Ryan: Náklady na vývoj her budou opět vyšší
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Ryan: Náklady na vývoj her budou opět vyšší

Ryan: Náklady na vývoj her budou opět vyšší

David Plecháček

David Plecháček

2. 6. 2020 16:07 1
Reklama

Nic nového, herní svět čeká novou generaci konzolí, a tím pádem očekává také markantně větší a detailnější světy, ještě ostřejší grafiku a v mnoha případech ještě delší herní dobu. Vývoj průmyslu jde kupředu nepřetržitě už desítky let a jen tak nehodlá zpomalit. Od určitého momentu ale začíná být situace jen těžko udržitelná za použití stále stejného počtu vývojářů a rozpočtů na hry. Své o tom ví i šéf PlayStationu Jim Ryan.

Pokud bychom hovořili jen o Sony a divizi PlayStation, s příchodem nové generace hardwaru se rozhodně nedá čekat, že by pro vývojáře práce ubylo. Naopak, všichni zaměstnanci Santa Monicy, Naughty Dog, studií Bend, Sucker Punch, Guerrilla, Insomniac nebo Polyphony Digital budou mít ještě více práce. Sníh se v severském God of War bude blýskat ještě víc, Ellie se kromě nemrtvých bude muset prodírat ještě větší džunglí, Deacon St. John se požene silnicí do ještě větších dálek a z mongolů v Ghost of Tsushima bude sršet ještě více krve, tedy za předpokladu, že hra vyjde i na PlayStationu 5. A vytvořit tohle všechno něco stojí.

Přesně v tom smyslu hovořil i Jim Ryan, když se na konto další generaci bavil s redaktory GamesIndustry. Doslova řekl, že „zatímco technologie umožní, aby hry byly po grafické stránce ještě krásnější a realističtější, zároveň se samy stanou vývojářsky a finančně náročnější“. „Jinými slovy ano, myslíme, že budeme muset do her investovat víc,“ dodal.

Zároveň ale Ryan zastává myšlenku, že nárůst nebude nijak drastický. „To je ostatně důvod, proč chceme být rychlejší než kdykoliv předtím, aby měla studia širokou základnu hráčů, kteří jim investované peníze vrátí. Pokud se nám podaří udržet takové tempo, abychom vyrovnaly náklady na vývoj, pak může náš průmysl nadále prosperovat.“ Jestli zákazníci nákladnost vývoje nějak pocítí, není zřejmé, ale podle slov nejvyššího představitele PlayStationu se můžeme domnívat, že zdražování je nepravděpodobné. Alespoň pokud bude mít Sony od začátku silnou základnu hráčů.

Právě z toho důvodu se opět vracíme k několika neznámým, mezi něž patří především cena samotné konzole nebo celosvětová dostupnost v době vydání. Oba dva faktory nakonec budou klíčové pro to, kolik hráčů si bude moci (a bude chtít) koupit hry na nové platformě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama