Epic viní SuperData z nepřesností o Fortnite
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Epic viní SuperData z nepřesností o Fortnite

Epic viní SuperData z nepřesností o Fortnite

David Plecháček

David Plecháček

28. 2. 2020 10:03 2
Reklama

Možná si vzpomenete na novinku z tohoto týdne, která hovořila o tom, že žánr battle royale již negeneruje takové zisky jako v minulých měsících, snad s výjimkou PUBG. Zdrojem této zprávy byla analytická skupina SuperData, která s podobnými daty přichází každý měsíc a i když se nejedná o čísla vytesaná do kamene, povětšinou je můžeme označit za věrohodná. S tím však nesouhlasí Epic Games, firma tvrdí, že společnost přístup k jejich údajům nemá a data byla mylná.

Nebývá příliš zvykem, že by se nějaká videoherní společnost ohradila proti zveřejněným údajům, Epic měl ale pocit, že by mylné informace mohly nějakým způsobem ovlivnit veřejné mínění o svém zlatém grálu v podobě Fortnite, a tak se skrze GamesIndustry ohradila. „SuperData nemá a ani neměla přístup k informacím o ziskovosti Fortnite, a zprávy této společnosti reflektují o výkonu hry nepřesně,“ říkají zástupci společnosti.

Z vyjádření společnosti vyplývá, že se nejedná o ojedinělý případ. Epic je celou situací zklamaný, především proto, že nepřesná data údajně vznikají jen kvůli metodologii, která je údajně pochybná. „Nikdy jsme nezveřejnili a stále nebudeme veřejnosti sdělovat čísla, která Fortnite generuje, ale jen chceme uvést na pravou míru, že údaje SuperData neodpovídají skutečnosti.“

Epicu se zřejmě nelíbí, že SuperData zveřejnila informace o tom, že měsíční výdělek byl v poslední době nejnižší od listopadu 2017, kdy se z Fortnite stal celosvětový hit. Epic ale údajně své vyjádření nespecifikuje ke konkrétnímu případu a hovoří v obecné rovině. V reakci na Epic vedení analytické společnosti řeklo, že metoda sběru informací je osvědčená, stejně tak jako proces potvrzování jejich platnosti.

Bizarní je, že ještě před měsícem Tim Sweeney, výkonný ředitel Epic Games, v jedné ze svých reakcí na Twitteru data od SuperData sám použil – tehdy označil za fakt to, že Epic Games Store oslovil 17 procent uživatelů PC za jeden rok, zatímco Steam promlouvá ke 37 procentům hráčů, ale až po šestnácti letech na trhu. „To podle mě není zlé,“ tvrdil zkraje roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama