Amazon Luna necílí na běžné hráče
Oznámení streamovací služby Amazon Luna bylo sice náhlé, rozhodně se ale dalo očekávat. O vstoupení Amazonu do sféry cloudového hraní se spekulovalo už dlouhé měsíce. Z posledních informací je jasné, že služba cílí spíše na uživatele, kteří se mezi hráče zatím neřadí.
Zástupci Amazonu se o službě vyjádřili v rozhovoru pro Gamespot. Důležitá je podle nich nízká vstupní bariéra. Není kupříkladu potřeba pořizovat speciální hardware, zásadní je i rozumná cena. „Necílíme na lidi, kteří už do gamingu investovali. Chceme oslovit skupinu lidí, kteří by se rádi do hraní pustili, zatím si ale nedokázali obhájit s ním spojené výdaje,“ řekl produktový manažer Oliver Messenger.
Dle něj jde především o jedince zvyklé na mobilní hry, kteří si už ale všimli, že existují i další zajímavé tituly, jež si na mobilech nezahrají. O nich se nejčastěji dozvídají od kamarádů. Pořízení příslušného hardwaru je pro ně ale příliš drahé.
The all-new cloud gaming service from Amazon that makes it easy to play great games on devices you already own. Request an invite to early access: https://t.co/AjMs9eOaeKpic.twitter.com/1HsRUVNmvJ
— Amazon Luna (@amazonluna) September 24, 2020
Se službou nicméně přichází jistá omezení. Po hardwarové stránce se například nemůže rovnat s tím, co nabízí konkurence v podobě Google Stadia, není však vyloučeno, že časem dojde k upgradu. Oproti Stadii ale během spuštění nabídla mnohem větší knihovnu her, z nichž si uživatelé mohou vybírat v rámci několika kanálů. Připravuje se třeba speciální Ubisoft program.
Cena jednoho kanálu vychází na 6 dolarů měsíčně, za službu jako takovou se pak už neplatí. Čeští hráči si však budou muset ještě nějaký čas počkat, služba je zatím dostupná pouze za velkou louží.