Battle royale už tolik netáhne, až na PUBG
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Battle royale už tolik netáhne, až na PUBG

Battle royale už tolik netáhne, až na PUBG

David Plecháček

David Plecháček

24. 2. 2020 14:43 3
Reklama

Někteří žijí v přesvědčení, že battle royale už není herním trendem, který by vládl videohrám. Jistě, ten největší boom máme dávno za sebou, nových her vystavených na jednoduchých pravidlech posledního přeživšího už zdaleka tolik nevzniká, a hráčů i těch největších her ubývá... přesto můžeme s jistotou říct, že se stále jedná o nejpopulárnější režim dneška. Komu se ale daří nejvíc?

Na tuto otázku je velice těžké odpovědět. Jedna věc jsou absolutní čísla, druhá věc je procentuální vyjádření přírůstku nebo úbytku hráčů. Můžeme konstatovat, že v prvním bodě stále dominuje Fortnite, co se týče přílivu nebo odlivu hráčů, tak už zdaleka tak jednoznačné není.

Společnost Superdata zveřejnila statistiku ziskovosti jednotlivých her, ale i trhu obecně. Tomu se letos co do výdělečnosti příliš nedaří. U free-to-play společnost zaznamenala pokles příjmů z mikrotransakcí o 42 procent, což je číslo, které zřejmě nikdo nečekal. Na druhou stranu ale na trhu není žádná novinka, která by hnala čísla nahoru a do níž by měli hráči chuť nově investovat. Ostatně jako důvod Superdata uvádí především Fortnite, v němž už zdaleka tolik hráčů nechce nechat své peníze. Nedaří se ale i „placeným“ hrám, tento segment i vzhledem k chudšímu jaru zaznamenal meziroční propad o 19 procent.

V úvodu jsme ale slibovali battle royale a analýzu toho, jak na tomto trhu situace vypadá. Skutečně se příliš nedaří hitu od Epic Games, Fortnite vykazuje nejnižší čísla od listopadu 2017. Sice se jedná o velký vykřičník, s nímž by měl Epic něco dělat, ale rozhodně se nedá říct, že by neměl z minulých měsíců zásobu... a že by stále neměl žádný příjem. Kdepak, i přes špatné výsledky teče do kasy Epicu stále silný proud peněz.

Apex Legends od Respawnu je na tom o něco lépe, hráčů hraje na konzolích víc než kdy dříve (o 12 procent více než v prosinci), ale co se týče příjmů, to je jiná. Jelikož Apex není na trhu ani rok, nemůžeme hodnotit meziroční výsledky, ale v lednu si hra oproti prosinci taktéž pohoršila.

Když se dva perou, třetí se směje? Zde sice není analogie úplně doslovná, ale skutečně jako vítěz přichází ten třetí v pořadí. V PUBG začala šestá sezona, což se samozřejmě promítlo do chuti hráčů utrácet. V lednu tak společnost zaznamenala těžko představitelný 500% boost oproti předchozím měsícům. Vývojáři si tak mohou mnout ruce. I když by jejich výhra mohla být pomíjivá – na internetu se totiž šíří nenávistná vlna vůči autorům. Těm je vyčítáno především to, že na úkor nových prvků neřeší letité problémy a komunitě dochází trpělivost. Od hry odchází i největší streameři, což se samozřejmě projeví na číslech na Twitchi, a je otázkou, jaký dopad to bude mít i pro hru jako takovou. Té totiž taktéž z dlouhodobého hlediska padají čísla, na dřívější měsíční peak milionu aktivních hráčů si mohou vývojářů leda tak zajít chuť. Na druhou stranu, ani současných 250 tisíc hrajících v průměru není špatné, ba právě naopak – co by za to jiné hry daly.

Jestli ale vývojáři nebudou řešit stále špatnou technickou stránku, bugy nebo hráče, kteří hru ničí prostřednictvím vlastních aimbotů, lidé si najdou cestu k jiným hrám, které jsou v tomto směru bezproblémové.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama