Bethesda Falloutu 76 nijak nelituje
i Zdroj: Bethesda / Fallout 76 press kit
Novinka Bethesda Falloutu 76 nijak nelituje

Bethesda Falloutu 76 nijak nelituje

David Plecháček

David Plecháček

9. 3. 2020 15:34 18
Reklama

Ani Anthem nedosáhl tak negativní pověsti, jakou má Fallout 76. I kdybychom ke slovu pustili hráče, kteří v pustině tráví většinu volného času, asi bychom se nenechali přesvědčit o tom, že zmultiplayerovat jednu ze svých dvorních značek byl dobrý nápad. Nebyl. Jestli se pověst hry změní s rozšířením Wastelanders, to je otázka následujících dní a týdnů, v očích autorů už ale případný úspěch těžko změní fakt, že šlo o krok špatným směrem.

Je otázkou, jak si vlastně v takovém případě zachovat tvář. Bethesda vydala titul, který je většině komunity pro smích, příliš pochvaly si nevysloužila ani za to, jakým způsobem přistoupila k E3. Má tvrdošíjně stát za svým a hovořit o kvalitách a lepších zítřcích? Nebo má lidově přiznat barvu a nasypat si popel za hlavu? Pete Hines nedělá ani jedno. Ale rozhodně už nerozporuje, že Bethesda se svým krokem narazila.

O Falloutu 76 hovořil v pořadu kanálu Kinda Funny, We Have Cool Friends. A vcelku otevřeně přiznal, že neúspěch je v tomto odvětví reálnou hrozbou, se kterou vedení každé společnosti musí počítat. Především, zamíří-li někam, kde to nezná: „(Fallout 76) je jednoznačně upomínkou, že kdykoliv se pokusíte o něco diametrálně odlišného... Víte, my jsme věděli, že je to risk, nešli jsme jednoduchou, přímou cestou a neřekli si, že budeme dělat rok co rok singleplayerovou hru ze světa Fallout nebo Elder Scrolls. Zkusili jsme něco, co bylo výraznou změnou v tom, jak studio dosud uvažovalo,“ vysvětluje Hines důvody, proč vůbec ke vzniku Falloutu 76 došlo. „A jenom proto, že se to nepovedlo, nemůže člověk říct, že to neměl dělat.“

„Pro nás je Fallout 76 poučením pro příště, víme, co nefungovalo, takže se můžeme příště, až se opět pokusíme vytvořit něco odlišného, některých chyb vyvarovat,“ dodává. Z určitého úhlu pohledu bylo tím důvodem, proč se do takové hry vůbec pouštět, i to, že drtivá většina vývojářů chtěla zkusit něco jiného, než na čem pracovala roky před tím. „Chtěli se vymanit ze škatulky, ale ne na úkor her, pro které je Bethesda známá. Ostatně i proto jsme oznámili Starfield, protože chceme, aby hráči pochopili, že děláme další singleplayerové epické RPG.“

Hines v rozhovoru naznačuje, že myšlenku nějakého online zážitku po Falloutu 76 Bethesda nevylučuje. „Chtěli jsme vědět, jaké by to bylo. Abychom tu zkušenost měli, a až se dojde řada na další takovou hru, abychom měli nějaké nové zkušenosti.“ Ostatně takový argument už jsme od Bethesdy slyšeli jednou, konkrétně v roce 2016, kdy Hines řekl, že Bethesda Game Studios není jen automatem na singleplayery v podobě Falloutu a Elder Scrolls. Napraví si tak, někdy příště, studio reputaci s online hrami, nebo se už radši bude držet svého řemesla?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama