměrně obvyklý (často se jim daří držet aktivní hráče ještě hůře) a Cyberpunk dokázal při launchi přilákat najednou více než desetinásobek hráčů, než Zaklínač. Toho během launche v jeden moment hrálo maximálně 92 tisíc uživatelů.
Nicméně, u otevřených světů a rozsáhlých RPG bývají statistiky přece jen o něco lepší a Cyberpunk zřejmě, ve srovnání s předchůdcem, neumí majitele dlouhodobě lákat zpátky tak dobře, jako Řezník z Blavikenu.
Úsměvné je ostatně to, že před vydáním Cyberpunku díky všudy přítomnému hypu a výrazným slevám Zaklínač 3 svůj rekord současně hrajících hráčů překonal. V jeden moment si jej užívalo 103 tisíc hráčů. A ztrácí je dokonce pomaleji než Cyberpunk. Za poslední rok došlo jen k 74% propadu aktivní báze. V posledních týdnech se navíc tento trend obrací a číslo se zase pozvolna zvyšuje, pochopitelně díky další slevové akci.
U Cyberpunku samozřejmě do čísel výrazně promlouvají problémy, které launch doprovázely. Ty se sice týkaly především verzí pro původní verze konzolí Xbox One a PlayStation 4, hra ale nevyšla v úplně ideálním stavu i na PC. Některým hráčům zlomily vaz vysoké hardwarové nároky nebo bugy a nedodělky, jiné odlákalo zklamání z hry jako takové.