Co týden dal: Vito zpátky ve městě

24. květen 2020 16:00 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (2)

Máme za sebou další květnový týden, který byl opět nabitý spoustou novinek. S blížícím se létem studia začínají vypouštět svá díla, na kterých pracovala po několik let, a tento týden se nesl ve znamení série Mafia. Informace o remaku prvního dílu i vypuštění remasteru druhého byla nejen pro tuzemskou scénu záchrana od karantény. Uběhlý týden toho ale nabídl mnohem více.

Mafiánský týden

Jak už jsme naznačili v úvodu, tento týden ovládlo studio Hangar 13 se značkou Mafia. Od odhalení vývojáři lákali na 19. května, kde jsme se měli dočkat o celé trilogii více informací. Nemůžeme říct, že bychom se novinkami přímo přejedli, spíše naopak. Hlavní zprávou bylo totiž oznámení dalšího data, a to 6. června, kdy bychom se měli na remake první Mafie podívat více detailněji. Už teď ale díky českému vydavateli víme, že se dočkáme českého dabingu. V jaké podobě je ale stále tajemstvím.

Všechnu slávu si ale pro sebe pochopitelně uzmul remaster druhé Mafie. Ještě v úterý totiž stihl uniknout gameplay, už tehdy jsme ale věděli, že na naše hraní nebudeme muset čekat dlouho. Vývojáři ho totiž vypustili na Steam v tentýž den, a to navíc zdarma pro všechny vlastníky původní hry. Remaster vypracovalo externí studio D3T, a i když se dle reakcí fanoušků v mnohem povedl, je zde spousta prostoru pro opravy. Přepracované osvětlení i ostřejší textury bohužel nepomohou bugům ve formě létajících aut, bugujícího se oblečení nebo sekajícího se kouře.

Nesmíme ale zapomenout ani na třetí díl, který bude součástí kolekce Mafia: Trilogy. O tom zatím moc informací nemáme, nejspíše ale půjde pouze o seskupení všech DLC na jednu hromadu. Není ale divu, že se Hangar zajímá i o tento díl. U nás si sice vysloužil vlnu kritiky, to ale vůbec neznamená, že by se neprodával. Konkrétně prezident Take-Two prozradil, že celkem se prodalo 7 milionů kopií.

Ty budeš vydávat. A ty taky. Všichni budeme vydávat!

Tento týden se kromě jiného konalo hned několik konferencí pro investory, kde herní společnosti prozradili spoustu informací. Začneme například Embracer Group, která má pod sebou THQ Nordic, a tedy i vydavatele Deep Silver nebo Koch Media. Dle vedení se v nitru společnosti nyní kutá 118 her, a přes polovinu jich hráči ještě neznají. Letos se ale žádné větší nedočkáme, vydání AAA hry je totiž naplánováno až na příští rok. Od té doby by ale kadence triple-A her měla být jedna ročně.

S velkými plány ale vyrukovalo i Take-Two. Prezident společnosti Karl Slatoff pojal oznámení počtu právě vyvíjených her trošku po svém. Dohromady má jít o 93 her, v 63 případech jde o „jádrové herní zážitky“, 17 „mid-core nebo arkády“ a 13 „casual“. 72 her bude na konzole, PC nebo na jiné platformy (Stadia), zatímco zbytek zamíří na mobilní zařízení. 67 her bude muset být zakoupeno, zbytek vyjde jako F2P tituly. Polovina ze zmíněných her jsou pak zcela nové série.

Bohužel informace o novém díle GTA jsme se (pochopitelně) nedozvěděli. Naopak ale došlo na aktualizování čísel. Grand Theft Auto V se dlouhodobě drží mezi špičkou nejprodávanějších her, a i během sezóny se z tajemných důvodů dokáže držet v top 10. A zatímco ještě minulý rok se celkový počet prodaných kopií zastavil na 110 milionech, nyní je to už 130 milonů. Za jediný rok se tak tomuto staříkovi podařilo prodat neuvěřitelných 20 milionů kopií. O tom si leckterá série může nechat jen zdát.

Špatně si ale nevede ani nejnovější přírůstek do katalogu Rockstaru, a to Red Dead Redemption 2. Tato westernová  střílečka neoplývá tak houževnatým multiplayerem, a i to je nejspíše důvod, proč nezažívá stejnou prodejní hysterii jako GTA V. I tak se ale od vydání prodalo pěkných 31 milionů kopií.

Microsoftí omalovánky

I Microsoft přinesl v tento týden několik informací, a to konkrétně o své předplatné službě Xbox Game Pass. Ta se do konce měsíce ještě o něco rozroste, a to o budovatelskou strategii Cities Skylines, mysteriózní hororovku Alan Wake a nakonec i o novou diablovku Minecraft Dungeons. Tu jsme už měli možnost vidět u několika streamerů i zahraničních médií, a musíme říct, že ani tyto kostičky nevypadají vůbec špatně. Recenze se samozřejmě dočkáte, na paškál si jí vzal Tadeáš Pepř.

