Detaily o jedné zrušené vetřelčí hře
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Detaily o jedné zrušené vetřelčí hře

Detaily o jedné zrušené vetřelčí hře

David Plecháček

David Plecháček

17. 3. 2020 16:45 4
Reklama

Relativně nedávno jsme psali o dvojici her s tematikou vetřelce, které nikdy nespatří světlo světa. Jak hra studia Boss Key Cliffa Bleszinského, tak titul studia 3D Realms má společného jmenovatele v podobě společnosti Fox, respektive Disney, které po akvizici Foxu oba projekty smetlo ze stolu. Postupně však detaily vylézají na povrch a my se dozvídáme detaily alespoň jednoho z projektů.

Cliffy B příliš sdílný nebyl, to Frederik Schreiber, viceprezident 3D Realms, je mnohem otevřenější. Už v únoru prozradil základní detaily, například to, že Aliens: Hadleys Hope mělo být PvE multiplayerovou, přesto příběhovou hrou, nebo to, že kromě veteránů na titulu mělo pracovat i studio Slipgate Ironworks. Schreiber však představuje i základní principy hry, a co víc, do budoucna slibuje i gameplay smyčky přímo z prototypu hry.

Teď se ale podíváme na to, jaká byla základní premisa. V Hadley's Hope se měli mariňáci vylodit na planetě LV-426. Ta měla být typicky vetřelčí, s hustým deštěm a temnými neprostupnými mraky. Jejich úkolem bylo dostat se do řídícího centra kolonie Hadley's Hope, což mělo být centrum, odkud bude tým provádět další výpady. Jejich cílem bylo lokalizovat vetřelčí královnu a bezpečně planetu opustit.

Hadley's Hope mělo nutit hráče hrát co nejvíce takticky. Z toho pramenilo rozhodnutí vytvořit hru, v níž si hráči vyberou specifickou postavu, za níž budou hrát. Například jen inženýr nebo android dokázali hacknout přístupové dveře řídící místnosti, ostatní takovou schopnost mít neměli. Jiný hráč pro změnu zastával roli velícího důstojníka. Ten byl důležitý právě na základně, odkud se tým vydával na mise – ve velícím centru se měla nacházet mapa, na níž všichni mohli volit, kam se vydají. Velitel posléze určil základní úkoly mise.

Rozdělení rolí mělo přispět k tomu, aby se tým co nejvíce vžil do rolí a spolupracoval tak, jak bylo potřeba. K čemu jednotlivé mise vedou, je zřejmé. Lidé potřebují v omezeném čase najít vetřelce a zlikvidovat je, případně bojovat o svůj vlastní život. Musí jak útočit, tak zároveň bránit poslední baštu kolonie v podobě centrální místnosti, z níž se veškeré operace vedou.

Jenže z druhé strany byl hráč, který hrál za vetřelce. Ten začíná hluboko pod zemí, prozatím sám. Jeho primárním úkolem bylo naklást vajíčko a z něj nechat vylíhnout facehuggera. Jakožto vetřelec mohl hráč hrát coby HiveMind, jehož prostřednictvím ovládal ostatní vetřelce a mohl mezi nimi přepínat. Pokud se přepnul přímo do xenomorfní podoby, mohl ovládat ostatní vetřelce základními povely.

Prvním úkolem bylo vtělit se do facehuggera a nakazit nějakého z přeživších kolonistů. Čím více jich nakazil, tím více měl vetřelců k dispozici. Taktika byla samozřejmě na vás, možností bylo několik – vyřídit mariňáky co nejdřív, nebo naopak budovat velkou základnu vetřelců, s jejichž pomocí byste je vyřídili později; to bylo ostatně cílem hry druhé strany.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama