Herní divize Microsoftu trhá rekordy
Zvýšené výdaje hráčů a tím pádem příjmy firem byly ve velkém vidět i u Microsoftu. Pro tuto společnost skončil se začátkem července čtvrtý kvartál, a pro své investory tak zveřejňuje své finanční výsledky. I když se chceme zaměřit na herní segment, možná vás bude zajímat příjem celého Microsoftu – ten se za čtvrtý kvartál zastavil na 38 miliardách dolarů, za celý rok to činí 143 miliard dolarů.
Herní segment Microsoftu je umístěn v rámci divize More Personal Computing, jejíž příjem za Q4 činil 12,9 miliard dolarů. Pro herní segment to znamená nárůst o 64 procent, za což může hned několik faktorů. Prvním je zvýšený zájem o obsah a služby, které Xbox nabízí - Microsoft například zmiňuje, že Xbox Game Pass zaznamenal rekordní počet předplatitelů.
Zvýšily se i prodeje konzolí samotných, a to o 49 procent oproti minulému roku. Ředitel Microsoftu Satya Nadella tvrdí, že čtvrtý kvartál byl pro herní segment zlomovým a šlo o rekordní časový úsek jako pro počet hráčů, tak v rámci monetizace.
Nadella si také pochválil Minecraft, který je prý pro byznys velmi důležitý, a měsíčně jej hraje 132 milionů aktivních hráčů. Do budoucna, respektive do prvního kvartálu fiskálního roku 2021, Nadella opět vyhlíží o něco menší růst.