My.Games Store nabízí autorům poměr 90:10
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka My.Games Store nabízí autorům poměr 90:10

My.Games Store nabízí autorům poměr 90:10

David Plecháček

David Plecháček

2. 6. 2020 14:20
Reklama

Ruská společnost My.Games krátce po sobě dává podruhé vědět. Fakt, že se střílečka Warface dočkala placeného spin-offu na konzolích, vám možná unikl, ale Warface: Breakout tak hodlá zaplnit prázdné místo na konzolích, kde chybí jak Counter-Strike, tak třeba Valorant od Riotu. Aktuální zpráva je ale možná ještě zajímavější. My.Games chce totiž výrazněji vstoupit na trh s herními obchody.

My.Games Store již nějaký čas existuje, ačkoli o něm většinou nehovoříme. Jedná se ale o veskrze tradičně pojatou platformu s tradičně pojatým rozdělením zisků mezi samotné vývojáře a platformu v poměru 70/30. Trh na tomto čísle dlouhodobě stagnoval, především proto, že se stejným poměrem kalkuluje i dominantní Steam. Jenže pak přišli lidé z Epic Games a pravidla hry výrazně změnili.

Víme, že Epic Games Store nabízí vývojářům mnohem lepší podmínky, konkrétně 88 procent z částky jde na jejich konto a samotný Epic si nechává jen 12 procent. My.Games by ale rádo přilákalo vydavatele a studia ještě lepší nabídkou – konkrétně se hovoří o poměru 90/10.

Dlouhodobě se hovoří o tom, že Epic si podobnou strategii může dovolit jen díky příjmům z Fortnite, ale ani My.Games nemá v zádech málo kapitálu. Jeho mateřskou společností je internetový gigant Mail.ru, jehož hodnota se pohybuje v miliardách dolarů. Do Mail.ru v září 2018 vstoupila i čínská společnost Alibaba miliardáře Jacka Ma, která je známá především díky stejnojmennému online tržišti.

Uvidíme ale, jak moc vážně to My.Games myslí. Podle tiskové zprávy se zdá, že se společnost do žádného velkého boje vrhat nehodlá, natož aby po vzoru zmíněného Epicu zkoušela vydávat hry s nějakou formou exkluzivity. Prozatím bude extrémně výhodný poměr nabízet všem vývojářům u nákupu, k nimž dojde prostřednictvím reklamních kampaní uskutečněných samotnými vývojáři.

„Zvýšíme podíl na výnosech všem týmům, které se rozhodnou své hry vydat na naší platformě. Poskytneme jim metadata, díky nimž budou mít jasné záznamy o provozu, který jejich reklamní strategie vytvářejí.“ říká ředitel obchodu Rodion Kotelnikov.

Ačkoliv My.Games Store původně vznikl jako obchod pro hry vydávané společností My.Games, nyní už na něj mohou vstoupit i ostatní. Aktuálně je na něm už přes 150 her od 50 herních studiích a vydavatelů. Jak moc se toto číslo rozroste, ukáže čas.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama