Co týden dal: Příjemný výlet do City 17

29. březen 2020 15:45 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (0)

Zní to neuvěřitelně, ale v týdnu skutečně vyšel další Half-Life. Žádná jiná událost tuto skutečnost asi neměla šanci přebít. Ani úctyhodná čísla, jimiž se pochlubilo studio Bohemia Interactive, ani další Nintendo Direct, ani skutečnost, že se společnost Epic Games bude věnovat také vydávání her. V souhrnu se pro ně ale místo našlo.

MĚSÍC S HALF-LIFE

Březen patří Half-Life. Vyšlo sice hned několik her, které si nepochybně zaslouží pozornost, Half-Life ale boduje na plné čáře. A to hned dvakrát. Remake Black Mesa minulý týden připomněl jedničku, Half-Life: Alyx zase s pomocí virtuální reality přiblížil dění mezi dvěma díly. Nutno poznamenat, že Davidovi obě hry udělaly velkou radost, což samozřejmě promítl do svých verdiktů.

Po přečtení recenze k Half-Life: Alyx jste si možná i vy položili otázku, zda bude novinka někdy v budoucnu hratelná také bez virtuální reality. O této možnosti se ostatně diskutuje od samotného představení hry. Redaktoři webu Polygonu v týdnu otázku položili jedné z nejpovolanějších osob, která k této věci určitě má co říct. Robin Walker, designer a programátor, patří mezi veterány z Valve. Prsty měl téměř ve všech projektech, pracoval i na Half-Life: Alyx. Walker má ve věci jasno. Podle něj je nevyhnutelné, že se hra objeví také v non-VR verzi. Tím však zároveň zákonitě přijde o své kouzlo, zábavnost.

Vývojáři se ostatně ani moc nesnažili případným šťouralům znesnadnit úsilí rozpohybovat hru bez virtuální reality. Hned den poté se k nám dostalo video, v němž se přesně tohle podařilo za pomocí dostupných příkazů. Vývojáři sice rychle zareagovali a své nástroje kamsi ukryli. Je však jen otázkou času, než si je zájemci zase najdou.

Half-Life: Alyx má tak jako tak zaděláno na slušný úspěch. Už nyní je jasné, čemu se vývojáři budou věnovat v nejbližší budoucnosti. Na řadu přijde nepovedený Artifact. Autoři si budou muset znovu rozdat karty a zjistit, kde se stala chyba. Další informace by měly být k dispozici zanedlouho.

EPICKÉ VYDAVATELSTVÍ

Společnost Epic Games v týdnu vyslala do světa hned několik zpráv. Nejdříve potvrdila skutečnost, že i nadále hodlá pokračovat v nabídce exkluzivních titulů prostřednictvím svého obchůdku. V krátkém videu je rovnou představila. Nutno však podotknout, že jde o menší záležitosti, například DLC pro Control, Samurai Shodown nebo Totally Reliable Delivery Service.

Mnohem zásadnější je fakt, že se Epic Games budou věnovat také vydávání her. Tim Sweeney a jeho tým tímto krokem dále rozšiřuje svůj záběr v herním průmyslu. Věnovali se vývoji vlastního enginu, tvorbě her, prodeji (vlastních i cizích) her skrze svou platformu a nyní je čeká také jejich vydávání v rámci divize Epic Games Publishing.

Pro partnery je navíc připravena velmi výhodná nabídka. Epic je připraven postarat se o veškeré náklady spojené s vývojem, ať už jde o platy zaměstnanců, náklady spojené s lokalizací, marketingem a dalšími položkami. Poté, co se z tržeb náklady zaplatí, má studio nárok na 50 % ze zisku. Navíc si může ponechat autorská práva na značku. I když by po této nabídce zřejmě s radostí skočila řada vývojářských týmů, je jasné, že si Epic bude své partnery vybírat velmi pečlivě. Mezi první patří studia Remedy, Playdead a genDesign.

Práci studia Playdead asi netřeba představovat, jedinečné atmosférické adventury Limbo a Inside udělaly vývojářům slušné jméno. Další hrou se naposledy pochlubili zhruba v polovině loňského roku, když ukázali několik artworků. Vývojáři v rámci nového projektu opustili typickou 2D perspektivu, další hra by měla obsahovat jednu dimenzi navíc. Jak ale z obrázků vyplývá, otevřené úrovně nepřijdou o melancholickou náladu, kterou je produkce Playdead pověstná. Sci-fi adventura vezme hráče na osamělé putování po cizí planetě. Není však jisté, že se právě tento počin stane součástí dohody s Epic Games.

