Diablo IV ukazuje strom dovedností
i Zdroj: Blizzard
Novinka Diablo IV ukazuje strom dovedností

Diablo IV ukazuje strom dovedností

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

1. 10. 2020 12:30 4
Reklama

Vývojářský tým pracující na čtvrtém Diablu představil další detaily ohledně vyhlíženého pokračování. Tentokrát se zaměřil na systém dovedností, s nímž si dal o něco více práce než v případě předchozího dílu. Skoro se zdá, že se autoři inspirovali u Path of Exile, právě o této hře se totiž v souvislosti s košatými stromy dovedností mluví nejčastěji.

I Diablo IV nabídne mnohem komplexnější systém, což je znát hned z prvního obrázku. Na něm jsou vidět jednotlivé větve, do nichž je možné investovat zkušenostní body. K zásadním změnám údajně autory přivedla zpětná vazba od komunity, z níž vyplývalo, že je dosavadní systém příliš jednoduchý. Úpravou prošel i systém talentů.

Diablo IV ukazuje strom dovedností
i Zdroj: Hrej.cz

Na obrázku jsou vidět dvě sekce. V horní části stromu lze rozdělit skill pointy, které hráči získávají s každou další úrovní. Otevřít si mohou nové schopnosti, jejich dodatečné vylepšení, nebo pasivní body. Ty je pak možné utratit ve spodní části. Zde jsou k dispozici spíše obecnější posílení postavy, už nejsou navázána na konkrétní dovednosti.

Diablo IV ukazuje strom dovedností
i Zdroj: Hrej.cz

Vývojáři poukazují na velké množství uzlů. Každý z nich přitom ovlivňuje různé schopnosti, navíc různými způsoby. Právě díky tomu budou mít válečníci nespočet možností ohledně profilace postavy do unikátních herních stylů. Na jeden průchod se navíc odemkne pouze 30 až 40 % dostupných schopností.

Velké změny souvisí také s legendárními předměty. Autoři souhlasí s tvrzením, že je na nich síla hráče až příliš závislá. Nově bude více záležet na charakteristice postavy a mnohem méně na tom, co má zrovna na sobě a co momentálně třímá v rukou.

Zmíněny byly také plány na endgame část hry. Cílem je vytvořit systém progrese, který bude mnohem hlubší než v případě předchozího dílu, od čehož si autoři slibují větší potenciál ke znovuhratelnosti. Autoři připomněli, že se rádi přiklánějí k filozofii „easy to learn, difficult to master“. Právě endgame fáze dle jejich slov potěší především hardcore fanoušky. O tom ale více pohovoří až příště.

Diablo IV zatím nemá stanovené datum vydání, možná se o možném termínu dozvíme na akci BlizzConline, digitální verzi klasického Blizzconu. Uskutečnit by se měla v březnu příštího roku.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama