Amazon chystá vlastní streamovací službu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Amazon chystá vlastní streamovací službu

Amazon chystá vlastní streamovací službu

David Plecháček

David Plecháček

6. 4. 2020 11:34
Reklama

V předchozí novince jsme psali o snaze Amazonu dostat se do popředí videoherního průmyslu, která formálně započne už teď v květnu, kdy vyjdou hned dvě hry, Crucible a New World. Plánů má ale Jeff Bezos mnohem víc, část jich souvisí s Twitchem a hrami, které protrhnou bariéru mezi hráčem a diváky (k čemuž je engine Lumberyard od začátku připravený), část jsme ale dosud vůbec neznali.

Odhaluje ji až reportáž magazínu The New York Times, který hovoří kromě zmíněných her i nové platformě, která nese kódové označení Project Tempo. O co jde? Velice zjednodušeně se jedná o konkurenci ke Google Stadia, streamovací platformě od Google, která začala fungovat v loňském roce, ale také ke GeForce Now nebo Project xCloud od Nvidie, respektive Microsoftu.

To, že na něčem podobném pracuje i Amazon, soudila spousta analytiků už v minulosti. Project Tempo vzniká evidentně už docela dlouhou dobu, raná verze měla být představena ještě letos, zdá se ale, že koronavirus, který v těchto dnech ovlivňuje celý svět, způsobil její odklad. Nyní se počítá s tím, že se světu představí až v roce 2021.

Mike Frazzini, viceprezident pro streamovací služby a videohry v Amazonu, říká, že Amazon hodlal přijít se službou, která by divákům umožnila naskočit přímo do akce své oblíbené hry z webového prohlížeče. Je hned několik oblastí, kde by Amazon mohl Google porazit, ať už jde o cenu, hry nebo kvalitu celého zážitku. Společnost už teď například nabízí předplatné Twitch Prime, jehož součástí jsou hry zdarma nebo prvky provázané s platformou Twitch. Pokud například Amazon nabídne předplatitelům Twitch Prime zásobu velkých her od začátku zdarma k dispozici, i to by mohlo oproti Stadii jeho snahy zefektivnit.

Není náhoda, že Phil Spencer, šéf herní divize Microsoftu, za svou konkurenci před časem označil nikoliv Sony a Nintendo, ale právě Google a Amazon, ačkoliv prozatím ve hrách tak velkou roli nehrají. Evidentně, i přes dosavadní nezdar Stadie, je ale herní průmysl takovým lákadlem, že si jej ani jedna z technologických firem nechce nechat ujít.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama