Kaleiki opouští Blizzard kvůli vývoji WoW

20. listopad 2020 10:45 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (4)

Chris Kaleiki je jedním z nejdéle působících tvůrců World of Warcraft. Ve studiu Blizzard působil 13 let a jakožto herní designer pracoval zejména na všem, co souvisí s PvP a designem postav. Jenže vývoj hry se mu už nezamlouval a po tolika letech se nakonec rozhodl ze studia odejít, jak oznamuje ve svém videu na YouTube.

V tom také dává jasné důvody proč z Blizzardu odchází. Už nějakou dobu se prý cítíl nespokojený, ale nevěděl proč. S vydáním WoW Classic ale přišel na to, že se mu nelíbí vývoj moderního World of Warcraft. Staré WoW totiž stavělo na dvou pilířích, a to jsou guildy a zaměření na příběh. Současný vývoj hry ale nahrává solo hráčům, což se Kaleikimu nelíbí. Také nesouhlasí s tím, že příběh Wow začíná cílit na spory mezi virtuálními postavami, zatímco starší verze chtěly do centra příběhu postavit hráče.

Kaleiki také prozradil, že vývojáři ve studiu nemají na budoucí vývoj hry jasný názor a vznikají konflikty, ze kterých bude velmi těžké najít společnou cestu. V tomto prostředí tak už nemohl pracovat a rozhodl se odejít. Nadále ale chce pracovat v herním průmyslu, zatím ale žádnou pracovní nabídku nemá.

Zdroj: GamePressure

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20836789
Mipe napsal 23. 11. 2020 v 09.26

Nezajem. Dokud wow bude dobre optimalizovane a napumpovane grindem tak ho neprestanu predplacet klidne do sveho duchodu ktereho ani nedoziju. HORDA FTW

Nahlásit nevhodný obsah

20851060
Legoldos napsal 21. 11. 2020 v 09.29

nesouhlasím s tím že by se do centra příběhu měl stavět hráč, být neustálým zachranitelem světa a šampionem je ohrané a nudné, hráč by měl makat na tom aby ho virtuální rozeznal a pak by na něj měl adekvátně reagovat což se taky neděje a nikdy nedělo, prostě buď hráč byl bezvýznamný pěsák který kosil polobohy a nikdo ani nezvedl obočí nebo byl šampion který kosil polobohy ale taky nikdo ani nepozved obočí a ještě navíc měl často za quest najít někomu 5 prasat nebo podobný bullshit
2 extrémy ani jeden dobrý

máme sice super grafiku a umíme matematicky spočítat neuvěřitelné shadery a efekty ale stále nemumíme udělat věrohodný systém reputace a reakce světa na hráčovi rozhodnutí nebo chování

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 20. 11. 2020 v 11.22

Blizzard nám Ubisoftí. Dříve to byl prostě BLIZZARD - entita, jež jednohlasně vydávala jednu nekompromisní pecku za druhou. V poslední dvou třech letech ovšem nejsou novinky o Blizzardu o hrách, ale o rozkolech ve studiu, odejivších zakladatelích a čínských investicích, navíc se z nich stala továrna na e-sportovní hry, což jsou prostě "divný hry", s celym tim humbukem okolo a sportovci smažícími podivné potravinové doplňky. Rozseknout to může jen DIABLO 4, to ukáže, co ze starého BLIZZARDu zbylo.

Editováno: 20. 11. 2020 v 11.27

Nahlásit nevhodný obsah

20923037
Royal_Antagonist napsal 20. 11. 2020 v 11.05

Naprosto s nim souhlasim.

Nahlásit nevhodný obsah