EA zrušilo další hru ze světa Star Wars
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka EA zrušilo další hru ze světa Star Wars

EA zrušilo další hru ze světa Star Wars

David Plecháček

David Plecháček

24. 2. 2020 07:30 2
Reklama

Ve světě videoher v tuto chvíli není známější dohoda mezi dvěma společnostmi, jakou má Electronic Arts s Disney ohledně značky Star Wars. Za normálních okolností by zdaleka nebyla v hledáčku všech médií, jenže když se značkou nakládáte tak nešikovně jako EA, logicky na sebe upřete nechtěnou pozornost. Klid okolo desetileté smlouvy nebude ani poté, co se začalo blýskat na lepší časy díky Star Wars Jedi: Fallen Order, protože jeho úspěch opět přebije další zrušená hra, v pořadí jíž třetí.

V úvodu si dovolím krátké připomenutí: Kromě Star Wars Jedi: Fallen Order EA dvakrát vydalo Star Wars Battlefront. To je vše.

Her mohlo být více. Pravděpodobně tou nejznámější měla být ta od designérky Amy Hennigové, která přišla do studia Visceral opředená úspěchy z Naughty Dog a série Uncharted. Právě u hry s kódovým označením Ragtag začaly problémy, které ve strukturách Electronic Arts straší dosud. Vývoj nešel podle plánů a EA projekt zatrhlo (o důvodech si můžete přečíst zde), studio Visceral v roce 2017 zaniklo a Hennigová skončila lidově řečeno na dlažbě.

Jelikož byla hra v pokročilé fázi vývoje, vedení Electronic Arts nechtělo, aby všechna práce přišla vniveč. Proto rozpracovanou hru, všechny její náležitosti a assety, převedlo do vancouverského studia, kde měla vzniknout zbrusu nová, svým pojetím modernější hra označovaná jako Orca. Loni ale vyšlo najevo, že ani tento pokus nevyšel a Orca byla uložena k ledu.

Už tehdy se ale mluvilo o tom, že jakmile vyjde novinka od Respawnu, EA nebude mít hráčům lačnícím po Hvězdných válkách co nabídnout. Ve Vancouveru se tak začalo nanovo s řádově menším projektem, který měl vyjít jako launchový titul Xboxu Series X a PlayStationu 5, kde vedení společnosti cítilo mezeru na trhu, kterou mohla novinka zaplnit.

Právě to je hra, o jejíž existenci informovalo Kotaku, které po několika dalších měsících informuje o tom, že byl projekt zrušen. Ani titul „Viking“, spin-off série Battlefront, jakožto pohrobek dvou předchozích her, nedojde zdárně do svého cíle.

Důvody jsou poněkud složitější, jmenujme ale ten nejpalčivější – tím je čas. Jak už zaznělo, hra Viking měla opět vycházet ze zrušeného projektu. Orca dala novince především open-worldové pasáže, i když se zřejmě o ryzí otevřený svět jednat nemělo. Vytvořit i takovou hru za dobu kratší než dva roky bylo ale extrémně náročné. Lidem ve Vancouveru tak mělo pomoci jiné studio, které v minulosti na Star Wars vypomáhalo. Nám dobře známé studio Criterion.

Ačkoliv si Criterion možná stále zaškatulkováváme jakožto tým, který kdysi stvořil sérii Burnout a poté vytvořil dva díly Need for Speed, od té doby se žánrově diverzifikovalo. Pamatujete například na VR misi pro SW: Battlefront? To je právě dílem anglického studia z Guildfordu. Posléze pracovalo i na druhém díle společně s DICE, s nimiž spolupracovalo i na sérii Battlefield. V případě Vikingu mělo nově převzít vedoucí roli.

Z anglického Guildfordu do Vancouveru v Britské Kolumbii je to 7500 kilometrů. Ačkoliv vzdálenost sama o sobě nehraje při vývoji hry roli, časový posun ano. Viking tak trpěl logistickými problémy, které vyústily v to, že určitou vizi měli lidé ve Velké Británii, jinou měli lidé v Kanadě, a na place tak bylo až „příliš kuchařů“, jak doslova popisuje Kotaku. Navíc oproti původní myšlence studia ve Vancouveru byla idea Criterionu výrazně ambicióznější... a na to bohužel nebyl čas.

Ukázalo se, že Viking nikdy nemůže vyjít včas na launch obou konzolí. A i když se zdá být v tom marastu, ve kterém se EA nachází, vcelku jedno, kdy další Star Wars hra vyjde (hlavně, když by byla kvalitní), vedení společnosti už se zkrátka nehodila do konceptu a tak celý projekt zrušilo. K tomuto kroku došlo už před časem, konkrétně v první polovině roku 2019. Náhrada neexistuje, podzimní okno, které chtělo EA zaplnit, tak zůstane prázdné.

Následky už známe. EA Vancouver funguje dál jako pomocné studio, které jen nemá svůj vlastní projekt. Bude pomáhat dalším týmům a bude se především soustředit na sportovní hry, jako dosud. To vývojáři v Criterionu svůj projekt nakonec dostali. Je to jen pár dní, kdy EA přiznalo, že se série Need for Speed přesouvá od studia Ghost Games právě do jejich rukou. Kdyby byl býval Viking ještě ve vývoji, k tomuto kroku by nikdy dojít nemohlo. I když tak tento krok vypadá absurdně, třeba zrušení jedné hry alespoň zachrání celou jinou sérii...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama