Ovladač využívá 60 procent PC hráčů

24. listopad 2020 12:31 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (19)

Už několik dní, díky úpravě Steam API, Steam oficiálně podporuje nový DualSense ovladač. Ve hrách jako Death Stranding, No Man’s Sky nebo Horizon: Zero Dawn si tak můžete užít osvětlení, trackpad nebo vibrace. V tiskové zprávě ale vedení prozrazuje i to, že u PC hráčů vzrůstá popularita ovladačů.

Za uplynulé dva roky údajně vzrostl počet hráčů používající ovladač denně dokonce dvojnásobně. Ve hrách, které ovladač podporují, jej používá přes 60 procent uživatelů, u skateboardových her je to dokonce 90 procent. Co se PlayStation ovladačů týče, v současné době je využívá 21,6 procent hráčů.

Steam nenabízí vysvětlení proč se tak děje, důvodem ale může být velké rozšíření konzolí a cenová dostupnost ovladačů, které se často nacházejí ve slevách. Podpora těchto zařízení navíc není složitá, a to právě díky integraci Steam API.

Zdroj: Steam

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
702226
Rastm4N napsal 27. 11. 2020 v 18.00

Mitsurugi: Pecka, díky za tip!

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 27. 11. 2020 v 16.38

Rastm4N: No, mimo Steam je pak možné použít DualShock4 a nově i DualSense (nevím ale do jaké míry, každopádně lze očekávat, že podpora se bude v budoucnu zlepšovat) pomocí programu DS4Windows (http://github.com/Ryochan7/DS4Windows/r…).

Používám to s DualShockem 4 a umožňuje přesnastavení tlačítek, detailní nastavení touchpadu, gyroskop apod. Vždycky vezmu ovladač, zapnu, připojí se to a jedu. Nemusíš řešit, kde tu hru máš. Doporučuju ale před použitím vypnout ovládání ovladačů v rámci Steamu, jelikož se to spolu mlátí.

Editováno: 27. 11. 2020 v 16.40

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 27. 11. 2020 v 14.42

Smaug.: No prave, na mysi. To jsou v zakladu tri tlacitka. je to v podstate takovy maly ovladac. Me jde ale o to ze kontextovy menu tedka davaj i na klavesnici kde je klaves dost kvuli tomu sby to lidi mohli hrat i na gamepadu, i kdyz tim podelaj komfort klavesnicarum ktery s koleckem musej pak ztracet cas misto toho aby si proste klepli co potrebujou. Ja bych uvital kdyby ve rhe bylo vzdycky na vyber ne jen jedno nebo druhy.

Editováno: 27. 11. 2020 v 14.47

Nahlásit nevhodný obsah

702226
Rastm4N napsal 27. 11. 2020 v 14.27

Mitsurugi: Dík za info. Nejsem si jist, jestli spuštění přes Steam bude fungovat i pro ovladač, ale nikdy jsem to nezkoušel (má teorie je taková, že input jde přes výhradního klienta, to jest v tomto případě EGS, ale můžu se samozřejmě plést). O těch funkcích vím a asi mi vyloženě nechybí, můj problém tkví v tom, že můj PS3 ovladač už fachá jedině přes kabel, můj Steam Controller má zase nebývale tuhý stisk těch velkých tlačítek (o hlučnosti nemluvě) a nejsem si jistý, že se mi chce přeučovat na Xbox ovladač, byť ten by byl nejjednodušší. PSkový mi přijde nejlépe rozložený. Asi počkám na pořádnou akci a pak ho risknu, ale zatím to vypadá, že je s tím víc problémů, než by mi přinesl radosti.

Editováno: 27. 11. 2020 v 14.27

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 27. 11. 2020 v 09.37

Rastm4N: Stačí jakýkoliv Bluetooth dongle. EGS žádnou speciální podporu ovladačů nemá, takže leda zkusit EGS hry dát do Steam knihovny ("Add non Steam game" je ta funkce mám dojem, nebo něco takového, je to na stejném místě jako aktivace klíče).

Jinak ty speciální funkce DualSense na PC momentálně nejdou, takže nečekej, že to bude stejně dobré jako na PS5 :)

Nahlásit nevhodný obsah

702226
Rastm4N napsal 27. 11. 2020 v 09.17

Dá se k tomu PS5 ovladači sehnat nějaký bluetooth dongle, nebo to jede jen přes kabel? A jak je na tom třeba EGS? Tušíte někdo?

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 24. 11. 2020 v 20.52

Mitsurugi: Jo jo, SkyUI. Já Skyrim málem odinstaloval hned po otevření inventáře, když jsem viděl tu hrůzu. Ale pogooglil jsem a s lehkým modováním to nakonec byla slušná hra.
JabJab21: Zrovna kontextová menu jsou na myši snad i častější než na ovladači. Jen ti to tak nepřijde, když se používají k normálnímu ovládání OS.

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 24. 11. 2020 v 20.22

U drtivé většiny her na PC používám XboxOne ovladač. Už to takhle praktikuji od doby, co vyšel xbox 360 ovladač a pro mě je to hraní na něm mnohem pohodlnější. Dokonce se přiznám, že například multiplayer COD:MW, také hraji na ovladači. S konzolovými hráči mě to baví více, není to tak hektické. Když se teď kouknu na nainstalované hry na PC, tak u jediné, kde sahám po myši a klávesnici je z logických důvodů Planet Zoo.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 24. 11. 2020 v 20.21

Mitsurugi: Nevzpominam si ze by mi to nekdy extra vadilo (krome toho zverstva v oblivionu, co to jako melo bejt?), ale urcite mas pravdu v tom jak jsou ta menu udelana a ze moznosti k/m skoro vubec nevyuzijes.

Editováno: 24. 11. 2020 v 20.21

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 24. 11. 2020 v 20.14

JabJab21: Kombinace funkcí na jedno tlačítko je jedna věc, ale i uživatelská rohraní jsou dělaná pro ovladač a televizi a ne pro monitor a K+M. Například Bethesda (+New Vegas) je v tomhle otřesná. Od Oblivionu po Skyrim jsou tam menu na PC úplně k prdu, jsou hrozně přizoomovaná a neintuitivní. Když jsem jednou zkusil hrát F3 na ovladači, tak mě až zarazilo o kolik lépe se Pipboy ovládá.

Ostatně proto je SkyUI (mod, který předělává UI) jeden z njepopulárnějších Skyrim modů vůbec.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 24. 11. 2020 v 19.48

Ovladac stoji par set, netreba aby byl ve sleve, to maximalne ty od PS a Xboxu co jsou drahy jako prase. Jinak je jasny proc to tak lidi delaj, hry se cimdal vic upravujou do "konzolovy" podoby, tzn. ze uz nemaj na kazdou vec svoje tlacitko, ale na kazdym tlacitku je kontextovy menu ze kteryho si vyberete dalsich 10 veci. Nekdy je to fajn nekdy se mi to hodne nelibi, ale v tomhle to proste je.

Jinak 60 % hracu mozna denne vyuziva ovladac, ale garantuju vam ze minimalne 99 % hracu ne-li 100 pouziva u PC denne klavesnici. A co se tyce her, tak ani tam clovek treba nepouziva jedno nebo druhy porad, nekdy si vybere to a nekdy zas neco jinyho a to i v ramci ty samy hry.

Editováno: 24. 11. 2020 v 19.50

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 24. 11. 2020 v 19.33

Mám PC i konzole (klasika PSko, Xko, Switch, 3DS). Na PC hraju přes ovladač odjakživa, od kompatibility s X360 ovladačem jen s ním, klávesnici a myš používám na ovládání PC, věcí v něm ale určitě ne kvůli hraní, jen u pár vyjímek.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 24. 11. 2020 v 19.23

Mitsurugi: Díky, může se nědy hodit. I když, musím to zaklepat, ale her, které by vyžadovaly extra nastavení ovladače, už naštěstí moc není. Steam v posledním roce autodetekci a využití v jednotlivých hrách dost vylepšil, tak do toho hrabu spíš kvůli hrám, co mám odjinud.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 24. 11. 2020 v 18.44

Smaug.: Hmm, tak teď koukám, že nastavení ovladačů je i mimo Big Picture, částečně :D

Steam -> Settings -> Controller -> General Controller Settings
Otevře to Big Picture stránku s nastavením ovladačů, akorát bez těch otravností spojených se zapnutím Big Picture módu.

Editováno: 24. 11. 2020 v 18.45

Nahlásit nevhodný obsah

20862477
IDKFA napsal 24. 11. 2020 v 15.45

Doby, kdy jsem nedal na klávesnici a myš dopustit jsou dávno pryč Asi stejně jako doby, kdy jsem měl rád těžké, dlouhé a komplexní hry. Dneska jsem rád, když má moje herní seance přes hodinu a pokračování ve stejném týdnu.

Už i střílečky hraji s gamepadem (ale musí tam být nějaká forma autoaimu). Kompetitivní multi-player jde úplně mimo mě. Deckám, co u toho sedí hodiny denně nemůžu konkurovat, když většina mých her začíná tím, že si vzpomínám, jak se to sakra ovládá.

Dřív jsem nechápal proč dělají hry "jak pro debily", ale teď jsem cílovka. A když si uvědomím, kolik jsem za hry zaplatil v tomhle "zombie" období a kolik v dobách studií, kdy byl na všechno cas, ničemu se nedivím.

Editováno: 24. 11. 2020 v 15.46

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 24. 11. 2020 v 14.38

Mitsurugi: Souhlas. Ale nejspíš to nebude o zaseknutí, ale spíš to tak kdysi udělali a je moc práce to změnit.

Ovladač je super na plošinkovky, dobrý na akce s bojem na blízko (záleží, jak moc je kde zmršené ovládání myší), ale pro hry, kde se primárně střílí, ovladač raději odložím.

Nahlásit nevhodný obsah

8530612
Superman25 napsal 24. 11. 2020 v 14.22

...myslim ze to byla skupina magoru kde 20 procent těch co se nechaj slyšet nadávala a zbytek radši mlčel a nikdo normální se neuměl ozvat aby řek ze taky hraje na joypadu... osobě je to dle hry. Fallout 4 jsem si přinesl domu na ps4 a ten stejnej den šel do světa abych ho začal hrat na klaveanici a myši na pc , zatímco doom ethernal jsem si užil na joypadu ....ale takovej MGS 5 jsem si na klavesnici bez analogu nedokazal predstavit

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 24. 11. 2020 v 13.50

To je ale určitě nesmysl! Nedávno jsem byl na nějakém pc fejsbůk skupině a tam mě nazvali lidským odpadem a málem ukamenovali, když jsem řekl že hraju s PS4 ovladačem na pc. Podle nich je myš a klávesnice nejlepší úplně na vše.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 24. 11. 2020 v 13.11

Co mě na Steamu nejvíc sere je to, že pokaždé když chci měnit nastavení ovladačů, tak musím zapnout Big Picture. Nechápu, proč je Steam pořád zaseklý v myšlení "ovladač=gauč+televize". Ostatně to je důvod proč radši používám DS4Windows.

Nahlásit nevhodný obsah