Baldur's Gate 3 oficiálně představena

28. únor 2020 09:23 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (15)

Série Baldur's Gate patří do zlatého fondu klasických RPG a především její druhý díl způsobil na přelomu tisíciletí pořádný humbuk a stal se stavebním kamenem slávy studia BioWare. Od té doby ale uplynulo dlouhých 20 let, BioWare momentálně neprožívají své nejšťastnější období a Baldur's Gate III chystají matadoři z Larianu. A jak to vypadá, je se na co těšit.

K představení třetího dílu došlo včera na veletrhu Pax East, a to přímo živým hraním, nikoli trailerem nebo pouhým teaserem. Díky tomu si můžete udělat velmi dobrou představu o tom, jak se bude nový díl hrát, příjemným bonusovým bonbónkem je pak skutečnost, že v roli hráče se objevil sám šéf vývoje Sven Vincke.

Nejpodstatnější novinkou je přechod na tahový soubojový systém namísto pauzovacího real-time, který známe z minula. Jednak to údajně mnohem více prospěje využití pravidel D&D, na nichž série Baldur's Gate stojí, jednak se na hře nezapře rukopis Larian Studios a jejich zkušenosti se sérií Divinity: Original Sin, která taktéž spoléhá na tahový systém.

A na co vše se můžete těšit? Baldur's Gate III nabídne velmi pohlednou grafiku a inovovaný systém rozhovorů "z očí do očí", multiplayer, který slavil tolik úspěchů ve zmiňovaném Divinity a zasazení, které by mělo potěšit jak staré fanoušky, tak i nové příchozí. Lariani navíc slibují před vydáním i předběžný přístup, který by jim měl pomoci vychytat mouchy a dodat opravdu ultimátní RPG zážitek. Na záznam z hraní se můžete podívat níže, 

Zdroj: VG247

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878639
Jsoucno napsal 1. 3. 2020 v 23.17

Ja jsem BG zboznoval oba dily ( plus oba datace )

Problem v DOS jsem mel asi se stylizaci ( moc komiks / wowko ? ) a interakce s okolim byla na jednu stranu wow, na druhou mne obcas “prekombinovanost” vytacela.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 29. 2. 2020 v 08.51

Jaroslav Burda: Tahle neskutečná interaktivita s prostředím, kde většinou jde co člověka napadne má konkurenci snad jedině v Zeldě BOTW. To se mi na OS2 líbilo asi nejvíc a tady to vypadá neméně dobře.

Nahlásit nevhodný obsah

20875708
Jaroslav Burda napsal 29. 2. 2020 v 08.15

Tak jsem shlédl Baldur’s Gate III – první ukázku ze hry před vydáním alfy na konci tohoto roku.

Animačky – excelentní. Snad až na tu hroutící se věž, to bylo trochu nedodělaný, ale jinak top a správně temný.

Rozhovory – excelentní. Grafika mi vyrazila dech a úplně klidně bych ty záběry na hovořící postavy srovnal s kvalitami Dragon Age. Vlastně se mi líbí ještě více.

Souboje – jsem rád, že jsou tahové a vlastně mi to obecně vyhovuje více než aktivní pauza. Je vidět, že v soubojích mají Lariani absolutně mistrovský skill. Opět to bude nesmírně variabilní a zábavné. Hodit po nepříteli součást vybavení (boty) :-) Pecka. Kombinace kouzel a různých povrchů taktéž přítomna. Hodně mě pobavila i Mage hand a odstrčení nepřítele z vyvýšeného místa. Což je mimochodem také super fičura. Jsem rád, že bude možné mít výškovou převahu. K soubojům prostě nemám nic negativního, až tedy na ten fakt, že prostě vypadají jako šarvátky z DOS. To je prostě pochopitelné a jak jsem nad tím tak přemýšlel, tak JEDINÉ, co by hru přiblížilo více k vyznění značky Baldur’s Gate je ten fakt, že by hru nedělali Lariani, ale Obsidiani. Pillars of Eternity má prostě vizuál/IZO/velikosti npc/miniaturnost (prostě zvolený engine) velice podobný předchozím dílům BG. To uznávám. Pokud by to mělo být nejvěrnější, pak jedině „varianta Obsidian“. Nicméně BG dělají Lariani, což považuji za tu nejlepší možnou volbu. Ano, asi druhou nejlepší volbu, Obsidiani by asi vizuálem navázali lépe. Ale tak nějak si pořád říkám, že ty souboje budou asi prostě zábavnější v podání tvůrců DOS. Nebo takhle: nemyslím si, že by mě osobně zklamali.

Asi bych možná byl raději, aby zcela změnili rozhraní – menu, inventář, HUD, jednotlivé předměty, které jsou copy/paste z DOS série (asi logicky v této fázi vývoje). Také bych chtěl, aby celek byl temnější. Nebát se toho. Mají skvělé záporáky a klidně bych přitvrdil. DOS je až příliš barevný na svět BG. A také hodně humorný, což kdekomu nesedne. Ale to snad BG III nehrozí. Na druhou stranu i v BG bylo plno prosluněných míst. Jako celek se mi to ale líbí. Asi jsem ale zaslepen láskou k Larianům a nemám možná ten správný odstup. Ano, vidím v soubojích a použité perspektivě/enginu zcela jasně DOS, ale prostě mi to vadí nějak méně, než bych čekal. S vědomím a smířením se s tím, že to nebude vypadat jako Pillars of Eternity, jsem s tím srovnanej.

Hudba zní také docela zajímavě. Krásné předělové obrazovky. Věřím, že to dopadne dobře. Doufám, že nás příběh trojky zavede fakt na pořádně zlá a temná místa.

Co mě nadchlo je ukrývání se ve SKUTEČNÝCH stínech, které vrhají pilíře/zdi… respektive násobící se šance, že sneaking se povede i za plného slunce, když se postava pohybuje v reálně vrhaném stínu. Veliká pecka. Už v DOS sérii mě hodně bavilo, že mohu zvedat a posunovat veškeré předměty. Už vidím jak pauzuji do kombatu a stavím si provizorní vozovou hradbu :-) Vynikající. Možnosti házení věcí z inventáře, zapalování šípů o světelné zdroje, perfektně fungující různé povrchy v kombinaci s kouzly (naprání elektrického výboje do louže vody/krve apod.). Já se na to těším neskutečně.

Editováno: 29. 02. 2020 v 08.16

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 2. 2020 v 23.12

Pethulla: Výraz "zajímavý příběh" je asi tak subjektivní jak to jen jde. Pro tebe možná nebyl, pro jiné ano, asi jak pro tebe byl těžký Story Mode, pro některé byl i Explorer zase snadný.

Editováno: 28. 02. 2020 v 23.15

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 28. 2. 2020 v 19.27

Pethulla: Já ti nevím, ale ve hrách, kde se hodně bojuje nablízko, se mi pozastavovaný realtime nikdy nelíbil. Ať už šlo o BG nebo KotOR. Jediná výhoda byla snad v tom, že se lehké souboje daly řešit stylem RTS.

Nahlásit nevhodný obsah

20870143
Pethulla napsal 28. 2. 2020 v 18.13

Mitsurugi: Tak asi každému je jasné, že o prachy tu jde až na prvním místě.
Ale přeci jen: vypadá to jak D:OS, souboje jsou jak v D:OS, dělají na tom Lariani. Proč raději nezainvestovat do třetího D:OS? Vždyť ta série má za sebou už 6 dílů a značka má taky svou sílu.
Pokud se něco od BGIII očekává, tak je to zajímavý příběh. Pokud něco Lariani zatím neukázali že umí, tak je to zajímavý příběh.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 2. 2020 v 16.55

Pethulla: Jasně, že je to věc vkusu. Co se vybavuje není moc důležité.

Jinak oživují to, protože je to legendární značka, takže snadné marketignové body. Nečekám, že to bude nějak zvlášť navazovat na předchozí díly.

Nahlásit nevhodný obsah

20870143
Pethulla napsal 28. 2. 2020 v 16.21

Mitsurugi: Do DnD možná, i když to je spíš otázka vkusu, ale když se řekne BG, tak se vybaví ty realtimové souboje s pauzou.

Spíš je zajímavé proč někdo oživuje 20 roků starou sérii, jejiž příběh je navíc ukončen.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 2. 2020 v 15.51

Pethulla: Což je za mě dobře, tahové souboje se do DnD hry hodí mnohonásobně víc, v Infinity Engine hrách mi přišlo, že se souboje měnily moc často v chaos. A když si vezmu, jak mají Original Siny propracovanou interaktivitu s okolním světem, tak by konečně mohlo dojít i na mimosoubojevé skilly, featy a kouzla.

Editováno: 28. 02. 2020 v 15.51

Nahlásit nevhodný obsah

20870143
Pethulla napsal 28. 2. 2020 v 15.09

Takže bez překvapení: Divinity přejmenováno na BGIII. Škoda jen, že si netroufli na realtimové souboje.

Nahlásit nevhodný obsah

20875607
Aleš Adam napsal 28. 2. 2020 v 14.19

Larian umí, takže nemám strach.

Nahlásit nevhodný obsah

20874995
salvator2.0 napsal 28. 2. 2020 v 12.01

kulisak: Tady bych nesouhlasil, obě hry byly na normal v pohodě hratelné, byť náročné. Ten hard mode byl ale už fakt smrťák (hlavně ve dvojce). Jinak ve dvojce hodně pomohlo inteligentní rozmístění před soubojem (proplížit se s rangerem na vyvýšený bod fakt udělalo svoje, navíc člověk mohl udělat první útok vze stealthu, často šlo třeba i využít např. sud s olejem a velkou část nepřátel už pred soubojem zpomalit atd.)
Já bych byl zase nerad, kdyby z obtížnosti moc ustoupili, pro mě byla v Divinity součástí zážitku, ať je normal challenging a pro ty, co si to nepřejí je tu story/explorer mode. Hard si můžou nechat pro masochisty.

Nahlásit nevhodný obsah

20815946
kulisak napsal 28. 2. 2020 v 11.13

Mitsurugi: Nevím jestli si to dobře pamatuju, ale v jedničce DoS byli obtížnosti 2. Hard a normal. A i ta normal byla skoro nehratelná. v druhém dílu se situace opakovala, ale na žádost fanoušku, časem přidali jednu lehčí, pro normální hráče. A i tak je to těžké pro ne-hard hráče. Tak uvidíme, jak to nastaví tentokrát.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 28. 2. 2020 v 10.46

Tak na tohle se fakt těším.

kulisak: Tak proto tam ta nejlehčí obtížnost je, není nic špatného na ní hrát.

Editováno: 28. 02. 2020 v 11.01

Nahlásit nevhodný obsah

20815946
kulisak napsal 28. 2. 2020 v 10.43

Divinity bylo super, nic proti tomu, ale čekal jsem větší příklon ke starým Baldurům.Chtěl bych raději svižnější soubojový system např. jako v Pillars of eternity s možností pauzy, než klasická tahovka z DoS. A ktomu to vypadá na opět chaotickou a nepřehlednou kameru jako v DoS. Stilizace mi Baldury moc nepřipomíná , necháme se ještě překvapit. Dále mám strach ( a i podle ukázky), že Lariani nasadí zas pekelnou laťku obtížnosti, DoS jsem musel hrát na nejlehčí obtížnost, abych si hru užil a netrápil se šílenými souboji. A hlavně, ať je ten příběh trochu normální, mě v obou Dos dílech přiešel dost zmatený a překomplikovaný.

Editováno: 28. 02. 2020 v 11.19

Nahlásit nevhodný obsah