Mark Cerny hovoří o PlayStation 5

18. březen 2020 15:59 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (98)

Pokud jste čekali, že se dnes dozvíme víc o podobě PlayStation 5 a případně uvidíme trailery překvapivě oznámených her, musíme vaše nadšení hned na začátku zchladit. Nic takového se během streamu Road to PS5 nestalo. I tak ale rozhodně stojí za zhlédnutí.

Prezentace, která byla původně určena pro akci GDC, se ujal hlavní architekt konzole Mark Cerny a na tempu i zaměření to bylo jasně patrné. Prezentace nebyla cílena na běžné spotřebitele, ale mnohem více na odbornou veřejnost, případně samotné vývojáře. Nečekejte tedy ohromující přehlídku slibů a vábení, namísto toho vás ve zhruba hodinovém videu čekají relativně strohá a suchá technická data a vysvětlování, proč se v Sony rozhodli pro ta která konkrétní řešení.

Cerny rozebírá výhody a specifika SSD, jež bude v PlayStation 5 přítomen, hovoří o technických specifikacích konzole a slibuje, že jedním ze zásadních zaměření nové PlayStation bude 3D audio. Co se týče konkrétních specifikací konzole, naleznete je v tabulce níže, součástí je i srovnání s konkurenčním Xbox Series X.

Otázkou stále zůstává, kdy dojde na "akci pro spotřebitele", tedy na okamžik, kdy se konečně dozvíme bližší informace o ceně, podobě a startovním line-upu. Jedním z drobečků, který Cerny v průběhu své prezentace vypustil, je info o zpětné kompatibilitě. Tu by měly během launche nabídnout všechny zásadní PS4 tituly.

Zdroj: PlayStation Blog

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
13767209
leco77 napsal 20. 3. 2020 v 10.18

Ocelotr NN: ale ten důvod je právě ta energie/zahřívání... to není žádná výhoda, ze které se dá těžit... nevím, co je na tom tak nepochopitelné. Prostě musí řešit chlazení, přetaktovali GPU, které prostě žere tolik energie, že kvůli němu nemůže jet CPU na plno a naopak... kdyby dokázali uchladit, tak nic takového nemusí řešit...

SSD je prostě jen SSD, tohle ani zdaleka nemůže vynahradit, nebo se rovnat s RAM, která je 100 krát rychlejší, než i to SSD od PS5. Načítání dat ti akorát zkrátí načítání, nic víc, prostě nic to nemůže udělat. Ty věci z SSD musí zpracovat celý ten výkon konzole, SSD ho jen pošle v určité rychlosti, jinak žádnou další funkci navíc nemá. Nemá to jak ovlivnit jak budou hry vypadat a už vůbec ne výkon

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 20. 3. 2020 v 10.09

Nasosal jsem teď do sebe článek o PS5 z DIGITAL FOUNDRY a ačkoliv na papíře se může zdát PS5, čistě porovnáním čísel, slabší, MARK CERNY byl při designování mnohem odvážnější než lidi z MICROSOFTU. Nemůžu říct, že to plně chápu, ale dá se říct že PS5 bude víc custom hardware po vzoru PS2, PS3 s programovatelností PS4, s novým přístupem k chlazení resp. zahřívání konzole (zatímco normálně na PC běží CPU, GPU při hraní na stálé frekvenci a při zátěži se do procesorů pere víc energie, na PS5 jde do procesorů stále stejná energie, ale neustále se upravuje taktování CPU A GPU v závislosti na jejich zátěži - měli by mít neustále konstantní teplotu), podivná velikost harddisku 825 MB má své opodstatnění (velikost spočítána na 12 channel SSD input při rychlosti 5,5 Gb/s), ale co mi přišlo nejzajímavější, že 2 GB RAM dokáže PS5 naplnit za čtvrtinu vteřiny a svých 16GB RAM tedy za 2 vteřiny.
Nebo při načítání z SSD do CPU/RAM/GPU mají výrobci 6 levelů priority načítání dat a mohou tak jednoduše určovat, co se načte dřív, co později.

Nevýhoda je, a já to říkal, že CUSTOM SSD DISK je skutečně pro výkon PS5 klíčový a v podstatě nedá se nahradit větším koupeným někde na Alze, protože NVE disk rovnající se specifikacemi tomu v PS5 zatím na PC neexistuje. PS5 je zkrátka promyšlenej Japonec, XONESX je více tradiční
RAW MUSCLE POWER Američan. Ostatně jako vždy :)

Editováno: 20. 03. 2020 v 10.11

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 20. 3. 2020 v 07.32

No tak jsem si specifikace přečetl, a jsem na tom úplně stejně jako kdybych je nečetl. Absolutně nic mi to neříká, můžu max. vyčíst, že 10.28 je menší číslo než 12, rychlost GDDR6 jsem neměřil, Petr Kotvald ve videu mluvil krásně, ale dlouho a jediná důležitá věc je, že SONY chce koupit METAL GEAR SOLID. SOLD !

Nakonec kdo ví jestli nějakej XONE či PS5 ještě vyjde. Předevčírem jsem u nás na dveře firmy lepil nějaký litanie o "BIOHAZARD" a vzpoměl jsem si na RESIDENT EVIL, viděl jsem ten plakát jakoby o 5 měsíců později otrhanej a špinavej a říkal jsem si: Jo tak takhle to začíná...

Editováno: 20. 03. 2020 v 07.49

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 20. 3. 2020 v 01.08

Drew7878: Optimalizace znamená efektivně napsaný kód, který co nejméně plýtvá zdroji, případně grafické finty jak ušetřit výkon, apod. A to není moc odlišné na konzoli, ani na PC, kde akorát na každé platformě to bude vypadat trochu jinak, ale se stejným principem. Ani bych neřekl, že to na PC bude obtížnější, nikdo neoptimalizuje na nějaké konrétní HW kombinace, proto ostatně taky existují ovladače a grafické API, aby to nebylo nutné.

Čemu bych ale věřil je, že na PC se na to víc sere, jelikož vždycky jde snížit detaily či narvat hrubý výkon, ale když je špatná optimalizace na konzoli, tak je celá hra v hajzlu. Taky tomu nepomáhá fakt, že řada AAA her jsou porty s omezeným rozpočtem, jelikož konzole sypou často víc peněz.

Editováno: 20. 03. 2020 v 01.09

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 19. 3. 2020 v 22.37

Drew7878: No tak vidis. Jinak krome optimalizace ale musis brat v potaz i to, ze PC hru udelas kdykoliv a nemusis se nikoho doprosovat. Na konzole ti musej dat devkit a jeste te tam musej pustit. Nemuzes si nekde ucmrndat hru a dat ji na konzole. Opet snadnejsi na PC.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 19. 3. 2020 v 22.08

JabJab21: Ok, tenhle pohled beru. Optimalizace je ale zrovna jedna z nejdůležitějších součástí, protože tu okamžitě vidí každej. Pokud to bereš tak, že někdo vytvořil hru, která jede jen na PC s 4x 2080 Ti, tak to stačí a je to prostě snadno vytvořená hra, pak ano. Když to chce dostat i na ostatní systémy, je mnohem jednodušší vymyslet, jak to rozpohybovat na jednom konkrétním stroji než přijít na to, jak to udělat na miliardu různých strojů. To je ten hlavní rozdíl.

Nahlásit nevhodný obsah

20922091
Trubka napsal 19. 3. 2020 v 21.57

Se nehádejte. Na PC se bez pochyb vyvíjí snáz jak na konzoli (vždyť k ní nepřipojím ani dva monitory :-) ), ale _pro_ konzoli se možná bude vývíjet snáz, klidně i na PC :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20922459
Siebenburgen napsal 19. 3. 2020 v 21.48

Trubka: V tom souhlas. Ale naprosto VŠICHNI čekali něco více než jen mluvení o HW, kterému stejně moc lidí, samozřejmě, kteří tomu nejsou povolaní a nevyznají se v něm, prostě nečekali.

Já jsem z toho hypu, který dle mě kolem toho byl, vytušil, že nebudou mluvit jenom o tomto tématu ale, že naznačí nebo ukážou i více.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 19. 3. 2020 v 21.05

Drew7878: Bavíš se o AAA produkci, která na PC běžně vychází... Ok... A vychází tam toho čím dál tím víc...

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 19. 3. 2020 v 21.01

Drew7878: No prave. Je SOUCASTI vyvoje, tzn ze nehovori za CELEJ vyvoj. Je tam daleko vic veci nez jenom optimalizace a kdyz se to vsechne secte a podtrhne, na PC se hry vyviji daleko snaz. To ze hodne her rozchodi jenom clovek s pocitacem z NASA nebo ze hodne z nich nema tebou pozadovanou kvalitu nikoho nemusi zajimat, ty hry se vyvinuly snadno.

Editováno: 19. 03. 2020 v 21.03

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 19. 3. 2020 v 20.57

JabJab21: Nepletu, ale pokud chcete počítat každej sranec, co někdo splácá, tak ok, na PC je to mnohem jednodušší, to beru. Já se bavím o AAA produkci. A btw optimalizace je součást vývoje.

Nahlásit nevhodný obsah

20874931
SpeedyRedy napsal 19. 3. 2020 v 20.46

Jestli nepojedou na PS5 hry z PS4 takové jaké mám, tak na PS5 kašlu, bráním se PS4 PRO právě proto, že si chci koupit už rovnou PS5. Mám třeba nasbírané všechny Residenty a ty si hraju stále dokola, nebo Tomb Raider, pokud tohle nepojede, nebudu doma skladovat x konzolí už teď mám plno, protože abych mohl hrát Ninja Gaiden sérii nebo MGS4 musím mít PS3, abych si mohl pohrávat třeba staré Tomb Raidery jako je TR AOD musím mít PS2.

Editováno: 19. 03. 2020 v 20.47

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 19. 3. 2020 v 20.44

Posledni dva komentare me pobavily, taky byly vecne spravne. Myslim ze si dotycnej plete obtiznost vyvoje s obtiznosti optimalizace.

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 19. 3. 2020 v 19.45

Mitsurugi: Přesně, steam je plnej AAA her za pár euro, který programují raketoví inženýři, co dokáží zvládnout miliardy a miliardy kombinací... Ti naopak na konzole nevydávají, není to totiž pro ně žádná výzva...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 19. 3. 2020 v 19.08

Drew7878: Souhlas, vývoj na PC je hodně obtížná záležitost, ostatně to je důvod, proč tam nevyvíjí žádní nýmandi, kteří si stáhli Unity...moment...

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 19. 3. 2020 v 18.37

Drew7878: Ne není to troll, je to obecně známá věc...

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 19. 3. 2020 v 18.24

Gh61: Buď si troll nebo vůbec netušíš. Na konzoli je vždycky mnohem jednodušší vyvíjet, proto je taky na to trh zaměřený. Méně práce a více výdělku.

Nahlásit nevhodný obsah

20841243
ch3 napsal 19. 3. 2020 v 17.52

pravda je takova, ze sit na dany hw je jednoduzsi a da se z neho vice vymacknout.

Editováno: 19. 03. 2020 v 18.07

Nahlásit nevhodný obsah

20905464
Sneaky Bitch napsal 19. 3. 2020 v 17.39

ch3: Gratuluji k ocenění "Blábol této diskuze". Omlouvám se uživateli s nickem Blábol, pokud zde na Hrej ještě stále figuruje :)

Editováno: 19. 03. 2020 v 17.39

Nahlásit nevhodný obsah

20875195
.Mate napsal 19. 3. 2020 v 17.37

ch3: ja jsem v tom laik, ale vim ze takhle to nefunguje.

Nahlásit nevhodný obsah