Howard mluví o lásce k otevřeným světům
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Howard mluví o lásce k otevřeným světům

Howard mluví o lásce k otevřeným světům

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

2. 12. 2020 11:27 4
Reklama

Todd Howard letos převezme cenu za největší hvězdu mezi herními vývojáři. Ale ještě než se tak na konferenci Develop: Brighton Digital stane, kývnul na rozhovor pro magazín The Guardian. Ředitel Bethesda Game Studios mluvil kupříkladu o designu open-world her, což je žánr, na jehož rozvoji má Bethesda neoddiskutovatelný podíl.

„Během minulé generace se open-world hry staly velmi populární, jelikož si [vývojáři] zvykli na jejich tvorbu a zjistili, jak mohou hráče ovlivnit,“ vysvětluje Howard s tím, že je pro ně důležité nabídnou lidem možnost být v jiném světě. Mnohá média podle něj umí vyprávět dobré příběhy, stejně tak jako některé lineární hry. Pro Bethesdu jsou však klíčové právě možnosti spojené s open-world hrami, které z nich dělají unikátní druh zábavy.

Ale co další generace? Co si Howard slibuje od ní? Evidentně je pro něj důležitá otázka přístupnosti. „Čas potřebný pro zapnutí [konzole] a loading her je jistou bariérou. Jde o chvíle, kdy si neužíváte přítomnosti v daném světě. U her, které děláme, lidé v jednom kuse stráví celé hodiny. Pokud se můžete dostat do hry jednodušeji, nehledě na zařízení a místo, kde se zrovna nacházíte, právě o tom podle mě bude hraní v nejbližších pěti až deseti letech.“ Howard by také uvítal, pokud by byly světy ještě působivější než nyní, pokud by na sebe herní systémy více reagovaly.

Tím se plynule dostáváme k Fallout 76, tedy do světa, který alespoň v prvních měsících po svém vydání příliš působivý nebyl. Howard přiznal, že tehdy mnoho lidí zklamali, hra se však dle jeho slov dokázala vzpamatovat. Budou se ale i v budoucnu snažit spojit hráče v online dobrodružství? „Jsme samozřejmě velcí fanoušci singleplayeru, přičemž jsme zaznamenali úspěch s multiplayerově zaměřenými hrami. Zjistili jsme, že i v případě, kdy se jedná o multiplayer, ať už jde o The Elder Scrolls Online nebo Fallout 76, se velká část hráčů od ostatních nenechá rozptylovat a ke hře přistupuje jako k singleplayeru.“ Multiplayer je jinými slovy zajímavý i pro jedince, kteří o setkávání s dalšími hráči zájem nemají. Zdá se tedy, že je Bethesda i nadále podobným hrám otevřena.

Howard se zmínil také o přístupu k designu úkolů. Dle jeho slov příliš nefunguje, když vyznívají příliš lineárně. Proto se snaží, aby měli hráči dostatek krátkodobých i dlouhodobých cílů, mezi nimiž si mohou svobodně vybírat. On sám si velmi váží toho, když lidé ve hrách od Bethesdy něčeho dosáhnou, když mají radost z toho, že se jim podařilo zachránit svět.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama