Karty aktivit cílí na časově vytížené hráče

1. prosinec 2020 10:52 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (5)

V souvislosti s konzolí PlayStation 5 se mluví především o novém gamepadu nebo SSD disku. Sony nicméně přinesla řadu dalších novinek, například předělané rozhraní, v němž se spoléhá na karty dostupných aktivit. Nyní vyšlo najevo, co vývojáře ke kartičkám přivedlo.

Detaily prozradil Patrick Klepek píšící pro magazín VICE. Nejmenovaný vývojář mu totiž poskytl interní dokumenty, které Sony distribuovala vybraným týmům v roce 2019. Prezentace měla za úkol vysvětlit systém aktivit a integrovanou nápovědu. Snímky redaktor nezveřejnil, jelikož jsou opatřeny vodoznakem, takže by došlo k prozrazení zdroje.

Prezentace začíná tvrzením, podle něhož „všichni vědí, že singleplayer umírá“, což je doplněno seznamem nejlépe prodávaných her na PS4, kde díky multiplayerovým režimům dominují Grand Theft Auto V a Black Ops 3. Hned na dalším snímku ale Sony vysvětluje, že interní data ve skutečnosti poukazují na fakt, že se velmi dobře daří i singleplayeru. Sečteno a podtrženo – hráči pravidelně tráví více času offline.

Společnost má také k dispozici informace o tom, co dělá hráčům největší potíže s návratem do rozehrané hry. Často zmiňovali, že se nechtějí pouštět do hraní, pokud nemají alespoň dvě hodiny volného času. Vadí jim, že nejsou schopni odhadnout délku jednotlivých kapitol/úrovní. Mezi další překážky patří momenty, kdy dojde k zákysu. Uživatelé jsou v takových případech odkázáni na hledání nápovědy na internetu, na dlouhá videa ale nemají čas. V neposlední řadě se uvádí také ztráta orientace, kdy člověk přesně neví, co vě hře naposledy dělal. Problematická je údajně také komunikace s dalšími lidmi, protože je zde riziko vyzrazení podstatných informací.

Prezentace se odkazuje na výzkumy provedené přímo ze strany Sony. Nejsou sice k dispozici přesné údaje, do jednoho z dotazníků se ale podle všeho zapojilo zhruba 3 000 lidí. Právě kartičky aktivit měly změnit otázku, kterou si hráči pokládají. Neměli by se rozmýšlet, zda vůbec konzoli zapnout, nýbrž jakou si v dané hře vybrat aktivitu. Právě proto třeba Miles Morales přichází s širokou nabídkou, kde lze skrze karty přímo spustit vedlejší úkol, krátkou aktivitu nebo příběhovou kapitolu. Proto Sackboy nabízí krátká videa, z nichž lze pohodlně zjistit, jaké části konkrétní úrovně s hadrovým panáčkem projít, aby našel potřebné předměty.

Zda podpůrné systémy skutečně zafungují a skutečně strhnou pomyslné bariéry odrazující od hraní, to samozřejmě ukáže až čas.

Zdroj: VICE

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878919
Tom11 napsal 1. 12. 2020 v 19.59

tyjo, zákys na hře jsem zažil snad na nějaký adventuře z roku 2007, zbytek her je tak stupidně blbuvzdornej, že mě většinou gameplay, kde svítící šipka naviguje i skrz rovnej tunel, doslova uráží, ale i tak se asi někdo dokáže ztratit :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 1. 12. 2020 v 14.55

S tou ztrátou orientace bych souhlasil v případě RPG jako DIVINITY, či PILLARS OF ETERNITY. Vrátit se do těchhle her po měsíci nehraní je neskutečně těžké. Jsou to hry, které na vás dokáží vychrlit stovky jmen jak postav, tak zeměpisných částí světa. Po měsíci vim velký kulový, kdo je kdo a co je co a znovu se ponořit do LORE, přelouskat stovky stran textu (znovu) je pro člověka chodícího do práce a majícího povinnosti neuskutečnitelné. Než začne člověk smyslupln hrát, často už čas vyčleněný na hraní pryč.

Editováno: 1. 12. 2020 v 14.56

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 1. 12. 2020 v 13.39

Drew7878: jasně, tohle je záležitost SW. Ale výrobci konzolí si diktují podmínky pro hry, které pustí na své systémy a pokud by vyžadovali i toto, bylo by to super.

Samozřejmě to není výsada pouze konzolí, ale jakéhokoliv vydavatele/vlastníka platformy. Klidně by to mohl vyžadovat Steam/GOG/Epic, ale u těch nevidím vůli nebo sílu toto vynutit.

Oni by s tím mohli dost udělat i recenzenti, kdyby za tyto (podle mě) chyby v návrhu vyvojáře peskovali v recenzích. Např. teď se u konzolí měří za jak dlouho se člověk dostane do hry. A jsem si jistý, že i vývojáři to vezmou v potaz a loadingy v řádu minut se stanou výjimkou ne-li minulostí. Stejné by to mohlo být i u těchto designových chyb, zamknuté snímkovací frekvenci (na PC) atd.

Představoval bych si to jako standardizovanou tabulku / checklist, kde by bylo ano / ne u každé položky. Přeci jen, recenze je vodítko při rozhodování, jestli hru koupit nebo ne.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 1. 12. 2020 v 12.47

IDKFA: Já si myslím, že tohle záleží spíš na vývojářích dané hry a nejde o limitace hardwaru. Taky nesnáším, když hra neumožňuje to pauznout v průběhu cutscény a je to vždycky první věc, kterou zkouším, když se pouštím do nějaké nové hry. Ukládání hry kdykoli chci by měla být taky samozřejmost. Nejhorší je kombinace všeho dohromady ( už se mi to stalo, ale nevybavuju si, co to bylo za hru), to znamená, že hra má pouze autosave, který jde načíst jen ten poslední a pří cutscéně nemůžeš hru pauznout. Po cutscéně se samozřejmě hra uloží, takže ty přijdeš zpátky a dostaneš na výběr 3 možnosti. Buď budeš pokračovat dál bez znalosti toho, co se právě stalo nebo si to video můžeš najít někde na netu a nebo budeš opakovat celou misi.

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 1. 12. 2020 v 12.12

Ano! Teď ještě aby přidali následující podmínky a já si snad z vděčnosti koupím první konzoli.

Pauza kdekoliv (to už možná řeší systém konzole, nevím) - nezajímá mě, že tohle je fakt epická cutscéna. Mně zvoní telefon, musím to vzít a chci hru pauznout. Ne loadovat pozici a dívat se na to znovu.

Přeskočitelné cutscény - mám na hraní omezený čas a chci hrát, ne čumět na video. Že je to důležité pro děj? Tak to by to mělo být zajímavé a mělo by to odsýpat, abych neměl vůbec tendenci to přeskakovat. Dejte si tam podržení tlačítka pro přeskočení, abych to neodklik náhodou, ale nenuťte mě na to čumět, když nechci. (Nedejbože pokaždé, když musím kvůli nezdaru něco opakovat).

Možnost uložení kdekoliv. Checkpointy jsou relikt minulosti, kdy měly konzole malinkaté paměťové karty na které se nevešel dostatek dat. Dnes není technický problém uložit hru tady a teď (tady míří velká pochvala k MS a jejich hibernovaným hrám na nové generaci). A že je to designové rozhodnutí? Nas*at! Klidně si dejte do nastavení obtížnosti omezení počtu ukládacích pozic (jako měl Alien vs Predator před 20 lety), nebo dovolte pozici nahrát až po novém startu hry, abyste předešli podvádění typu save/load (ale stejně to dovolte někde v nastavení vypnout, byť za cenu vypnutí achievementů). Ale umožněte mi, sakra, si hru uložit, když potřebuji přestat hrát TEĎ hned!

Nahlásit nevhodný obsah