Studio genDesign se skládá z vývojářů, kteří pracovali na titulech Ico a Shadow of the Colossus. Pod vedením Fumita Uedy vytvořili The Last Guardian. I zde se objevily náznaky odkazující na nový projekt, zatím ale bohužel nic konkrétního. Tým v Remedy se partnerstvím chlubil ještě před oznámením ze strany Epicu. Předmětem podepsané smlouvy je dosud neoznámená AAA hra a menší záležitost, která by se měla odehrávat ve stejném univerzu. Obě využívají engine Northlight.

Snad se věci dají do pohybu a o chystaných hrách se brzy dozvíme konkrétní detaily. Zatímco projekty od Remedy jsou teprve v předprodukční fázi, Playdead by se již mohli blížit do finiše.

POHÁDKOVÁ ČÍSLA

Studio Bohemia Interactive patří mezi základní pilíře herního vývoje v Čechách. Za těch dvacet let jeho působení se může pochlubit více než slušným portfoliem, z něhož vychází ještě hezčí čísla z prodejů konkrétních titulů. Výsledky za loňský rok ilustrovalo vypovídající infografikou.

Čísla napovídají, že se studiu ve všech ohledech nebývale dařilo. Nejlépe je na tom DayZ, prodalo se celkem 1,1 milionu kopií. Hned v závěsu je Arma 3 a jejích 720 tisíc prodaných kusů. V prodejích od data vydání se obě hry pomalu blíží k hranici šesti milionů.

Nezaostává ani Vigor. Free-to-play exkluzivitu pro Xbox One si vyzkoušelo už přes 4 miliony hráčů. Zde se vývojáři rozhodli, že je na čase oslovit nové publikum. Vigor by se měl brzy objevit na konzoli Nintendo Switch. Samotnému vydání bude předcházet uzavřená betaverze, do níž se mohou zájemci zaregistrovat do příštího pátku. Testování proběhne od 9. do 16. dubna.  

Na Ylands už v přehledu bohužel místo nezbylo. Zde si musíme vystačit s příslibem zásadních updatů a dílčích úprav, které by se měly objevit v průběhu letošního roku.

Pohádková čísla se samozřejmě odráží v zajímavých tržbách. Za loňský rok se vyšplhaly na 1,7 miliardy korun. V oficiálním vyjádření je také připomenuto, že se v minulém roce podařilo dokončit všechny rozdělané projekty. Tato skutečnost je pro studio zásadní, jelikož se chystá na představení zcela nové technologie Enfusion. Právě ta by se měla stát základem všech budoucích her.

MINI DIRECT

Také recenze Animal Crossing: New Horizons vyústila ve slušné hodnocení. Zájem ze strany českých hráčů zřejmě žádné rekordy nezlomí, ve světě se ale novince poměrně daří. V Británii dokonce v prodejích fyzických kopií v prvním týdnu překonala všechny předchozí díly série, navíc také pokořila hitovku Pokémon Sword, takže v této kategorii momentálně sedí na trůnu. Nevídaný zájem pak hra očekávaně zaregistrovala v Japonsku, kde se za pouhé tři dny stihlo prodat 1,88 milionu kopií. Novinka se nevyhnula malé kontroverzi v podobě review bombingu, jehož prostřednictvím si hráči vylévali zlost kvůli nemožnosti vytvořit si na jedné konzoli více ostrovů. V kontextu výše zmíněných pozitivních zpráv jde však pouze o malou pihu na kráse.

Nintendo tedy musí být spokojené. Na oslavu připravilo pro fanoušky další Direct, který byl sice označen jako „mini”, po obsahové stránce byl nicméně napěchovaný k prasknutí. Ve třiceti minutách se majitelé konzole Nintendo Switch dozvěděli, na co se v nejbližší době mohou těšit.

Za zmínku stojí třeba Xenoblade Chronicles Definitive Edition, který vyjde koncem května, všechny tři díly série Bioshock, Borderlands 1, 2 i The Presequel nebo kompletní edice XCOM 2. Již nyní je také k dispozici demo Bravely Default 2.

Je evidentní, že Nintendo s radostí otevírá svou konzoli titulům od cizích vývojářů. Stále však platí, že si ostražitě hlídá vlastní tvorbu. Když se tedy postavička Maria v týdnu objevila v jednom z výtvorů v Dreams, bylo jenom otázkou času, než se japonská společnost ozve. Zdá se, že vývojáře z Media Molecule čeká s podobnými problémy spousta práce.

Doufejme, že ani v příštím týdnu nespadnou servery a herní služby se i přes velký nápor udrží v chodu. Čeká nás například setkání s Jill Valentine, která už příští pátek přijede do Raccoon City. Hrejte s námi!

Zdroj: Vlastní

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!