Umělec se zaměřuje na animace chůze
Animace v počítačových hrách prošly během let obrovským vývojem. Od naprosto primitivních posunů po obrazovce přes zázračně plynulé skoky perského prince až po mimořádně komplexní movesety moderních hrdinů, kteří působí skoro jako skuteční lidé. Konkrétně velmi důležité animaci chůze, která vás často provází celou hrou, se věnuje umělec Louis Brooks, který na sociální síti Tumblr provozuje blog Walk Cycles.
Upozornil na něj web Kotaku, a výsledky jeho práce jsou naprosto fascinující. Brooks, který se jinak živí marketingem a provozuje podcast, vybírá z her nejzajímavější animace chůze nebo běhu a technikou rotoskopie tvoří jednoduché, půvabné animace. Na jeho blogu tak nechybí pohyby z Animal Crossing: New Horizons, Sekiro, GTA V, Jet Set Radio, Metal Gear Solid, Assassin’s Creed, Max Payne 3 nebo The Last of Us. Jednotlivé příspěvky doplňuje Brooks komentářem, který vypichuje zajímavé prvky charakteristických pohybů a jejich celkového vyznění a nálady.
„Ve hrách mám rád ‚herectví’, pokud je to možné, chodím vždy, když to pro postavu dává smysl. Miluji, když je hra postavená tak, aby vám dala prostor skutečně roleplayovat postavu, kterou musíte ovládat. Red Dead Redemption 2 je skvělým příkladem. Pomalu se belhat po kempu, dát si šálek kávy a poslouchat při tom Dutchovy kecy. Je skvělý pocit předstírat, že jste postavou v něčí scéně. Ta hra vás přímo prosí, abyste všude kráčeli. Když začnete sprintovat, ta iluze tak nějak opadne. A animace je toho klíčovou součástí,“ vysvětluje Brooks svou fascinaci chozením virtuálních postav.
„Jako, koukejte na ni. Myslím, že v životě už lepší cyklus chůze neuvidím. Vypadá drze, nenápadně, při tom velmi napruženě a hlavně fakt vypadá jako husa.“