VR trh roste, Facebook vede v budget trhu
Trh s virtuální realitou neustále roste. Dokazují to i neustále inovace na poli headsetů, a to jak ze strany Oculusu, který nedávno vydal vylepšený model Quest, tak i jeho konkurentů – třeba společnost HP chystá headset, na kterém spolupracuje s Microsoftem i s Valve. A růst potvrzuje i nový průzkum společnosti Omdia.
Dle toho se jen v tomto roce prodá 6,4 milionu VR headsetů, přičemž celý trh má příjmy ve výši 1,1 miliardy dolarů. Letošní rok byl extrémně úspěšný zejména díky pandemii, i přes to jej ale masivně limitovaly výrobní kapacity a následné vydání next-gen konzolí. Napříč VR brýlemi je velký zájem o ty, které dokážou pracovat samostatně – z celkového počtu 6,4 milionu prodaných headsetů jde o více jak polovinu. Více jak milion si připsal Oculus Quest.
Analytik George Jujuashvili tvrdí, že za úspěch Oculusu může nedosažitelná strategie Facebooku. „Strategie Facebooku, která se zaměřuje na vedení trhu při ztrátovém prodeji znamená, že se ostatní výrobci nemohou s Oculusem rovnat, tudíž mnoho z nich zamířilo do enterprise kategorie. I přes to ale očekáváme komerčně úspěšnější samostatné VR headsety v dalších letech, a to zejména z Číny.“
Předpověď do budoucna se jasná – trh nadále poroste. V roce 2025 by příjmy měly vyrůst na 4 miliardy dolarů, přičemž vlastní VR headset by měly mít 3 procenta domácností.