Hackeři údajně ukradli zdrojový kód WD:L

5. listopad 2020 15:23 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (10)

Je to pár dní nazpět, co jsme vám přinesli zprávu o hacknutí serverů Cryteku a zveřejnění dokumentů, které potvrzují kupříkladu remastery Crysis 2 a Crysis 3. Jenže mezi zprávami různých uživatelů se objevilo i tvrzení, že se skupině Egregor podařilo hacknout i servery Ubisoftu a udělat pořádnou neplechu.

A to konkrétně takovou, že skupina údajně vydala na privátní torrent trackery celý zdrojový kód Watch Dogs Legion. S touto zprávou přišel jako první web DSOGaming, dle kterého má složka se zdrojovým kódem 560 GB a obsahuje veskrze všechny materiály ke hře, hlavně grafické assety. Informaci sice vyvrátil Twitter uživatel PPG, který přinesl třeba informace o zmíněných remasterech, zprávy o leaknutí zdrojového kódu se i přes to začaly masivně šířit. Určité pohyby zaznamenávají i privátní trackery, na kterých se začaly objevovat různé, údajně odemčené, verze hry od neznámých uživatelů - tradičně ale za cracky stojí velké pirátské skupiny. 

Na tyto informace následně reagoval i samotný Ubisoft, který skrze Eurogamer potvrdil začátek vyšetřování o potencionálním úniku zdrojového kódu. I když to na první pohled nevypadá, může být tento únik nejen pro Ubisoft obrovským problémem. Ve zdrojovém kódu se totiž nachází implementovaná protipirátská ochrana, která se tradičně obchází jinými způsoby – sice se ví, jak ochrana funguje, její přesná implementace ale není známa. Pokud by se tak zdrojový kód dostal do nesprávných rukou, mohlo by Denuvo zaznamenat obrovskou ztrátu.

Zdroj: DSOGaming, Twitter, TwistedVoxel

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 10. 11. 2020 v 13.27

Hackeři ukradli zdrojový kód a je jim k hovnu. Jako co se zdrojovým kódem hry, kde je hlavní hrdina (nebo jeho alter ego) prezentováno jako prase. PRASE je středobodem všech promo matreriálů a jestli si někdo tuhle prasečinu koupil a někdo k ní ukradl zdrojový kód. Jako co ? Co se stane ? Někdo naruší síťový kód hry, co nikdo nebude hrát za 14 dní ? Jaká tragedie.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 6. 11. 2020 v 11.51

Na me to pusobi jako reklama. To je fakt velka nahoda ze hre o hackerech je prave hackery ukraden zdrojovy kod.

Editováno: 6. 11. 2020 v 11.51

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 6. 11. 2020 v 11.15

Radek Raudenský: Kdysi jsem měl na starosti integraci SecuROM a Starforce do hry. Obě nezávislá řešení se shodovala v tom, že vývojář neměl pod kontrolou samotný proces ochrany programu. Jen poskytl vstupní body ve hře, ve kterých se cyklicky ochrana konrolovala. Ale i toto byla jen volitelná funkce - vývojář to udělat nemusel a exáč i tak byl chráněn před vniknutím, jen míra ochrany pak byla menší. Ani samotné vytvoření ochrany vývojář nedělal - ani nemohl právě kvůli bezpečnosti. Exáč se dodaným klientem posílal na server SR nebo SF, kde se ochrana provedla a pak se to poslalo zpátky (záležitost pár desítek vteřin podle velikosti a rychlosti připojení). Věřím, že úplně stejný postup je u Denuva. Vývojář prostě ani netuší (pokud tedy není sám hacker), jak ochrana funguje. Takže pokud Ubisoft používá Denuvo (nebo něco podobného), tak v leaknutých zdrojácích samotná ochrana (mechanismus, aby se kód nedal traceovat a disassemblovat) vůbec nebude.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 6. 11. 2020 v 09.42

Radek Raudenský: Denuvo dodá knihovny a popis komunikace, implementaci zajistí vývojář. Pokud by Denuvo dodalo zdrojáky, tak další verzi hry si vývojáři ošetří sami, protože by tím získali kompletní knowhow. Prostě to je nesmysl.

