Creation Engine projde velkou změnou
Bethesda sice představila projekty, které má aktuálně v produkci, jedním dechem ale varovala, že jsou na hony vzdálené, takže by se na ně fanoušci neměli příliš upínat. Řeč je samozřejmě o pokračování série The Elder Scrolls a o nové značce Starfield. K vývoji se nyní za Bethesdu vyjádřil výkonný producent Todd Howard.
Na úvod se sluší připomenout, že studia i nadále pokračují s technologií Creation Engine. Pro potřeby chystaných titulů nicméně musí dojít k zásadním úpravám. Howard naznačuje, že právě nyní vyžaduje mnohem větší zásah, protože bude pohánět tituly příští generace. Tým pracující na jeho vylepšení se výrazně rozšířil, dle Howarda až pětinásobně. I díky tomu dojde na dosud největší změnu, mnohem větší, než jakou si technologie prošla během přechodu z Morrowindu na Oblivion.
Howard nabídl i několik příkladů. Výraznou změnou podle něj projde třeba renderování, animace, procedurální generování a mnoho dalších prvků a nástrojů. Producent dodává, že jim práce na úpravách zabírají mnohem více času, než by si sami přáli, výsledek ale údajně bude stát za to.
Z jeho komentáře zároveň vyplývá, že nás Bethesda nehodlá zavalit trailery a dalšími materiály, protože nechce fanoušky zbytečně napínat a tahat za nos. Jde však zároveň o pragmatické rozhodnutí, jelikož se studia chtějí věnovat především vývoji. Tvorba propagačních materiálů a demoverzí je podle něj časově náročná a zbytečně odvádí pozornost od toho podstatného. Howard tedy přislíbil, že se vypovídající ukázky dočkáme až ve chvíli, kdy hra nabere výraznější kontury.