Jamauči chce dosáhnout až 240 FPS
Zkušený designér a duchovní otec závodní série Gran Turismo Kazunori Jamauči má o svých prioritách jasno. V budoucnosti populární značky vidí především dobývání nových met snímkové frekvence, zatímco posuny hranic v oblasti rozlišení ho příliš nezajímají. Šéfa Polyphony Digital vyzpovídali novináři ze specializovaného serveru GT Planet v rámci setkání federace FIA v Austrálii.
Jedna z otázek se přirozeně týkala technického pokroku souvisejícího s připravovanou generací konzolí a nového PlayStationu 5, navíc rozlišení až 8K je zrovna se sérií Gran Turismo často spojováno. Jamauči ale překvapil a oznámil, že rozlišení 4K je pro něj naprosto dostačující. Naopak by se chtěl raději zabývat snímkovou frekvencí. Vyšší výkon konzole by mohl dovolit studiu vytáhnout její hranici k na 120, nebo až 240 snímků za sekundu.
To samozřejmě dává v případě náročné závodní hry, kdy o úspěchu rozhoduje každá milisekunda rozhodování, smysl. Navíc hráči moc dobře vědí, že současný titul Gran Turismo, lehce rozpačitě přijímaný Sport, trpí jistými nedostatky, a honba za vyšším rozlišením není na pořadu dne.
Regulérní sedmý díl značky dosud oznámen nebyl, v souvislosti s novými konzolemi se o něm však často spekuluje.