Zakladatel Bethesdy o nákupu ZeniMax Media

27. září 2020 17:35 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (3)

Sledujete-li alespoň vzdáleně dění v herním průmyslu, nedávná koupě Bethesdy, respektive jejího někdejšího majitele ZeniMax Media vaším očím zřejmě neunikla. Koneckonců, při částce 7,5 miliardy amerických dolarů se jednalo o největší akvizici v dějinách videoher. Co přesně si ale o připojení svého bývalého studia k porftoliu Microsoftu myslí původní zakladatel Bethesdy Christopher Weaver, to se dozvídáme nyní.

Ve svém rozhovoru pro magazín Inverse se Weaver, který Bethesdu opustil v roce 2002, k provedenému nákupu vyjádřil následovně: Z mého pohledu se jedná o extrémně zajímavou akvizici pro obě zúčastněné strany, jak Microsoft, tak Bethesdu." V navazujícím komentáři doplnil, že zatímco Bethesda může ze situace těžit skrze šanci více soustředit se na zhmotnění svých kreativních vizí, Microsoft naopak dostává do rukou jedny z nejzkušenějších firem zábavního průmyslu.

Na otázku, zda byla 7,5miliardová částka dle jeho názoru přiměřená, odvětil Weaver tvrzením, že minimálně Bethesda si svá interní čísla držela, a i nadále drží, velmi dobře utajena. Vzhledem k tomuto faktu tedy pouze stroze konstatoval, že se koupě nemohla obejít bez patřičných kroků ze strany Microsoftu. Nehledě na provedenou transakci však zmiňuje, že ultimátními vítězi v celé situaci byli a vždy budou jedině hráči. Současně ale dodává, že uveřejnění akvizice záhy po odhalení ceny PlayStationu 5 osobně nepovažuje za náhodu.

V jednom z následujících komentářů rovněž Weaver reagoval i na další podstatný aspekt, a sice budoucnost a tvůrčí svobodu svého někdejšího studia. Z toho, jak jsem situaci porozuměl, soudím, že Microsoft plně respektuje 34letou historii, během níž Bethesda prokázala schopnost vydávat kvalitní software, a že vzhledem k tomuto uvědomění nechá Bethesdu být i nadále Bethesdou. Nicméně, jaktěživ jsem nenarazil na podnikatele, který by si při vidině potenciálně úspěšného produktu nepřál urychlení jeho vývoje."

V tomto ohledu zároveň Weaver poznamenává, že je prý podle něj značně nepravděpodobné, aby v budoucnu nenastala situace, kdy by Microsoft nevyužil jedné z nabytých značek k získání potenciální výhody na trhu. Tímto stanoviskem tak Weaver nepřímo zareagoval na nedávné prohlášení Phila Spencera, ve kterém ředitel herní divize Microsoftu sdělil, že případná exkluzivita bude u jednotlivých titulů řešena případ od případu.

Zdroj: Inverse

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20899253
Tpr Santa78 napsal 28. 9. 2020 v 15.43

Já doufám, že jeden z důvodů nákupu Bethesdy je velké portfolio her, které by se mohlo upravit, aby podporovali schopnosti nového Xboxu. UHD, HDR a další vylomeniny. To by dodalo dost 'nových' her. Když tyhle hry budou ještě navíc v Game Passu, tak by to dost lidí přesvědčit o nákupu Series X.

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 28. 9. 2020 v 15.19

Doufam ze to urychleni vyvoje prijde. Na tu kopu bugu podle me nepotrebujou 10 let nebo kolik. Hlavne at ale vyvojare moc nepretezujou nebo vsichni vyhori a odejdou.

Nahlásit nevhodný obsah

20925730
Trollollo napsal 28. 9. 2020 v 03.00

Pokud se očekává, že vývoj her bude čím dál dražší, tak pro Sony i MS bude časem nevyhnutelný buď neúnosně zdražit, anebo takový hry dostávat k co nejvíc hráčům, tzn. využívat pokud možno všechny platformy. Takže se neobâvâm, že by v budoucnu ty úspěšnější tituly zůstávaly exkluzivní natrvalo. Budou si moct nanejvejš dovolit časově omezenou exklusivitu.

Nahlásit nevhodný obsah