Baldur's Gate 3 oficiálně představena
Série Baldur's Gate patří do zlatého fondu klasických RPG a především její druhý díl způsobil na přelomu tisíciletí pořádný humbuk a stal se stavebním kamenem slávy studia BioWare. Od té doby ale uplynulo dlouhých 20 let, BioWare momentálně neprožívají své nejšťastnější období a Baldur's Gate III chystají matadoři z Larianu. A jak to vypadá, je se na co těšit.
K představení třetího dílu došlo včera na veletrhu Pax East, a to přímo živým hraním, nikoli trailerem nebo pouhým teaserem. Díky tomu si můžete udělat velmi dobrou představu o tom, jak se bude nový díl hrát, příjemným bonusovým bonbónkem je pak skutečnost, že v roli hráče se objevil sám šéf vývoje Sven Vincke.
Nejpodstatnější novinkou je přechod na tahový soubojový systém namísto pauzovacího real-time, který známe z minula. Jednak to údajně mnohem více prospěje využití pravidel D&D, na nichž série Baldur's Gate stojí, jednak se na hře nezapře rukopis Larian Studios a jejich zkušenosti se sérií Divinity: Original Sin, která taktéž spoléhá na tahový systém.
A na co vše se můžete těšit? Baldur's Gate III nabídne velmi pohlednou grafiku a inovovaný systém rozhovorů "z očí do očí", multiplayer, který slavil tolik úspěchů ve zmiňovaném Divinity a zasazení, které by mělo potěšit jak staré fanoušky, tak i nové příchozí. Lariani navíc slibují před vydáním i předběžný přístup, který by jim měl pomoci vychytat mouchy a dodat opravdu ultimátní RPG zážitek. Na záznam z hraní se můžete podívat níže,