Jak píše Masarkavtrenyrkach, kdyby to byly pouze zdrojáky, tak 560GB po rozbalení bude 100TB (protože text se komprimuje naprosto jinak) a to je hovadina, čili to jsou primárně grafický data, který se takhle možná dostanou "modem" do hry, pokud bylo něco vyřazeno, nebo někdo udělá jinej HD pack atp.

Nahlásit nevhodný obsah

20925273
Radek Raudenský napsal 5. 11. 2020 v 22.53

Masarkavtrenyrkach: Osobně nevím, jak implementace Denuva ve skutečnosti funguje. Četl jsem, že se ochrana implementuje přímo do zdrojového kódu. V tom případě si také nejsem jistý o patchování komunikace, jelikož, opět jsem pouze četl, Denuvo dává klientům různé verze bez dalšího opečovávání.
Jinak s druhým bodem souhlasím. Know-how studia je střežená věc a pokud skutečně unikly i části enginu, může to být pro Ubisoft rána v tom ohledu, že konkurence bude moct využít jejich metody.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 5. 11. 2020 v 22.42

Radek Raudenský: Pochybuju, že by tam v kódu měli nějakou "protipirátskou ochranu". Ubisoft ty hry celé protahuje Denuvem. Možná jim to pomůže kouknout se do komunikace se serverem. Ale to je jedno, protože server i klient se patchnou a komunikace se změní.
Blbý je, že jim v tom možná leakly i zdrojáky enginu. Takže se dá zjisti víc o jejich renderovací pipeline, shaderech a nějakých tricích, co možná dělají. Ale řekl bych, že takový zázrak to stejně nebude. A žádná tragedie pro Ubisoft.
Epic dává zdrojáky UE4 k dispozici zcela veřejně a vůbec nic tím netratí. Protože v tom s*anci se stejně pořádně nevyznají ani oni sami :-)

Editováno: 6. 11. 2020 v 10.59

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 5. 11. 2020 v 22.31

Vzhledem k velikosti se samozřejmě hlavně jedná o grafické assety. 560GB zdrojového kódu nemá snad ani celý Github!

Nahlásit nevhodný obsah

20925273
Radek Raudenský napsal 5. 11. 2020 v 22.12

yero: Když se píše nějaký program, znamená to, že se programátor pustí do psaní kódu, kterým určuje, jak se co má dělat. Kód je změť různých krátkých příkazů, které určují co má nastat pokud se něco stane, kde se má co vykreslit apod. Takový program, v našem případě hra, je ale psán pomocí příkazů, kterým rozumí člověk, ale ne počítač. Program je tedy po sepsání nutné zkompilovat do řeči, které rozumí počítač - tedy jedniček a nul. To tedy znamená, že se původní zdrojový kód pošle do kompilátoru, který "lidské" příkazy zchroupe a vyplivne změť jedniček a nul, díky kterým ale třeba procesor ví, co má dělat. A právě tato změť jedniček a nul je tzv. exe soubor, se kterým my spouštíme hru. Ten nám ale nedovoluje podívat se na původní zdrojový kód. Je možné se určitým způsobem dostat k původnímu zdrojovému kódu, často je to ale extrémně náročný proces, který se ne vždy podaří. Díky úniku zdrojového kódu se tak přeskočil proces reverzního inženýrství a uživatelé se mohou pustit do překonávání protipirátské ochrany. Mimo to ale tím, že kód nejspíše skutečně unikl, se navenek dostalo i know-how studia.
Ve skutečnosti by se v případě Watch Dogs Legion nemělo jednat pouze o zdrojový kód, ale veškeré dostupné materiály ke hře, včetně assetů apod.

Editováno: 5. 11. 2020 v 22.15

Nahlásit nevhodný obsah

12114197
yero napsal 5. 11. 2020 v 21.57

může mi někdo vysvětlit co to znamená zdrojový kód? a proč se to tak řeší?

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 5. 11. 2020 v 15.55

Ne "údajně", ale doopravdy. Někteří uživatelé to už stáhli. 580GB v zipu a 1TB po extrahování.
Zde se můžete podívat na content:
https://www.reddit.com/r/PiratedGames/comments/joh1 w4/ubisoft7zip/?utm_source=share&utm_medium=web2x&co ntext=3

Jsem hodně zvědavej jaké to bude mít následky a co můžeme očekávat od komunity.

Editováno: 5. 11. 2020 v 15.57

Nahlásit nevhodný obsah