Reklama cílená na děti láká na FIFA body
FIFA je extrémně populární sportovní sérií, ve které se točí obrovské peníze i díky popularitě módu FUT, v němž si můžete sestavit svůj vlastní klub. K co nejlepším výsledkům ale samozřejmě potřebujete co nejlepší hráče, EA vám tak moc rádo pomůže nabízením placených balíčků.
Mikrotransakce jsou dnes téměř samozřejmostí, zrovna EA má ale nehezkou minulost díky Battlefront 2, které bylo za mikrotransakce haněno. I když se možná vývojáři této hry poučili, marketingový tým EA pokračuje. Na nakupování prémiové měny totiž údajně láká v dětském časopise.
Konkrétně má jít o katalog Smyths, v němž se propraguje úprava vlastního klubu. Reklama ukazuje kroky, díky kterým si můžete udělat svůj vlastní klub, přičemž právě druhý krok je ten, za který se na studio snesla kritika. V něm se totiž píše o „použití FIFA bodů na otevření balíčku“. Jak můžete hádat, FIFA body jsou placenou prémiovou měnou.
Fanoušci série hodnotí tento krok jako „nechutný“ a se zaměřením na děti to prý EA přehnalo. Někteří dokonce volají po bojkotu, očividně je ale situace s balíčky špatná už delší dobu – ještě před touto reklamou se totiž jeden z profesionálních hráčů FIFA nechal slyšet, že v nadcházejícím díle neutratí za prémiovou měnu ani korunu.
Put your two eyes on step two.#ThisIsntOKpic.twitter.com/IA6HRv2Elf
— FIFA21Mistakes (@AllFifaMistakes) September 26, 2020