Studio Rare zase plní závazek Microsoftu o tom, že se jeho tituly přesunou i jinam, než na Microsoft Store, a tak jsme se dozvěděli datum vydání Sea of Thieves na Steam. Na pirátskou honbu za pokladem „na páře“ se budeme moct vydat už 3. června. Cena bude stanovena na 40 dolarů, crossplay i přesun postupu je pak v ceně.

Zlé G2A, zlobíš!

Téma G2A a šedého trhu s klíči je nekončící. Minulý rok jsme mu věnovali i téma, ve kterém jsme rozebrali jak tento obchod funguje, a proč je pro vývojáře vlastně lepší, když si hru pirátsky stáhnete, než když byste si kupovali klíče na těchto obchodech. Neměli jsme ale potvrzení toho, že by se ilegálně získané klíče na těchto trzích prodávali, a to až do tohoto týdne.

Po téměř roce totiž G2A ukončilo svou iniciativu, ve které nabídlo vývojářům proplacení desetinásobku ušlých zisků. Jediným studiem, které se do této iniciativy zapojilo, bylo české Wube Software. To stojí za tvorbou Factoria, a zaměstnancům G2A zaslalo celkem 321 klíčů společně s potvrzením chargebacků. Po pátrání nakonec G2A potvrdilo, že se 198 nepoctivých klíčů skutečně prodalo na jejich tržišti, a Wube Software vyplatilo necelých 40 tisíc dolarů, tedy okolo milionu korun.

Samozřejmě to ale vedení otočilo pro svou dobrou reklamu, a tvrdí, že z desíti milionů transakcí se v celku prodalo pouze 198 ilegálních klíčů, což je naprosto nicotné procento. I když to takto zní velmi dobře, zpráva se nakonec otočila proti nim. Nejen média vypíchla to, že se nemůže srovnávat jedna hra se stovkami her na této platformě, a ve výsledku se více jak polovina klíčů, které Wube G2A zaslalo, prodala právě na G2A. Pokud by vývojářů bylo více, rozhodně by se o nicotné procento nejednalo.

Tencent roztahuje prstíky

Na začátku týdne proběhla herními médii zpráva, že se webové stránky System Shocku 3 a 4 z vlastnictví OtherSide Entertainment přesunuly pod čínský konglomerát Tencent. To mělo naznačovat tomu, že se po velkém hledání investorů nakonec vývojáři rozhodli právě pro tohoto giganta, který má podíl v několika západních studiích.

Pár dní na to jsme se potvrzení dočkali i přímo od vývojářů. Ti oznámili, že franšízu System Shock nyní požene kupředu právě čínský Tencent. Pro OtherSide by bylo finančně velmi náročné mít celý projekt na svých bedrech, a tak jsou za pomoc Tencentu velmi rádi.

Seriózní Sam znovu v akci

Remastery a remaky, asi tak by se dal charakterizovat tento rok. Call of Duty, Mafia, Destroy All Humans a spoustu dalších čeká tento rok velký návrat. Staré série se ale nevrací pouze v podobě starších dílů, ale i zcela nových. Takovým případem je i Serious Sam. Vydavatel Devolver Digital totiž oznámil datum vydání čtvrtého dílu, které je stanoveno na srpen.

Společně s tím jsem se ale dočkali i několika gameplay videí, a zatím se zdá, že půjde o velký návrat. Máme se dočkat nejen starých, ale i nových nepřátel nebo třeba tisíců monster na jednom poli. To jsme teda zvědaví!

Zatímco si užíváme remaster druhé Mafie, s napětím čekáme na to, co nám zase nadělí příští týden. Očekáváme, že se dočkáme spoustu lákání na PC Gaming Show, která proběhne 6. června, třeba ale dojde i na další akci v rámci Summer Game Fest. Jisté je jen to, že příští týden vám budeme opět pravidelně přinášet další várky novinek. Hrejte s námi!

Zdroj:

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876018
kadriss napsal 25. 5. 2020 v 17.31

Vortex zařídí hodinový stream a agreal zařídí dohrajte s námi :D

Nahlásit nevhodný obsah

20866384
Kerio napsal 25. 5. 2020 v 05.29

Chlapy, urcite budete recenzovat i mafii 1, neslo by pak udelat nejake to hodinove video, jak hra vypada a jak se hraje a nebo jeste lepe, dohrajte s nama? ;-) Urcite by to melo uspech

Nahlásit nevhodný obsah