Při oznámení dalšího dílu série Assassin's Creed byla často zmiňována osada, do níž se hlavní hrdina (případně hrdinka) bude pravidelně vracet. Level designér David Bolle nyní potvrzuje, že jde skutečně o jeden z hlavních mechanismů celé hry. V rozhovoru pro Eurogamer ho více přiblížil.
Osada Ravensthorpe se nachází v Británii. Na začátku cesty zde hlavní hrdina najde především vlastní dům, kde dojde na plánování nájezdů, ale také k odpočinku, případně k pročítání pošty. Kolem se pak nachází pár dalších polorozpadlých chatrčí. Za zmínku jistě stojí kovář, jehož služby může Eivor kdykoliv využít. Právě on je jedním z důvodů, proč se do osady musí pravidelně vracet. Nikde jinde totiž na slušného řemeslníka nenarazí. Komunitu má na starost Randvi, manželka Sigurda, bratra Eivora.
K výstavbě dalších budov jsou za potřebí materiály, které lze najít na výpravách, nejčastěji během raidů. Lze se k nim ale dostat také bez boje, například prostřednictvím chytře navázaného spojenectví. Další budovy logicky nabídnou nové možnosti ohledně služeb. Zároveň však odemknou příběhy a mise spojené s konkrétním vesničanem. A kdo ví, třeba také přeskočí jiskra a přátelství přeroste v romantický vztah.
Jedny z prvních dostupných budov jsou stáje, v nichž lze pořídit oře, a voliéra, díky níž je možné poupravit věrného havrana. Na koni může Eivor podstoupit výcvik a odemknout si tak benefity, třeba více zdraví, výdrže nebo možnost brodit se ve vodě. Kasárny zase umožní upravit vzhled poručíků a přiřadit jim konkrétní zbraně.
Výše zmíněné budovy spadají pod první úroveň. Celkem je jich šest. Později lze vystavět také rybářskou chatrč, tetovací salon, loděnici, pekárnu, hřbitov, pivovar nebo dokonce muzeum. Klíčové jsou evidentně farmy. Od nich se totiž odvíjí množství jídla na hostinách, které lze uspořádat před raidem. Čím vyšší úroveň farmy, tím lepší je jídlo, což ve výsledku významně posílí válečníky před důležitou bitvou.
Zatím to vypadá, že základní osada skutečně hraje důležitou roli. Krom budov může Eivor navštívit i významné postavy, které více či méně zasáhnou do příběhu, nehledě na to, že se právě zde odehrají klíčové zvraty. „Bylo pro nás velmi důležité navodit pocit, že se po dlouhé cestě skutečně vracíte domů,“ prohlásil Bolle. „Návštěva se může uskutečnit po pěti až šesti hodinách, takže opravdu chcete vidět staré známé, zjistit, jak se mají. Je to stejné, jako když se po dlouhé době vracíte do domu vašich rodičů, je to uklidňující pocit.“
Assassin’s Creed Valhalla vyjde 10. listopadu na PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series. Později zamíří také na PlayStation 5.
Zdroj: Eurogamer
Tady bych to vůbec nesrovnával s Mother Base, kde vlastně o nic nešlo. Pouze z toho měl člověk dobrý pocit ale, že by to hrálo nějakou roli... ani náhodou..
Tady nevíme ani jak přesně to bude fungovat, buď to bude klasika, kterou už jsme viděli nebo něco nového.
catmeows: Jasně, mluvíš o králi. Který se stará o svoje ovečky, o svoje království.
V Odyssey jsi byl žoldák, který se staral jen o sebe a svůj prospěch. A to mi osobně vyhovovalo mnohem víc..
veselykralicek: Na druhou stranu, nějakej vývoj od Ragnara - pasáčka prasat k Ragnarovi - králi Kattegatu by nemusel být marnej, zvlášť kdyby si člověk mohl vybrat koho podplatí a koho zabije :)
Na Valhallu jsem fakt zvědavej, ale na druhou stranu nevím, jestli se podaří překonat Odyssey, která se povedla. I když s odstupem vidím některé chyby, jako herní adaptace Řeckých bájí a pověstí si hra vede velmi dobře.
Mně to naopak dává docela smysl. Po Odyssey, kde se hlavní hrdina zajímal jen o sebe a svůj prospěch, je fajn možnost, kdy se zase stará o nějakou komunitu a zázemí. Nicméně mi vyhovovalo spis Odyssey. Jak pojetím žoldáka, tak i prostředím. Už jen do vylepšování lodě člověk narval neskutečný peníze..
A lidi to baví?
Já teda nesnesu v žádné hře farmění jen abych upgradoval kemp/osadu/město které mi hratelně opravdu nic důležitého nedá, jen že to vypadá hezky.
Mám předobjednáno ale ten soubojový systém mě oproti zrovna dohranému Ghost of Tsushima prijde dost jednoduchý odfláknutý když je vidět že to jde udělat něco nového a zajímavého tak tohle je velký špatný a s přihlédnutím na absenci cz tit. uvažuji o zrušení objednávky a počkám na slevu po půl roce.Ani to prostředí nic moc zajímavého, to origins alespon ten Egypt pyramidy to sedělo ale tady čistá kopírka všeho .
Ocelotr NN: Souhlas. Na téhle hře není originálního vůbec nic. Smutné.
Snad to bude lepší než osada ve Far Cry: New Dawn :)
Ubisoft fakt spěje k bodu, kdy si člověk vybere jednu IP a ten zbytek už nemusí kupovat, protože je to totéž v jiných kulisách.
MOTHER BASE made by MGS V.
Děkujeme COPY / PASTE UBISOFTE, dě**o TENCENTU.
Editováno: 13. 10. 2020 v 14.39
Jsoucno napsal 9. 11. 2020 v 14.53
Ocelotr NN: Mother base ale nemela zadny uzitek ne ? Krom teda odemykani novych zbrani, ale uprimne mi tam ten system pridelovani vojaku do urcitych sektoru prisel dost sileny.