Ryan: Náklady na vývoj her budou opět vyšší

2. červen 2020 18:07 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (1)

Nic nového, herní svět čeká novou generaci konzolí, a tím pádem očekává také markantně větší a detailnější světy, ještě ostřejší grafiku a v mnoha případech ještě delší herní dobu. Vývoj průmyslu jde kupředu nepřetržitě už desítky let a jen tak nehodlá zpomalit. Od určitého momentu ale začíná být situace jen těžko udržitelná za použití stále stejného počtu vývojářů a rozpočtů na hry. Své o tom ví i šéf PlayStationu Jim Ryan.

Pokud bychom hovořili jen o Sony a divizi PlayStation, s příchodem nové generace hardwaru se rozhodně nedá čekat, že by pro vývojáře práce ubylo. Naopak, všichni zaměstnanci Santa Monicy, Naughty Dog, studií Bend, Sucker Punch, Guerrilla, Insomniac nebo Polyphony Digital budou mít ještě více práce. Sníh se v severském God of War bude blýskat ještě víc, Ellie se kromě nemrtvých bude muset prodírat ještě větší džunglí, Deacon St. John se požene silnicí do ještě větších dálek a z mongolů v Ghost of Tsushima bude sršet ještě více krve, tedy za předpokladu, že hra vyjde i na PlayStationu 5. A vytvořit tohle všechno něco stojí.

Přesně v tom smyslu hovořil i Jim Ryan, když se na konto další generaci bavil s redaktory GamesIndustry. Doslova řekl, že „zatímco technologie umožní, aby hry byly po grafické stránce ještě krásnější a realističtější, zároveň se samy stanou vývojářsky a finančně náročnější“. „Jinými slovy ano, myslíme, že budeme muset do her investovat víc,“ dodal.

Zároveň ale Ryan zastává myšlenku, že nárůst nebude nijak drastický. „To je ostatně důvod, proč chceme být rychlejší než kdykoliv předtím, aby měla studia širokou základnu hráčů, kteří jim investované peníze vrátí. Pokud se nám podaří udržet takové tempo, abychom vyrovnaly náklady na vývoj, pak může náš průmysl nadále prosperovat.“ Jestli zákazníci nákladnost vývoje nějak pocítí, není zřejmé, ale podle slov nejvyššího představitele PlayStationu se můžeme domnívat, že zdražování je nepravděpodobné. Alespoň pokud bude mít Sony od začátku silnou základnu hráčů.

Právě z toho důvodu se opět vracíme k několika neznámým, mezi něž patří především cena samotné konzole nebo celosvětová dostupnost v době vydání. Oba dva faktory nakonec budou klíčové pro to, kolik hráčů si bude moci (a bude chtít) koupit hry na nové platformě.

Zdroj: GamesIndustry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20921928
Ronko4fun napsal 3. 6. 2020 v 15.06

Najprv vyhlasuje že cena nebude najnižšia a potom chce aby bol prechod na nextgen čo najrýchlejší.. to si samozrejme protirečí aspoň trochu.... z toho začínam mať pocit (aspoň z toho Ryanovho podania) že buď nevedia čo chcú alebo sa zámerne psychologicky snažia nadobudnúť dojem že ps5 bude drahá a nakoniec cena bude na prijatelnej hranici aby si ľudia čo nemajú velký budget vydýchli a utekali v eufórii kúpiť ps5 ... lebo pri cene 600-700€ by asi ťažko zažili rýchly prechod na ps5 a hlavne v tejto dobe :)

Nahlásit nevhodný obsah