MS představuje Xbox Series X, co nabídne?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka MS představuje Xbox Series X, co nabídne?

MS představuje Xbox Series X, co nabídne?

David Plecháček

David Plecháček

24. 2. 2020 14:00 35
Reklama

Že bližší představení nových konzolí proběhne s velkou pompou? Ale kdeže. Phil Spencer nechce marnit čas ani prostředky, a tak Xbox Series X představuje prostřednictvím nového příspěvku na oficiálních stránkách Xboxu. Sice bychom si dokázali představit, že bude příspěvek ještě podrobnější, už teď nám ale Spencer s celým týmem prezentuje ucelenou představu toho, jak bude nová generace od Microsoftu vypadat. A co všechno nabídne.

Jestli raději chcete zamířit do oficiálního článku, nebudeme vám nijak bránit. Odkaz naleznete zde. My ale vynecháme všechny části o „nových standardech“ co se týče grafického nebo výpočetního výkonů, přejdeme rovnou k údajům bez zbytečného zdržování.

Výkon. Co se týče procesoru, Xbox Series X je díky AMD Zen 2 a RDNA 2 architektuře čtyřikrát výkonnější než původní Xbox One. Co se týče grafického výkonu, čísla jsou ještě lepší. Spencer hovoří o 12 TFLOPS, což je více než osmkrát více oproti Xboxu One a dvakrát více, než co nabídl Xbox One X. Microsoft si samozřejmě bude pomáhat i jinak než jen hrubým výkonem, hovoří především o technologii VRS (Variable Rate Shading), která – laicky řečeno – má za úkol snížit kvalitu vykreslované scény, ale jen do té míry a na takových místech, aby uživatel neviděl rozdíl. Výkon grafického čipu se tak nesoustředí stejnoměrně na každý pixel na obrazovce, ale vývojáři mohou nastavit určité priority, kterým se má čip věnovat. „Výsledkem je stabilnější frame rate a vyšší rozlišení, aniž by to ovlivnilo výsledný obraz,“ píše Spencer v příspěvku. A čekat můžeme i hardwarově akcelerovaný raytracing, vůbec poprvé co se týče konzolového hraní. Čekáme, že v tomto ohledu ale Sony nezůstane pozadu.

Samozřejmě nám nějaké mezery zůstávají, ale Microsoft prozradil víc, než dosud. Navíc se nesoustředil jen na výkon, ale i na další aspekty, které budou devízou nové generace. Nová generace bude osazena SSD disky. Zde jsou výhody zřejmé, rychlejší načítání i zapisování na disk. „Herní světy jsou větší, dynamičtější a hry se nyní budou načítat ve vteřině a rychlé cestování bude přesně takové – rychlé,“ píše Spencer. Zrychlí i rozhraní samotné konzole. Specificky se hovoří o funkci Quick Resume. Microsoft umožnil konzoli, aby si „schovala“ vaše rozehrané hry na později a při jejich dalším zapnutí jste se okamžitě mohli vrátit tam, kde jste se naposledy se hrou rozloučili. Takových her si konzole „uloží“ hned několik, kolik jich ale přesně bude, není pro tuto chvíli zřejmé.

Samozřejmě to není z vychytávek všechno. Hovoří se o tom, že nový ovladač bude mít dynamickou vstupní latenci (DLI), ovládání by tak mělo být ještě rychlejší, responzivnější a preciznější. Spojení s televizí bude lepší díky inovativnímu HDMI 2.1 – Microsoft ve spolupráci s výrobci televizí vytvořil možnost ALLM a VRR. Pod první zkratkou se nachází Auto Low Latency Mode, což je zkratka, za níž se skrývá možnost přepnout díky HDMI 2.1 televizi do režimu s nejnižší latencí. Tuto schopnost má jak Xbox Series X, tak u ní Microsoft zmiňuje i Xbox One. VRR znamená Variable Refresh Rate, a opět umožňuje konzoli upravit to, jak se chová výstupní zařízení – tentokrát upraví jeho obnovovací frekvenci tak, aby seděla s frameratem videohry. Tím by měl být zážitek opět plynulejší bez nepříjemného trhání. S tím souvisí i jiná věc – podpora 120 FPS. „Xbox Series X umožní vývojářům předčít standardy v podobě 60 FPS,“ říká Microsoft.

V závěru se skrývá to, co již víme. Není překvapením, že Xbox Series X nabídne knihovnu čtyř generací konzolí. Vedle své vlastní to budou i hry z Xboxu One, Xboxu 360 i původního Xboxu. Stejně tak není překvapením, že bude dostupný Xbox Game Pass, a že i hry v něm obsažené budou v rámci zpětné kompatibility na konzoli dostupné. Navíc zůstává pravidlem, že všechny first-party hry (Microsoft zmiňuje například Halo Infinite) budou v rámci Game Passu okamžitě v rámci předplatného k dispozici všem. Díky technologii Smart Delivery si můžete být jistí, že „dostanete hru ve správné verzi, ať už hrajete na jakémkoliv Xboxu“. „Slibujeme vám, že všechny naše hry z Xbox Game Studios si koupíte jen jednou a následně budete hrát tu nejlepší dostupnou verzi na Xboxu, na kterém se rozhodnete hrát. Tato technologie bude dostupná všem vývojářům a vydavatelům, a mohou ji využít už teď u her, které vyjdou na Xboxu One a později vyjdou i na Xbox Series X.“

„Ať už jde o naše tvůrce v patnácti Xbox Game Studios, možnost prozkoumávat hry v Xboxu Game Pass nebo rozšiřování toho, co a kde můžete hrát s Projectem xCloud, tým Xboxu platí za spojení mezi hráči a těmi nejlepšími možnými zážitky, které dokáže naše odvětví nabídnout,“ říká v závěru Spencer. Líbí se vám, co bude nová generace nabízet? Kterou konzoli si nakonec vyberete?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama