Karty aktivit cílí na časově vytížené hráče
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Karty aktivit cílí na časově vytížené hráče

Karty aktivit cílí na časově vytížené hráče

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

1. 12. 2020 09:52 5
Reklama

V souvislosti s konzolí PlayStation 5 se mluví především o novém gamepadu nebo SSD disku. Sony nicméně přinesla řadu dalších novinek, například předělané rozhraní, v němž se spoléhá na karty dostupných aktivit. Nyní vyšlo najevo, co vývojáře ke kartičkám přivedlo.

Detaily prozradil Patrick Klepek píšící pro magazín VICE. Nejmenovaný vývojář mu totiž poskytl interní dokumenty, které Sony distribuovala vybraným týmům v roce 2019. Prezentace měla za úkol vysvětlit systém aktivit a integrovanou nápovědu. Snímky redaktor nezveřejnil, jelikož jsou opatřeny vodoznakem, takže by došlo k prozrazení zdroje.

Prezentace začíná tvrzením, podle něhož „všichni vědí, že singleplayer umírá“, což je doplněno seznamem nejlépe prodávaných her na PS4, kde díky multiplayerovým režimům dominují Grand Theft Auto V a Black Ops 3. Hned na dalším snímku ale Sony vysvětluje, že interní data ve skutečnosti poukazují na fakt, že se velmi dobře daří i singleplayeru. Sečteno a podtrženo – hráči pravidelně tráví více času offline.

Společnost má také k dispozici informace o tom, co dělá hráčům největší potíže s návratem do rozehrané hry. Často zmiňovali, že se nechtějí pouštět do hraní, pokud nemají alespoň dvě hodiny volného času. Vadí jim, že nejsou schopni odhadnout délku jednotlivých kapitol/úrovní. Mezi další překážky patří momenty, kdy dojde k zákysu. Uživatelé jsou v takových případech odkázáni na hledání nápovědy na internetu, na dlouhá videa ale nemají čas. V neposlední řadě se uvádí také ztráta orientace, kdy člověk přesně neví, co vě hře naposledy dělal. Problematická je údajně také komunikace s dalšími lidmi, protože je zde riziko vyzrazení podstatných informací.

Prezentace se odkazuje na výzkumy provedené přímo ze strany Sony. Nejsou sice k dispozici přesné údaje, do jednoho z dotazníků se ale podle všeho zapojilo zhruba 3 000 lidí. Právě kartičky aktivit měly změnit otázku, kterou si hráči pokládají. Neměli by se rozmýšlet, zda vůbec konzoli zapnout, nýbrž jakou si v dané hře vybrat aktivitu. Právě proto třeba Miles Morales přichází s širokou nabídkou, kde lze skrze karty přímo spustit vedlejší úkol, krátkou aktivitu nebo příběhovou kapitolu. Proto Sackboy nabízí krátká videa, z nichž lze pohodlně zjistit, jaké části konkrétní úrovně s hadrovým panáčkem projít, aby našel potřebné předměty.

Zda podpůrné systémy skutečně zafungují a skutečně strhnou pomyslné bariéry odrazující od hraní, to samozřejmě ukáže až čas.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama