Valve zrušilo několik Half-Life projektů

10. červenec 2020 15:38 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (0)

Geoff Keighley se při příležitosti vydání VR titulu Half-Life: Alyx postaral o interaktivní dokument Final Hours, v němž reflektuje poslední dekádu ve studiu Valve. Mimo jiné přináší také svědectví o celé řadě zrušených projektů.

V první řadě se jedná o plnohodnotný třetí díl Half-Life, na němž se pracovalo v letech 2013 až 2014. Valve chtělo do hry zakomponovat procedurálně generovaný obsah (budovy, nepřátelé, úkoly), aby byl zajištěn potenciál ke znovuhratelnosti. Autoři se inspirovali u Left 4 Dead. Dokonce došlo k naskenování herce Franka Sheldona, představitele G-Mana. Překážkou se však stal Source 2 engine, který se programátorům nikdy nepodařilo dokončit.

Pracovalo se také na Left 4 Dead 3, open-world hře zasazené do Maroka, v níž měly hráče v jeden čas obtěžovat stovky zombíků. I zde byl problém na straně Source 2 enginu. Dalším pokusem o pokračování Left 4 Dead byl projekt s krycím názvem Hot Dog. Zde bohužel více detailů k dispozici není.

Projekt s označením RPG odráží touhu po hře podobné značce The Elder Scrolls, v níž se zároveň odrážela inspirace sériemi Dark Souls a Monster Hunter. Hra měla být vydávána epizodicky, autoři se bohužel nikdy neposunuli od prvních konceptů. Následoval pokus přetvořit projekt do singleplayerového RPG, jehož základem měla být Dota postava Axe. Ani zde se ale autoři daleko nedostali.

Titul A.R.T.I. se zase profiloval jako voxelová hra podobná Minecraftu, jejímž základem byla možnost stavět a ničit. Zde se angažoval Erik Wolfpaw, scénárista Portalu, který nadaboval hlavní postavu. I tentokrát přišel pokus přetvořit hru na něco trochu jiného, ani jako VR počin však neuspěla.

Half-Life: Alyx pak předcházelo hned několik VR projektů. Titul s kódovým označením Shooter měl být součástí programu The Lab, v němž Valve předvádí možnosti virtuální reality. V podstatě mělo jít o krátké přestřelky bez hlubšího příběhu. Autoři však hru nestihli dokončit, což vedlo k jejímu zrušení. Dalším Half-Life VR projektem je Borealis, na němž se podílel scénárista Marc Laidlaw. Hra se měla odehrávat na lodi cestující skrz časoprostor zmíněné v Half-Life 2. Další detaily bohužel k dispozici nejsou. Z VR titulů byl v produkci ještě vesmírný SimTrek, který vyvíjeli autoři hry Kerbal Space Program.

Zmíněn byl také první pokus o prototyp VR headsetu. Vader byl ale až příliš ambiciózním projektem, nakonec byl zrušen kvůli nákladné produkci. Pokud by skutečně vyšel, pohybovala by se jeho cena kolem pěti tisíc dolarů.

Keighley naznačil, na co by se chtěli vývojáři vrhnout v budoucnu. Láska k Half-Life je evidentně neopouští, tentokrát by si ale přáli vytvořit titul pro klasické platformy, tedy ne pro VR. „Half-Life jsme se přestali bát,” prohlásil designer Phil Co, čímž možná naznačil, že by VR titul Half-Life: Alyx mohl být jakýmsi odrazovým můstkem k něčemu většímu. V podobném duchu komentuje situaci programátor Tejeev Kohli. „Cesta od Half-Life: Alyx k nové velké záležitosti, která bude ještě mnohem větší, je opravdu vzrušující.”

Za zmínku stojí také skutečnost, že malý tým ve Valve od roku 2018 pracuje na přísně tajném projektu. O něm se ale zatím nic bližšího neví. Snad ho tedy nepotká stejný osud, jako výše zmíněné projekty. Dokument Half-Life: Alyx – Final Hours je od včerejška k dispozici na Steamu.

Zdroj: Valve, IGN, PC Gamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!